Er det noen som vet om det er påkrevd å bytte ut Mph til Km/t på USA inporterte sykkler? evt hva dette koster. Er standard eksos godkjent for norske forhold?
Det er jo faktisk litt penger å spare ved å ta inn fra USA eller??
Hilsen grønn:)
Yamaha R1 US
Yamaha R1 US
00 Ducati 748 Bip
x98 600N Bandit
Peace & Love
x98 600N Bandit
Peace & Love
-
Re: Yamaha R1 US
Skal du ta inn MC fra USA, bør den være eldre enn 17.6. 2003. Ellers får du problemer med biltilsynet her, EØS-regler osv.
Dette har vært tatt opp i forumet her en del ganger før under ymse "Import" tema.
Ang km/t-MpH har jeg sett mange Harleys med MpH-speedometer. Samt biler. Men en annen ting, er at lykter skal være E-merket for at det skal godkjennes her.
Om du ikke vet hva du gjør, er det nok like greit å kjøpe fra Norge eller Europa. Tid er også penger...
Dette har vært tatt opp i forumet her en del ganger før under ymse "Import" tema.
Ang km/t-MpH har jeg sett mange Harleys med MpH-speedometer. Samt biler. Men en annen ting, er at lykter skal være E-merket for at det skal godkjennes her.
Om du ikke vet hva du gjør, er det nok like greit å kjøpe fra Norge eller Europa. Tid er også penger...
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
-07 grell XL883R
Ikke noe krav om å stille om til kmh nei, men om det er lønnsomt kan diskuteres.. Staten skal jo ha litt når du skal ha den over grensa..
Regnestykket
Tok utgangspunkt i en ny r1 som har msrp: $ 11.699 ,- = 64.344NOK
(kurs 5,5)
Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger:
Avgift for egenvekt: 0,00
Avgift for motoreffekt: 53 243,24
Avgift for slagvolum: 33 340,28
Stykkavgift: 9 807,00
Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 96 390,52
Bruksfradrag (0%): 0,00
Vrakpantavgift: 0,00
Totalt 96 391,00
MVA: 16 086,00
Engangsavgift + MVA: 112 477,00
112.477,- + 64.344,- = 176821,-
Dette er pris uten frakt! Frakt kan vel komme på 10-15.000 ? + -
Regnestykket
Tok utgangspunkt i en ny r1 som har msrp: $ 11.699 ,- = 64.344NOK
(kurs 5,5)
Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger:
Avgift for egenvekt: 0,00
Avgift for motoreffekt: 53 243,24
Avgift for slagvolum: 33 340,28
Stykkavgift: 9 807,00
Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 96 390,52
Bruksfradrag (0%): 0,00
Vrakpantavgift: 0,00
Totalt 96 391,00
MVA: 16 086,00
Engangsavgift + MVA: 112 477,00
112.477,- + 64.344,- = 176821,-
Dette er pris uten frakt! Frakt kan vel komme på 10-15.000 ? + -
97 Suzuki Bandit 600 streetfighter, 98 Honda CBR 600 F, 02 Yamaha YZF R1
Når det kommer til nye sykler som har digitalt speedometer, så er det ikke nødvendig å bytte enheten, sikkert nok å finne ut om hvordan man programerer den om. Finn deg et forum for R1 eller Yamaha generelt, så søker du litt rundt.
-
- MC: -98 Yamaha TDM 850, Grå. Dønn standard, kun montert Givi Wingrack og varmeholker. Pluss en gammel klokke stripset til styret.
Ang. godkjenning, så var vel ett godt tips å få papirer på sykkelen over først. Og få en godkjenning av dem...
-98 Yamaha TDM 850 - Grå
Never hesitate to ride past the last street light at the edge of town.
Sunrise Riders Arendal
Meg på tryneboka
Klubben på tryneboka
Never hesitate to ride past the last street light at the edge of town.
Sunrise Riders Arendal
Meg på tryneboka
Klubben på tryneboka
Jeg ville hvertfall uansett ha bytta til km/t for det må da være irriterende å sitte der å regne mens du kjører. Ikke alle er Rainman, om noen tok den 

Hehe, rainman hadde vel regna på hvor lang tid han brukte mellom lyktestolpene. Jeg vil tro det er en vanesak med miles. Går nok en uke så er du nok satt inn i det slik at du slipper å regne, vi har da ikke så mange fartsgrenser her i Norge.
man lærer seg dette fort.. er man under 60mph går det ok fart.. er man over så er det for fort for alle norske veier
værre er det ikke...

kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
Takker for svar! Vet det ikke er mye å spare på ny sykkel, men mine regnestykker på 2004 mod. virker det som det faktisk er noen kroner å hente så lenge det ikke må gjøres drastiske endringer på sykkelen.
Fred!
Fred!
00 Ducati 748 Bip
x98 600N Bandit
Peace & Love
x98 600N Bandit
Peace & Love
bare en liten tillegsoplysning ang. lykter, jeg har en USA import 05r1 som i fjor ble godkjent og registrert uten annmerkninger. der er lyktene DOT merket, og hovedlyktene er ikke engang assymetriske. det var mye mas hit og dit men den ble godkjent til slutt. det med at de godtok DOT merking var en regelendring, eøs greier. i tillegg ble den regget som 34hk!Den Røde Fare wrote:Skal du ta inn MC fra USA, bør den være eldre enn 17.6. 2003. Ellers får du problemer med biltilsynet her, EØS-regler osv.
Allesen