Style en monster!

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Shortybebeh
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!

Style en monster!

Post by Shortybebeh »

Jeg har selvfølgelig lyst til å pynte litt på sykkelen min jeg også, som alle andre, men jeg aner ikke hvor jeg skal begynne!

Ikke har jeg peiling på hva som kan byttes ut, og ikke vet jeg hva det kalles.. :lol:

Noen som vil leke "style en monster" - leken med meg!? :smt051
Death Is The Road To Awe.
Olav'en
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*

Re: Style en monster!

Post by Olav'en »

Image
Litt meir diskre spegl
rimtape
fjerne blinklys
lage nytt skiltoppheng
lakkere diverse detaljer
Shortybebeh

Post by Shortybebeh »

Kjapt svar og greier!! =D> :D

Hjelper veldig å få bort rumpa og bytte speilene ja!!

Noen som tilfeldigvis vet om en side hvor man kan finne deler til sykkelen min?
Alt fra større deler til mindre detaljer?
Gjerneen side med bilder av delene og hvor de skal sitte på sykkelen, ettersom jeg ikke kan navn.. :roll: :lol:
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Image
Shortybebeh

Post by Shortybebeh »

Oooohh.. sweet Gixxerman! :shock: \:D/

Tusen takk! Det der hjelper også! Da kan jeg peke på delene og si "sånn vil jeg ha!" :lol:
xadox
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)

Post by xadox »

er det ikke en ducati forhandler rett under storokrysset? stikk innom og spør hva de har og anbefaler?
1.3.1.2
Shortybebeh

Post by Shortybebeh »

xadox wrote:er det ikke en ducati forhandler rett under storokrysset? stikk innom og spør hva de har og anbefaler?
Hehe.. er ikke ute etter å handle noe akkurat nå, men å prøve å finne ut hva jeg kan bytte ut, sånn at jeg kan spare litt penger og ha det litt gøy! :)

Dessuten ville de helt sikkert anbefalt alt mulig rart, som for eksempel å bytte sykkelen! :lol:
Tror ikke de gidder lære meg hva man kan gjøre, uten å forvente at jeg både skal handle der og bruke dem..
Og servicen der er ræva, vil ikke tilbake dit.. Da drar jeg heller på en timestur til løvaas! :)

Kanskje Gorgeous kan hjelpe meg her etterhvert! Hun har jo et godt øye for hva jeg kan gjøre for å gjøre sykkelen litt snerten! (Men det har sikkert noen av dere mannfolka også, er ikke det jeg mener!) ;-)

Må gjøre noe med rumpa, og speilene kan jo byttes.
Rimtape er jo forholdsvis greit, men nye felger går jo også an! (?)
Kunne jo lakkert ramma, men det er sikkert forferdelig jobb å få gjort..

Ellers så er det sikkert mange små detaljer man kan se på? Hendler, duppeditter og dingsebomser..!?!

En søt liten sak jeg skal ha er i hvertfall en sånn liten klokke! Hadde en, men den var ikke beregna på å stå ute om vinteren gitt..!
http://www.mc-utstyr.no/storefront.php? ... 63&c2=1163
stoppitide
MC: Ducati Monster S2R 800

Post by stoppitide »

http://www.ducatimonster.org

Amerikansk forum med absolutt ALT, og litt til og så enda mer. Veldig hyggelige og hjelpsomme folk. Kun Monstereiere! Kjempetrykk og høyt tempo \:D/
Du kan sjekke ut "accessories and mods" (utstyr og modifikasjoner/ombygging), spesielt posten som heter "wintermods eye candy". Dessuten kan "support our sponsors" være et bra sted å starte - flere firmaer som har variert tilbud. Du MÅ få med deg setetrekkene til LuiMoto! Speil og duppeditter fra Rizoma osv osv osv osv osv osv osv

ADVARSEL: du kan gå deg helt bort i drømmer og du bør sette av god tid - MYE å kose seg med.

Etter tips der har jeg kjøpt/bestilt justérbare fothvilere, handlebar risers, horn, jakke, støvler og spart ca 7.000,- sammenlignet med hva jeg hadde kommet til å betale i Norge hvis jeg ikke hadde surfet på DML (DucatiMonsterList).

Når det dukker opp spørsmål i hodet ditt, og det vil det, så kan du bare fyre av - jeg prøver å hjelpe, ok?
xadox

Post by xadox »

er ikke rumpa di bra nok da? :smt004

det er alltid noe man kan gjøre med sykkelen, men det spoør hvor mye man vil legge i det... synes sykkelen din ser fin ut som den er jeg :)

den klokka du nevnte så kul ut den men hva skal du med en klokke på styret? er det ikke klokke rundt speedometeret ett sted?
1.3.1.2
stoppitide

Post by stoppitide »

Ang. mitt forrige innlegg:

For en rask kikk på noe av det råeste kan du se øverst i venstremenyen "featured monsters". Da kommer du til månedens midtsidesykkel, nederst på den siden klikker du på "Recent featured Monsters" og tar frem siklekluten. Enjoy!
xadox

Post by xadox »

prøvekjørte s2r i sommer og da begynte jeg å like ducati selv... den var kjempebra og kjøre og hadde gromlyd :)
1.3.1.2
stoppitide

Post by stoppitide »

Xadox - prøvekjørte hos Løvaas?
Shortybebeh

Post by Shortybebeh »

stoppitide wrote:http://www.ducatimonster.org

Amerikansk forum med absolutt ALT, og litt til og så enda mer. Veldig hyggelige og hjelpsomme folk. Kun Monstereiere! Kjempetrykk og høyt tempo \:D/
Du kan sjekke ut "accessories and mods" (utstyr og modifikasjoner/ombygging), spesielt posten som heter "wintermods eye candy". Dessuten kan "support our sponsors" være et bra sted å starte - flere firmaer som har variert tilbud. Du MÅ få med deg setetrekkene til LuiMoto! Speil og duppeditter fra Rizoma osv osv osv osv osv osv osv

ADVARSEL: du kan gå deg helt bort i drømmer og du bør sette av god tid - MYE å kose seg med.

Etter tips der har jeg kjøpt/bestilt justérbare fothvilere, handlebar risers, horn, jakke, støvler og spart ca 7.000,- sammenlignet med hva jeg hadde kommet til å betale i Norge hvis jeg ikke hadde surfet på DML (DucatiMonsterList).

Når det dukker opp spørsmål i hodet ditt, og det vil det, så kan du bare fyre av - jeg prøver å hjelpe, ok?
Wow, den siden har jeg gått glipp av!!! Tusen tusen takk!! :-D gleder med til å få tid til å kose meg der!
Shortybebeh

Post by Shortybebeh »

xadox wrote:er ikke rumpa di bra nok da? :smt004

det er alltid noe man kan gjøre med sykkelen, men det spoør hvor mye man vil legge i det... synes sykkelen din ser fin ut som den er jeg :)

den klokka du nevnte så kul ut den men hva skal du med en klokke på styret? er det ikke klokke rundt speedometeret ett sted?
Nei, på '98 modellen er det ikke klokke noe sted, og det savner jeg veldig når jeg kjører til jobb og lurer på hvor god tid jeg har! :lol:
Baron von Waffel
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom

Post by Baron von Waffel »

Shortybebeh wrote: Nei, på '98 modellen er det ikke klokke noe sted, og det savner jeg veldig når jeg kjører til jobb og lurer på hvor god tid jeg har! :lol:
Når du kjører skal du ikke ha behov for å øke farten for å rekke noe. Dessuten er det lite å hente på å øke farten litt. Du må nok heller stramme inn på tidsbruken før og etter kjøreturen.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Post Reply