Formstøpte ørepropper - Hvilke ?

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Carlsberg
MC: Yamaha FZ6N 2007

Re: Formstøpte ørepropper - Hvilke ?

Post by Carlsberg »

xadox wrote:da var avstøpningen ferdig...
var der igår og de tok avstøpning av ørene og det tar ca 3-4 uker før jeg får dem i posten...

totalt kostet alt 1062,- med avstøpning, ørepropper, mcfilter (som de kalte den) og frakt hjem.

Skal dit nå til mandag jeg. Men skal ha slike med høytaler i, kjekt å til musikk intercom osv(Har ikke intercom jeg da, foreløpig egotripp siden har 2 barn hjemme gitt. Far må ut å frese fra seg når det varmt med ungene;) ).
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Dropper forøvrig Earfoon og går for GNResound jeg også. Billigere, enklere for meg osv så det sier seg vel selv.
xadox
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)

Post by xadox »

Carlsberg wrote:
xadox wrote:da var avstøpningen ferdig...
var der igår og de tok avstøpning av ørene og det tar ca 3-4 uker før jeg får dem i posten...

totalt kostet alt 1062,- med avstøpning, ørepropper, mcfilter (som de kalte den) og frakt hjem.

Skal dit nå til mandag jeg. Men skal ha slike med høytaler i, kjekt å til musikk intercom osv(Har ikke intercom jeg da, foreløpig egotripp siden har 2 barn hjemme gitt. Far må ut å frese fra seg når det varmt med ungene;) ).
høytaler???
1.3.1.2
Gixxerman

Post by Gixxerman »

hehe, tror han mente lyd i proppene ;-)

Selv liker jeg ikke musikk til kjøring. Føler at det blir forstyrrende.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Hva med hvilket filter man skal velge da. Fikk pratet litt med Xadox på jobben idag, og han har bestilt samme ørepropper som jeg skal bestille. Han mente at 25Db filter ble for mye. Selv har jeg ingen aning ettersom jeg aldri har prøvd dette før. Jeg vil prøve å naile førstevalget om dere skjønner, selvom et nytt filter ikke koster mer enn 300 spenn, så er det litt av prinsipp, og å slippe og gjøre det :)
Holder virkelig 15Db filter ?
stoppitide
MC: Ducati Monster S2R 800

Post by stoppitide »

Prøver et ressonement:

Ca 85 dB ved 100 km/t i de stilleste hjelmene. Dra på litt og få 90-95dB?
Stilleste bilkupéer ca 70dB, right?
Da skulle minus 15dB bli ganske så behagelig og 25dB nesten litt kjedelig?

Har ikke prøvd, men tenker bare litt høyt her (55dB, skulle jeg tro ;-) )
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Post by mekkern »

vanlige ørepropper er sånn ca 20-22 i snitt minnes jeg å huske...som et utgangspunkt.. :-k
Carlsberg

Post by Carlsberg »

Gixxerman wrote:hehe, tror han mente lyd i proppene ;-)

Selv liker jeg ikke musikk til kjøring. Føler at det blir forstyrrende.
Nei får de nå med basskasse og greier :lol: Mente lyd i proppene... du kan velge filter for støydemping i 3 forskjellig varianter 9, 15 og 25. Disse filterene setter man jo inn i de formstøpte ørepropene. Men i stedet for filtrene så kan man velge en bitteliten høytaler slik at du kan bruke det som et vanlig headsett. Og det demper selvklart støy også selvom man ikke hører musikk. Men da har du jo litt ledning som henger og slenger da. Fordeler og ulemper med alt. Men dette passer ypperlig for meg. Kan jo hende blir som ole brum da, ja takk begge deler, så siden de oppbevarer formstøpen i 1 år så kan jeg bestille 1 sett med bare vanlig filter også etterhvert...
Image
stoppitide
MC: Ducati Monster S2R 800

Post by stoppitide »

Jeg spurte en politidame om de pluggene hun hadde. De hang i en tynn spiral-plastikk-ledning-snor. Kanskje ledningen var til lyd på øret, hun hadde lærjakke og var kanskje mc-politi? Har de proppene som nevnes her sånn snor (med eller uten lyd) som standard-/ekstrautstyr? Vil vel være praktisk å bare dra dem ut uten å måtte putte i lomma?
xadox

Post by xadox »

Hun dama pr gnresound mente at de på 25 dempet altfor mye like mye som de gule proppene og det vil ikke jeg... synes det blir litt vell stille... derfor tok jeg de på 15 men herregud det koster jo bare 300 spenn å bytte hvis 15 blir for lite/mye :)
1.3.1.2
Carlsberg

Post by Carlsberg »

Vært der i dag og tatt formstøpen. Jeg hadde da spørsmål om øreproppene med headsett var helt tette eller ikke? Fruen som var der da viste ikke dette helt og ringte til spesialisten og sikkert sjefen Einar. Han sa da at med innstøpte headsett(høytalere) så var det en helt tett propp. Så spurte jeg han om støyfilter da jeg fant ut at jeg bestiller begge deler. De brukte da ikke ER filtrene på 9, 15, 25. Disse bygde for mye ut av øret. Til mc bruk så lager de ørepropper som ikke stikker ut av øret, slik at det blir mer komfortabelt og ha i hjelm. Glemte å spørre hvor mye diss mc filtrene dempet, men jeg stoler på han Einar. Han var en hyggelig kar som kjørte mc selv :) og da blir nok jeg fornøyd også.

Så da har jeg bestilt og betalt 1 sett formstøpte ørepropper og 1 set formstøpte ørepropper med lyd. Gleder meg.

For et par uker siden så sendte jeg også en forespørsel på mail, og Einar ringte meg opp istedet for å svare på mail. Så hvis noen lurer på saker og ting så send en mail så ringer han deg sikkert.
Image
xadox

Post by xadox »

kjempegreie folk der som du sier... jeg kjøpte "mc" proppen selv siden den bygde mindre ut...
1.3.1.2
Carlsberg

Post by Carlsberg »

Gleder meg til jeg får de, er spent på lyden også... "headsettet" kommer jeg selvfølgelig til å bruke mye til iPhone osv ellers også, ikke bare når jeg er ut å kjører..

Ja veldig hyggelig mennesker. Så er kvaliten på øreproppene like god som servicen der så blir dette helt TOPP.
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Sånn, da har jeg også vært og fått støpt propper :) Ble GN Resound her også. Var litt spess når hun sa at jeg hadde for mye guffe i øra til at hun fikk støpt dem der og da, så jeg trodde at jeg hadde kommet for ingenting. Hun ringte en ørelege som var rett nedi gata så jeg fikk tatt en skikkelig rens. Helte noe guffe inn og stappet inn en ministøvsuger :lol: Meget spesiell opplevelse :-s Satt der og så for meg Itchy and Scratchy fra simpsons, hvor musa satt der og skulle suge ut hjernen på katta :-k
Så var det opp igjen til butikken og få det gjort. Betalte vel 1080kr eller noe sånt, så det var jo faktisk nesten halv pris av Earfoons :D
(kosta 280 spenn å rense øra men men :oops:)
Carlsberg

Post by Carlsberg »

Gixxerman wrote:Sånn, da har jeg også vært og fått støpt propper :) Ble GN Resound her også. Var litt spess når hun sa at jeg hadde for mye guffe i øra til at hun fikk støpt dem der og da, så jeg trodde at jeg hadde kommet for ingenting. Hun ringte en ørelege som var rett nedi gata så jeg fikk tatt en skikkelig rens. Helte noe guffe inn og stappet inn en ministøvsuger :lol: Meget spesiell opplevelse :-s Satt der og så for meg Itchy and Scratchy fra simpsons, hvor musa satt der og skulle suge ut hjernen på katta :-k
Så var det opp igjen til butikken og få det gjort. Betalte vel 1080kr eller noe sånt, så det var jo faktisk nesten halv pris av Earfoons :D
(kosta 280 spenn å rense øra men men :oops:)

HAHAHA lo godt av denne gitt... men hvorfor renset du ørene nå da. Du kunne jo brukt den guffa du hadde i ørene som støypropp istedet... Er du sikker på at det var guffe og ikke hjernen da som ble sugd ut, en hernecelle i hvert øre som ble sugd ut... og nå skjønner du ingenting :lol: Neida, var nok lurt av deg å kjøpe propper nå da, så fikk du ut guffa også..
Image
Post Reply