Godt mulig at det er et mer brukervennlig system på en ZXR. Men på Z650'n er det et plunder. Shimsene ligger under en omvendt kopp som ligger over ventilfjæra. Dvs at shimsen ligger rett på ventiltoppen og så er koppen velta over, med kamakselen over der igjen. Måtte altså ha av begge kamakslene for å få shimsa opp ventilene. Masse strev med¨å få kamkjedet i register igjen, for en eller annen luring hadde satt på nyere kamaaksler med andre merker enn originalene.
På innsuget skal Z650'n ha 0,05 til 0,1 mm klaring. På utblåsingssiden skal det være 0,15 til 0,2 mm klaring.
Men jeg så at når sykkelen var inne på verksted, mente mekanikeren at var det nok at det var klaring mellom kam og ventil.
Shimsene hadde en tykkelse på mellom 0,3 til 0,6 mm med sprang på 3 tiendedeler. Fikk bytte shimser på Ride her i Trondheim mot et mellomlegg.
Kan ta en kopi av de aktuelle sidene i verkstedboka til Z650'n og sende pr E-post om det hjelper.
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Takker for tilbudet, men kjørte faktisk ti mil og henta den boka. Måtte besøke en person på sykehuset, som ligger like ved hybelen. Nokså likt på 750'en som 650'en din høres det ut som.
Har begynt på Z400'en min nå, fekk en kjøper på den så nå må oljelekasjen må fikses. Ikke ferdig med et problem før andre dukker opp hehe. Heldigvis skjer det nå i en jobbeperiode med dårlig vær.