Skiftegaflene ble oppdatert i 99, men dette skal ikke være noe stort problem på 98 heller. Det har nok mye sammenheng med type bruk, som på alle R sykler. Med "feil" sjåfør får samtlige sykler problemer med girkassa etterhvert. Ellers er det såvidt jeg husker ingen forskjeller på 98 og 99 annet enn klistremerkene.RH racing wrote:går å lyster på en R1 med tiden... men hørt man bør holde seg unna 1998 og 1999 modellene pga girkassene. stemmer det? og er det noen andre modeller og feil man bør passe seg for?
Det var tilbakekalling på de originale bremseklossene og skruene som holdt sidestøtta på 99, men bortsett fra det skal de være skuddsikre. 00 modellen har 250 mindre oppdateringer, men oppleves veldig lik. Den har et noe høyere 1. gir, muligens pga søksmål fra amerikanere som gikk på ryggen kun ved å holde full gass i 1. gir

Ellers sies det en del rart i tråden, men at de først kom med injection i 2002 er vel allerede nevnt. Siste innlegg trenger egentlig ingen kommentar, da vedkommende har skrudd mer på Gixxer siste 2 år enn jeg har på min 99 R1 i 7 år