bensinforbruk på vfr 800. 01 mod
bensinforbruk på vfr 800. 01 mod
er det noen som kan fortelle meg sann ca hva bensinforbruket på denne sykkelen er?
Re: bensinforbruk på vfr 800. 01 mod
Har en 99, som jo er samme modell. Min går dønn stabilt på et sted mellom 0.53 og 0.56. Skal piskes veldig for at det skal gå opp noe særlig, men har ikke klart å kjøre den på under 0.5 heller. Men tror det er litt variasjoner her i følge innlegg på en del andre mer spesialiserte VFR-forum.
Min fetter kjøpte en VFR800 ny i -99 og da vi kjørte en tur ned til Sørlandet lå forbruket hans rundt 0,8l/mil. Antar at motoren ikke var skikkelig innkjørt enda.
Forbruk kommer da helt ann på føreren. Selv kjører jeg så variert at forbruket varierer veldig. Jeg fyller når jeg må fylle og tenker ikke stort mer over det enn det 

Null problem å få en MC til å drikke suppe med litt inspirert kjøring. Det som var litt spesielt i eksemplet jeg nevnte var at dette var særdeles rolig kjøring på E18. Da synes jeg 0,8l/mil er mistenkelig mye?
Det er jo veldig greit å vite hvor langt man kommer på en tank ved vanlig kjøring, slik at man kan planlegge hvilke bensinstasjoner man må stoppe på, ved langkjøring. På min gamle CB 500 hadde jeg en aksjonsradius på ca 35 mil før jeg måtte slå over på reservetanken. Jeg har ikke kjørt nok med VFR'en til å si noe fornuftig om aksjonsradiusen enda, men det virker som den er en del tørstere enn CBen. Skulle vel egentlig bare mangle siden den er tyngre og har større motor.