Bli sett bedre!
Bli sett bedre!
Har lurt litt på å montere et eller annet med lysdioder i fronten ifbm. hovedlyset for å bli sett bedre. Jeg trives ikke så veldig godt med å kjøre med fjernlys når det er mye trafikk og når man ligger etter andre trafikanter.
Er det noen som har prøvd dette; man har kanskje ikke lov til å ha både hvitt og gult lys i front, men det er jo ikke alltid at alt man driver med er like stuerent! Ser jo at de som har gult hovedlys synes bedre i trafikkbildet, men jeg har ikke lyst til å skifte til gul lampe; innbiller meg at det gir et dårligere lys?
Er det noen som har prøvd dette; man har kanskje ikke lov til å ha både hvitt og gult lys i front, men det er jo ikke alltid at alt man driver med er like stuerent! Ser jo at de som har gult hovedlys synes bedre i trafikkbildet, men jeg har ikke lyst til å skifte til gul lampe; innbiller meg at det gir et dårligere lys?
Re: Bli sett bedre!
monter Xenon... ikke lov, men det er heller ikke å montere dioder i fronten...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
-
- MC: x: 98' Kawasaki Ninja ZX6R, 97´Kawasaki ZX9R, 98´Honda VTR1000, 85´Suzuki GSX750ES "bobber", 08´Kawasaki Z1000 & 09´Honda CB1000R
hvorfor kan ikke en mc ha xenon når en bil kan ha det?
Enkelte sykler har faktisk det, men jeg er ikke sikker på om andre enn BMW har begynt med det enda.
en bil kan ha det om lampen er godkjent med dette, xenon kittet er E-merket og bilen har automatisk høyeregulering, og bilen må ha lyktespylere...så må bilen en tur innom lokale biltilsynet... så det er ikke så mange som får dette godkjent.. men man kan montere og se om man blir tatt...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Det er nok vel og bra med xenon for å ha et bedre kjørelys, men det var vel egentlig en måte å bli lagt bedre merke til jeg tenkte på. Alle har vel erfart at når man kjører bil; det er regner og speilene er våte, så er det ikke lett å se at det kommer en
mc mellom køen av biler. Jeg har ihvertfall registrert at gult lys skiller seg ut og da hadde det vært lurt med gule diodelys.
Legg merke til de nye markeringslysene som trailerene bruker på hjørnene; de synes veldig godt selv om de er hvite og rød.
mc mellom køen av biler. Jeg har ihvertfall registrert at gult lys skiller seg ut og da hadde det vært lurt med gule diodelys.
Legg merke til de nye markeringslysene som trailerene bruker på hjørnene; de synes veldig godt selv om de er hvite og rød.
du kan koble slik at du har stående blinklys... altså markeringslys...
Anbefaler NMCUs sider, "Rapporter" - masse interessante forskningsrapporter om bl.a. synlighet, kjøring med fulltlys osv. I de rapportene er det ikke støtte for at markeringslys eller fluoriserende tape hjelper. Fullt lys virker ikke forstyrrende på skarpsyn og kontrast, de fleste tiltak som gjøres bak lykta forsvinner i lysglorien mm.

-
- MC: Yamaha Yzf 600 Thundercat
Endelig kjøpt egen mc
Så blir det oppkjøring kansje mars, så jippi, brain trottle
http://cgi.ebay.com.sg/H4-Philips-X-tre ... dZViewItem
H4 80% bedre lys sies det, november/desember 2007, så dem tror dem kun selges i England
for øyeblikket
Passer disse bilpærene til Motorsykkel?
Følger det med bakpære i et sånnet sett samt dioder til blinklys?
http://cgi.ebay.com.sg/ws/eBayISAPI.dll ... mot_widget
bedre lys til under tollpris 40% bedre
http://www.pm-salg.com/advanced_search_ ... pe&x=0&y=0
rimtape som lyser i mørke, jeg så det på en oransj hornet med oransje sånne, det var et praktfullt syn.
2 lysende ringer før du skal inn på forskjørsveien ifra vikelinja hjelper ville nå jeg tro.
Har nettop kjøpt meg en sort sykkel og har nokså mørke klær så hvis jeg skal overleve med gassinga så må jeg være rask her
Its a Yamaha Yzf 600 Thundercat
H4 80% bedre lys sies det, november/desember 2007, så dem tror dem kun selges i England
for øyeblikket
Passer disse bilpærene til Motorsykkel?
Følger det med bakpære i et sånnet sett samt dioder til blinklys?
http://cgi.ebay.com.sg/ws/eBayISAPI.dll ... mot_widget
bedre lys til under tollpris 40% bedre
rimtape som lyser i mørke, jeg så det på en oransj hornet med oransje sånne, det var et praktfullt syn.
2 lysende ringer før du skal inn på forskjørsveien ifra vikelinja hjelper ville nå jeg tro.
Har nettop kjøpt meg en sort sykkel og har nokså mørke klær så hvis jeg skal overleve med gassinga så må jeg være rask her
Its a Yamaha Yzf 600 Thundercat
Jeg skjønte ikke hva dette kunne brukes til,
Pizzafordi tipset:
Pizzafordi tipset:
-
- MC: Yamaha Yzf 600 Thundercat
Endelig kjøpt egen mc
Så blir det oppkjøring kansje mars, så jippi, brain trottle
en video for montering av rimtape som består i 4 deler.
Se for deg en 80 sone forskjørsvei og du er ikke på denne veien men står foran et vikeplikts skilt og skal inn på denne veien med mørk sykkel og klær, etc.
Hvis du monterer rimtape med refleks integrert i rimtapen så dem lyser opp når bilene i 80 lyser mot så ser dem lettere at en motorsykkel står der sideslengs. Heller er det ikke noen gatelys. Det må da hjelpe på så at dem ser at det er en potensiel fare der borte og bilisten går i beredskap. Klart den burde se framlykta de som lyser mot fjellvegen eller havet, trærne eller beitet. Det burde iallefall bli bra blikkfang.
Dem rimtapen som ikke har refleks i seg er vel ubrukelig, I tilleg skal det gå ann å klistre på små reflekser på siden av biken.
- Marius I
- MC: Honda VFR800 07-mod.
X: Kawasaki ZX9R 98-mod.
X: Yamaha YZF600R Thundercat 99-mod. - Location: Oslo
Siden du har vikeplikt skjønner jeg ikke helt hvorfor bilisten skal innta noen form for beredskap. Det måtte jo i så fall være fordi du har tenkt å ta en kjapp en før bilen kommer og det er vel sjelden anbefalt. Bedre synlighet skader selvfølgelig ikke uansett
Gratulerer med sykkel. Bra valg

Gratulerer med sykkel. Bra valg