Orddelings-quiz
-
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
Re: Orddelings-quiz
Du fikk 16 rette av 16 mulige, Full kontroll, rock'n'roll! Norsklæreren din har grunn til å være stolt
- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Så flinke som vi er så kan det hende det ikke blir så mange kandidater til en ny utdeling av ord delings prisen.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Til enkeltes forundring er jeg ikke medlem i Astronomer mot orddeling. 
Forøvrig om ord:
I følge Guiness Rekordbok er fylkestrafikksikkerhetsutvalgssekretariatslederfunksjonene det lengste norske ordet som er oppdaget per i dag, onomatopoetikon det lengste som ikke er sammensatt og REGNINGER det lengste palindromet.

Forøvrig om ord:
I følge Guiness Rekordbok er fylkestrafikksikkerhetsutvalgssekretariatslederfunksjonene det lengste norske ordet som er oppdaget per i dag, onomatopoetikon det lengste som ikke er sammensatt og REGNINGER det lengste palindromet.
Åh, det spirer som nevnt i underskogenBaron von Waffel wrote:Så flinke som vi er så kan det hende det ikke blir så mange kandidater til en ny utdeling av ord delings prisen.

jeg var på vike plikt vei

-
Nåhh
Hva med f.eks:
Glassfiberpolyesterlaminatindustriutviklingsmuligheter
Hva med f.eks:

- supermons
- Administrator
- MC: Suzuki GSX750
Full kontroll, rock'n'roll! her også du 

13/16 

Det har ikke Guinness tydeligvis hørt om - og ikke Google heller, men det var et fint ord!Banditbiker wrote:Nåhh
Hva med f.eks:

Høyesterettsjustitiarius trodde jeg var det lengste ordet i vårt vokabular, men tøffere å finne egne 

Langt, men det er sammensatt. fustasjopphengsforkoblinger er jo også bra... særlig de doble.Gixxerman wrote:Høyesterettsjustitiarius trodde jeg var det lengste ordet i vårt vokabular, men tøffere å finne egne

-
Jeg hørte vel det ordet av norsklæreren min på gymnaset om jeg ikke husker feil, men det er så lenge siden at Google var ikke oppfunnet enda, og i den grad man hadde befatning med Guinness den gang, så var det vel helst øl man forbandt med den ordlyden.Lølle wrote:Det har ikke Guinness tydeligvis hørt om - og ikke Google heller, men det var et fint ord!Banditbiker wrote:Nåhh
Hva med f.eks:
Huff dette er leeeeeenge siden det .

7 av 16... Understreker bare det at jeg har skrivevansker. (skrive-vansker? skrive vansker? )
Uff

Uff

- Ulvinnen
- MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell
2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km - Location: Akershus
Så bra at også de som ikke fikk full pott våger å innrømme det! Jeg har hatt en mistanke om at mange har problem med å se hvilke ord som er sammensatt, at det ikke bare er slurv. Greit å få det bekreftet.
- Olav'en
- MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar* - Location: Adrenalin hovudstaden - Voss
11 av 16 riktige.
Eg har alltid hatt problemer med lesing og skriving. Har heller aldrig fått oppfølging på skulen, så eg sliter virkelig med å skrive rett. Går for det meste i dialekt.
Eg har alltid hatt problemer med lesing og skriving. Har heller aldrig fått oppfølging på skulen, så eg sliter virkelig med å skrive rett. Går for det meste i dialekt.

- Ulvinnen
- MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell
2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km - Location: Akershus
Det er skremmende hvor lite flinke skolene er blitt til å følge opp rettskrivingen til elevene. Jeg ser det samme hos oss: Det er foreldrene som må ta ansvar for at elevene lærer det de skal, lærerne gjør det ikke.