Shark Effektanlegg V.S Jolly moto.
-
- Posts: 40
- Joined: 26 Jan 2008 19:50
- MC: Cagiva mito 07
Eneste mito i norge med Xenon light ;)
led baklykt ;)
Shark Effektanlegg V.S Jolly moto.
Hei,
jeg vurderer og kjøpe meg Effektanlegg til min mito.
og lurer på hva jeg skal kjøpe?
noen som har prøvd Shark sitt?
eller er det noen her som har prøvd Jolly sitt?
hvilket er best?
noen som har prøvd begge og vet hvilket som føles best?
Mvh Arnecake
jeg vurderer og kjøpe meg Effektanlegg til min mito.
og lurer på hva jeg skal kjøpe?
noen som har prøvd Shark sitt?
eller er det noen her som har prøvd Jolly sitt?
hvilket er best?
noen som har prøvd begge og vet hvilket som føles best?
Mvh Arnecake
-
- Posts: 173
- Joined: 09 Oct 2007 10:53
- MC: Ingen enda... Mito <3
Re: Shark Effektanlegg V.S Jolly moto.
Er du ikke fornøyd med mitoen originalt?
Har hørt at Shark er best, men også dyrest?
Har hørt at Shark er best, men også dyrest?
Re: Shark Effektanlegg V.S Jolly moto.
har vel ikke noe med at man ikke er fornøydNybegynneren wrote:Er du ikke fornøyd med mitoen originalt?
Har hørt at Shark er best, men også dyrest?

Shark er visstnok veldig gode saker. Men selv skal jeg ha Jolly, da det er utrolig god kvalitet hele veien.
-
- Posts: 173
- Joined: 09 Oct 2007 10:53
- MC: Ingen enda... Mito <3
Re: Shark Effektanlegg V.S Jolly moto.
Hva skal vi være redd for da? De kan jo ikke ta oss. Her i Trondheim vet jeg at de IKKE har utstyr for å måle hestene dine. Det må leies inn, så er mye styr å finne ut om man har trimm eller ikke
såe.

x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
-
- Posts: 173
- Joined: 09 Oct 2007 10:53
- MC: Ingen enda... Mito <3
Re: Shark Effektanlegg V.S Jolly moto.
Har de det i Oslo da?
Hva det er å være redd for? Tenker liksom på 4400 kr i trimbot og avregistrering.
Hva det er å være redd for? Tenker liksom på 4400 kr i trimbot og avregistrering.

-
- Posts: 1136
- Joined: 13 Jul 2007 23:27
- MC: x: 98' Kawasaki Ninja ZX6R, 97´Kawasaki ZX9R, 98´Honda VTR1000, 85´Suzuki GSX750ES "bobber", 08´Kawasaki Z1000 & 09´Honda CB1000R
- Location: Sandefjord/Valdres
Re: Shark Effektanlegg V.S Jolly moto.
Husker jeg leste en plass at det kun finnes 2 sånne traller i Norge, som måler HK.. veit ikke om det stemmer da..
Om du så blir stoppa av politiet, og de mistenker deg for trim, så blir du bedt om å møte på BT noen dager etter... Og på 2 dager, så har vel de fleste greid å stappe oppi noen plomber og slikt?
Om du så blir stoppa av politiet, og de mistenker deg for trim, så blir du bedt om å møte på BT noen dager etter... Og på 2 dager, så har vel de fleste greid å stappe oppi noen plomber og slikt?

-
- Posts: 462
- Joined: 26 May 2007 08:28
- MC: KTM 250 cross 03 mod
Honda NSR 99 mod - Location: Hokksund
Re: Shark Effektanlegg V.S Jolly moto.
Da sliter jeg ettersom jeg har kasta eksosventilene mine..
Men jeg har blitt stoppa 3 ganger. Ingen som bryr seg om lett mc. Den ene gangen jeg ble stoppa trodde de jeg kjørte moped.
Siden jeg ikke kjørte moped var det akkurat det samme for dem. Bare ba meg kjøre videre enda de visste jeg kjørte for fort.
Men jeg har blitt stoppa 3 ganger. Ingen som bryr seg om lett mc. Den ene gangen jeg ble stoppa trodde de jeg kjørte moped.
Siden jeg ikke kjørte moped var det akkurat det samme for dem. Bare ba meg kjøre videre enda de visste jeg kjørte for fort.
-
- Posts: 40
- Joined: 26 Jan 2008 19:50
- MC: Cagiva mito 07
Eneste mito i norge med Xenon light ;)
led baklykt ;)
Re: Shark Effektanlegg V.S Jolly moto.
joa, er fornøyd med mito org er ikke noe med detScotty wrote:har vel ikke noe med at man ikke er fornøydNybegynneren wrote:Er du ikke fornøyd med mitoen originalt?
Har hørt at Shark er best, men også dyrest?Det er heller det å ha bedre bunndrag.
Shark er visstnok veldig gode saker. Men selv skal jeg ha Jolly, da det er utrolig god kvalitet hele veien.

men orginal så er det jo bare 15 Hk, og da går jo alle Lettsykler like bra, for alle har jo 15 hk,
så det er ikke før du begynne og ta plomber og slikt du virkelig merker hva du har mellom bena

men slikt det ser ut nå,
så trur jeg at jeg bestiler meg et jollymoto corsa Effektanlegg

Det ser elt vilt ut ;D
Re: Shark Effektanlegg V.S Jolly moto.
Jeg har hørt at Cagiva har en orginal svanehals (fra motoren og til bakrepotte) som ser lik ut som den orginale(plumbert).
Det jeg har skjønnt er at om man bytter den og noe deler i forgasseren så har man orginal fulleffekt, stemmer dette?
Hørte også at man da kunne sette på en "bryter" som er en turtallsperre så den sperrer den til ca. 17hk
Kan noen bekrefte dette?
Det jeg har skjønnt er at om man bytter den og noe deler i forgasseren så har man orginal fulleffekt, stemmer dette?
Hørte også at man da kunne sette på en "bryter" som er en turtallsperre så den sperrer den til ca. 17hk
Kan noen bekrefte dette?
06´ Honda Varadero 125
(x) 08´ Suzuki Burgman 125
(x) 07´ Cagiva Raptor 125
(x) 07´ Derbi Senda SM 125
(x) 08´ Suzuki Burgman 125
(x) 07´ Cagiva Raptor 125
(x) 07´ Derbi Senda SM 125
Re: Shark Effektanlegg V.S Jolly moto.
Oversette det gidder jeg ikke men her er frengangsmåten for å derestricte W8 motoren brukt på Mito. Det kan hende jeg kan finne dysestørrelsene du trenger også. Ikke gjør det er mitt råd. Du kommer nesten sikkert til å fåkke opp noe med gasseren og få motorproblemer. Disse motorene er veldig kresne på korrekt justert forgassere og selv den minste feil her gir mere trøbbel enn moro og store regninger, og effektøkningen er ikke så enorm. I tillegg til dette så er ombyggingssett som gir det alt i fra 135 til 160 ccm volum hvor du må bruke forgassere fra 28 - 34 . 135ccm settet er antagelig det beste i kombinasjon med en 200 topp . Skulle du ønske å gjøre dette så er den mest driftssikre løsningen å sende motor og gasser til England eller Italia og få den profesjonellt ombygd. Stan Stephens i England er en mester på disse motorene og da har du ihvertfall noe som virker men så er bakdelen at du ikke har en 125 mere.... Lykke til, du kommer til å angre. Kjøp heller en rull trim tape.
De-restricting the Cagiva Mito
This de-restriction guide is based on the Evolution models (almost identical for you raptor/planet owners). I’ve never owned a MK1/2 so I wouldn’t like to say how its done although I seriously doubt there is still one in restricted form.
How’s the Mito restricted?
To start with lets go over some basics your bike is restricted in 3 ways,
1. Air box , the standard air box has small round rubber snorkels, obviously they air restricting the amount of air flow to the carb,
2. The exhaust expansion chamber, A plenum chamber is attached to it near the manifold, this basically ruins the way the exhaust works and is the main reason the bike is restricted.
3. Carb jetting, It is not technically restricting the performance its just set up to run right with the other two restrictions mentioned above. But in derestricted form its way to lean and your motor WILL go pop very quickly.
IMPORTANT ALL THREE RESTRICTIONS MENTIONED ABOVE MUST BE REMOVED AT THE SAME TIME!!!!!!!
You will need:
Parts,
Derestricted air box snorkels, silicone sealant, high temp exhaust paint.And a new set of Jets for the carb. (Optional a sports exhaust system, more on this later)
Tools
W.S.M (workshop manual)
Basic set of metric spanners and sockets,
Hex drivers (Allen Keys)
Angle grinder (or hacksaw and a File)
Mig welder ( or a trip to your local welders!)
Screw drivers
Pliers
Referring to the W.S.M / owners manual at all times if you don’t know how to do something.
Step one
First off we are going to remove the tank it just makes life a lot easier. And only takes 3 mins to do.
Remove the fairings, both sides and then the seat unit.
Step two
Take off the entire exhaust system.
Option 1, using your grinder / hacksaw remove the plenum chamber
Clean up where it came off so there is no lip. It’s a bit of a bitch to get it smooth as the welds are quite thick, but 10 mins with the grinder normally has it good. Don’t throw away the plenum chamber you might need it later.
Cut a patch about 5 mm wider all around than the hole that the plenum chamber has left in your expansion chamber, If you don’t have any suitable mild steel sheet lying around cut it out of the plenum chamber.
Weld the patch over the hole.
Give it a good paint. (why not do the whole thing at the same time if it’s a bit rusty?)
Put the exhaust system back on.
Well done, grab a beer that’s the hard part over!
Option 2, Stick that exhaust on ebay, and put on your shiny new sports exhaust! And then have two beers for being a rich bugger!
Step three
Air box snorkels pull the old round ones out , replace with your de-restricted ones, seal them in with the silicone sealant
Step four
Change your carb jets
Fitting new (derestricted) jets. Mito Mondo has these on the shelf for quick delivery.
Remove carb, this may require the loosening of the air box and removal of several parts. Use common sense and follow the manual.
Carb is full of petrol, now that it is disconnected and the petrol pipe from the petrol tank is shooting petrol all over your feet turn the petrol tap off.
The carb must be emptied of petrol by turning it over and over a few times, wait until the clear drain tubes run out of petrol to leak onto your new carpet.
Turn carb upside down and remove big brass bolt on the bottom.
Open carb by pulling apart with your hands, do not use tools to separate the metal upper form the plastic base.
Find the jets which are the same size and shape as the new ones, one is on the top next to the float (if the carb is upside down), one is underneath the medium sized jet in the middle, the other is somewhere else i cant remember. Double check sizes and shapes and lengths as i am writing this from memory.
When removing jets use a flat bladed screwdriver which is in good condition, no rounded off edges or you will strip the heads on the jets and make them difficult to remove.
Use the minimum necessary force at all times, remember that brass jets are hollow and weak.
When tightening up jets only tighten them until they seat and a smidge more, and i mean a smidge, all your doing is making sure it will not move, use the minimum force necessary.
When your carb is off the bike it is a good time to clean the petrol filter, this is under the black plastic cap with the big thick black petrol pipe attached to it.
The bolt which holds the cap on over the filter is very, very, very easily stripped.
i say again that the bolt thread is very easily stripped Use a tiny movement to retighten it.
Reassemble and replace.
Final step
Replace all your fairings and fire up your newly unleashed beast.
A wise idea would be to take it gently to start for two reasons, one your not used to it and it could catch you out, two your engines not used to running in the extra 3500rpm its suddenly capable of achieving.
Hope that was helpful
Cheers
De-restricting the Cagiva Mito
This de-restriction guide is based on the Evolution models (almost identical for you raptor/planet owners). I’ve never owned a MK1/2 so I wouldn’t like to say how its done although I seriously doubt there is still one in restricted form.
How’s the Mito restricted?
To start with lets go over some basics your bike is restricted in 3 ways,
1. Air box , the standard air box has small round rubber snorkels, obviously they air restricting the amount of air flow to the carb,
2. The exhaust expansion chamber, A plenum chamber is attached to it near the manifold, this basically ruins the way the exhaust works and is the main reason the bike is restricted.
3. Carb jetting, It is not technically restricting the performance its just set up to run right with the other two restrictions mentioned above. But in derestricted form its way to lean and your motor WILL go pop very quickly.
IMPORTANT ALL THREE RESTRICTIONS MENTIONED ABOVE MUST BE REMOVED AT THE SAME TIME!!!!!!!
You will need:
Parts,
Derestricted air box snorkels, silicone sealant, high temp exhaust paint.And a new set of Jets for the carb. (Optional a sports exhaust system, more on this later)
Tools
W.S.M (workshop manual)
Basic set of metric spanners and sockets,
Hex drivers (Allen Keys)
Angle grinder (or hacksaw and a File)
Mig welder ( or a trip to your local welders!)
Screw drivers
Pliers
Referring to the W.S.M / owners manual at all times if you don’t know how to do something.
Step one
First off we are going to remove the tank it just makes life a lot easier. And only takes 3 mins to do.
Remove the fairings, both sides and then the seat unit.
Step two
Take off the entire exhaust system.
Option 1, using your grinder / hacksaw remove the plenum chamber
Clean up where it came off so there is no lip. It’s a bit of a bitch to get it smooth as the welds are quite thick, but 10 mins with the grinder normally has it good. Don’t throw away the plenum chamber you might need it later.
Cut a patch about 5 mm wider all around than the hole that the plenum chamber has left in your expansion chamber, If you don’t have any suitable mild steel sheet lying around cut it out of the plenum chamber.
Weld the patch over the hole.
Give it a good paint. (why not do the whole thing at the same time if it’s a bit rusty?)
Put the exhaust system back on.
Well done, grab a beer that’s the hard part over!
Option 2, Stick that exhaust on ebay, and put on your shiny new sports exhaust! And then have two beers for being a rich bugger!
Step three
Air box snorkels pull the old round ones out , replace with your de-restricted ones, seal them in with the silicone sealant
Step four
Change your carb jets
Fitting new (derestricted) jets. Mito Mondo has these on the shelf for quick delivery.
Remove carb, this may require the loosening of the air box and removal of several parts. Use common sense and follow the manual.
Carb is full of petrol, now that it is disconnected and the petrol pipe from the petrol tank is shooting petrol all over your feet turn the petrol tap off.
The carb must be emptied of petrol by turning it over and over a few times, wait until the clear drain tubes run out of petrol to leak onto your new carpet.
Turn carb upside down and remove big brass bolt on the bottom.
Open carb by pulling apart with your hands, do not use tools to separate the metal upper form the plastic base.
Find the jets which are the same size and shape as the new ones, one is on the top next to the float (if the carb is upside down), one is underneath the medium sized jet in the middle, the other is somewhere else i cant remember. Double check sizes and shapes and lengths as i am writing this from memory.
When removing jets use a flat bladed screwdriver which is in good condition, no rounded off edges or you will strip the heads on the jets and make them difficult to remove.
Use the minimum necessary force at all times, remember that brass jets are hollow and weak.
When tightening up jets only tighten them until they seat and a smidge more, and i mean a smidge, all your doing is making sure it will not move, use the minimum force necessary.
When your carb is off the bike it is a good time to clean the petrol filter, this is under the black plastic cap with the big thick black petrol pipe attached to it.
The bolt which holds the cap on over the filter is very, very, very easily stripped.
i say again that the bolt thread is very easily stripped Use a tiny movement to retighten it.
Reassemble and replace.
Final step
Replace all your fairings and fire up your newly unleashed beast.
A wise idea would be to take it gently to start for two reasons, one your not used to it and it could catch you out, two your engines not used to running in the extra 3500rpm its suddenly capable of achieving.
Hope that was helpful
Cheers
-
- Posts: 40
- Joined: 26 Jan 2008 19:50
- MC: Cagiva mito 07
Eneste mito i norge med Xenon light ;)
led baklykt ;)
Re: Shark Effektanlegg V.S Jolly moto.
Takker for svar 
Det ble litt mye på en gang men
Skal ta meg tid til og lese sikkelig igjenom det
men er det ikke dyrt og Sende Forgasseren til England bare for noen små mods?

Det ble litt mye på en gang men

Skal ta meg tid til og lese sikkelig igjenom det

men er det ikke dyrt og Sende Forgasseren til England bare for noen små mods?

Re: Shark Effektanlegg V.S Jolly moto.
Hva er billigst da ? Å skru dritten ihjel i garasjen hjemme eller gjøre jobben ordentlig og ha driftssikkerhet ? En Cagiva er for fin til å ødelegges, men det blåser ordensmakten i hvis du blir tatt, bot + lappen ryker uansett. Det beste og billigste er ikke å gjøre noe. Fordelen ved at du gjør derestricting selv er at du tilbringer mesteparten av sommeren med å fikle med forgasseren. Det blir mora di glad for.
Re: Shark Effektanlegg V.S Jolly moto.
Arncake wrote:men er det ikke dyrt og Sende Forgasseren til England bare for noen små mods?
Det er sylinderen og toppen du skal sende.
-
- Posts: 173
- Joined: 09 Oct 2007 10:53
- MC: Ingen enda... Mito <3
Re: Shark Effektanlegg V.S Jolly moto.
Men det er da ganske trygt å ta ut plomber uten at man må skru på sykkelen hele tiden?
Så hvis man ikke skal trimme, anbefaler dere da 2-takt eller 4-takt?
Så hvis man ikke skal trimme, anbefaler dere da 2-takt eller 4-takt?