Yamaha R1

Prat om tung MC.
Keihin

Re: Yamaha R1

Post by Keihin »

RH racing wrote:går å lyster på en R1 med tiden... men hørt man bør holde seg unna 1998 og 1999 modellene pga girkassene. stemmer det? og er det noen andre modeller og feil man bør passe seg for?
Skiftegaflene ble oppdatert i 99, men dette skal ikke være noe stort problem på 98 heller. Det har nok mye sammenheng med type bruk, som på alle R sykler. Med "feil" sjåfør får samtlige sykler problemer med girkassa etterhvert. Ellers er det såvidt jeg husker ingen forskjeller på 98 og 99 annet enn klistremerkene.

Det var tilbakekalling på de originale bremseklossene og skruene som holdt sidestøtta på 99, men bortsett fra det skal de være skuddsikre. 00 modellen har 250 mindre oppdateringer, men oppleves veldig lik. Den har et noe høyere 1. gir, muligens pga søksmål fra amerikanere som gikk på ryggen kun ved å holde full gass i 1. gir :D

Ellers sies det en del rart i tråden, men at de først kom med injection i 2002 er vel allerede nevnt. Siste innlegg trenger egentlig ingen kommentar, da vedkommende har skrudd mer på Gixxer siste 2 år enn jeg har på min 99 R1 i 7 år ;-)
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Vedlikehold kommer med kilometerne vettu Keihin, og hvor mye har du kjørt =D> hihi
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Post by mekkern »

blir vel litt mere mekking etter å ha hoppet på de nye fine fartshompene i veien hjem... ;-) :-#
Keihin

Post by Keihin »

Gixxerman wrote:Vedlikehold kommer med kilometerne vettu Keihin, og hvor mye har du kjørt =D> hihi
Hehe, *busted*. Dog har jeg snart fått på 45.000 på denne sykkelen fra den ble kjøpt. Ikke verst med tanke på hva den har vært utsatt for i det siste. Satser på å komme sterkere tilbake snart...
mekkern wrote: blir vel litt mere mekking etter å ha hoppet på de nye fine fartshompene i veien hjem... ;-) :-#
Åja, nå vet jeg hvem du er ;)

Ikke start meg opp om disse dumpene, grrrrrr [-(
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ville selv gått for -02 eller -03 R1. Liker godt den til han Stian :)
stian

Post by stian »

:D Kan med hånden på hjertet anbefale R1 tenker da mest på 02-03 mod.. Enkel og skru på , og holder godt, kjørte 13000km i 2007 på den, tok 30k service på starten av året, og 40 nå til vinteren, bytta olje midtveis engang.. Å power er det mer en nok av, grunnen til at jeg nevnte neddreving er pga slitsomt turtall uansett gir under bykjøring i 50 sone ( og trenger man toppfarta? ), ned dreving vil øke turtallet litt og dermed flyte litt bedre... Men absolutt ikke et must..

Cheers
Phantom
MC: Honda CBR 900 RR

Post by Phantom »

R1 er uten tvil tøffe sykler. Har kjørt en 98 mod og en 01 og de har nok pulver til å dra fine wheelies iallefall ;) Kunne faktisk tenkt meg en selv, men da i 02 eller 03, for den opptrukne eksosen på 04 og nyere synes jeg ikkenoe om [-X
-1997 Honda CBR 900 RR
-1989 BMW 325i M-Tech 2

x1997 GSX-R 750 sort/grå
x2001 GSX-R 1000 sort/grå med LeoVince hel-anlegg og powercommander, 159,8hk på bakhjul (Hestmann motor) *Savner...*
x2001 GSX-R 1000 hvit/blå
rsv1000factory
MC: Aprilia RSV1000Factory 05
Map2
Leo Vince race

Post by rsv1000factory »

Hei! Ny mann på forumet :) , sitter på nattskift og leser innlegget om r1. Har prøvd et par og vil på det varmeste anbefale å kjøpe 00mod el nyere, motoren er så å si den samme (selv om de påstår 200+ modifikasjoner fra 99 mod) Sykkelen fra 2000 er mye bedre å kjøre, blandt annet pga annen utforming på tanken. Motoren fikk bedre smørekanaler mm, men har ikke hørt om større problemer på 98 og 99 mod. En bekjent åpnet nylig motoren på en 00 R1 som har gått 50000km hardt! Trengte ikke engang å justere ventiler!!
Er ikke så ekstrem å sitte på som mange vil ha det til. Jeg er ikke så høy, 176cm, men sitter meget komfortabelt på en 00 R1.
Men du får jo en Aprilia mille brukt for samme pris ;-)
Post Reply