hvor relevant det er vet jeg ikke,men på fredag sparte jeg 10000kr på og flytte fra gjensidige til terra! gjensidige var det 24000 for full kasko med 30% bonus,for bare ansvar skulle de ha 12000,terra forlangte 14000 for full kasko.
sparte ca 1200 når jeg flyttet forsikringen fra IF til Gjensidige. Men da hadde jeg bare en bil. når jeg har tid skal jeg få ringt de fleste selskapene og undersøke virkelig hva som er billigst
hadde min sykke i gjensidige. over 7000 bare for ansvar. bytta til terra. betaler under 3000 for full kasko med 8000 i egenandel. den står på min fars navn da.
Rimol wrote:må betale 5000 mere i forsikring nå på bare sykkelen fordi at jeg flytta fra Strjørdal til Trondheim jævli råtti gjort
Det er helt normalt, all statistikk tilsier at det er høyere kollisjonsrisiko i byen, Og det er jo nettopp det forsikring skal være, å betale iht. den risiko man løper for selskapet.
Rimol wrote:må betale 5000 mere i forsikring nå på bare sykkelen fordi at jeg flytta fra Strjørdal til Trondheim jævli råtti gjort
Det er helt normalt, all statistikk tilsier at det er høyere kollisjonsrisiko i byen, Og det er jo nettopp det forsikring skal være, å betale iht. den risiko man løper for selskapet.
Jo det er sant, men syns at 5000 var litt mye... men det er vel bare å bite seg i det
Da jeg sjekket for et snaut års tid siden endte jeg med Storebrand. If var veldig dyre i forhold. Men jeg er jo en gammel mann me sykler som ikke er av R-type.
Last edited by Baron von Waffel on 26 Feb 2008 22:29, edited 1 time in total.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Når jeg skulle forsikre min sykkel (sv650s 06) tok jeg en tlf til alle selskaper for å få tilbud. Gjensidige kom klart billigst ut med en pris på 6-7000 for delkasko. Når jeg så kjøpte en måned senere og skulle forsikre fikk jeg nytt tilbud fra gjensidige (tilbud varer visst kun noen få dager) og da kostet det meg plutselig 16 eller 17. Endte opp i If med en pris som var bittelitt dyrere enn det gjensidige gav meg i utgangspunktet. Når jeg spurte hvorfor de plutselig hadde skrudd prisen så vilt opp, så svarte de at det måtte ha skjedd en endring i statistikken siden jeg spurte om forsikring sist...