Hva skal jeg ha meg??? Er 196cm høy
- Galilee
- MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Re: Hva skal jeg ha meg??? Er 196cm høy
Ducati ST3
MZ 1000ST - her får du en sykkel ikke alle andre har
Yamaha FJR1000
CBR1100XX
alle med salhøyde over 80cm.
MZ 1000ST - her får du en sykkel ikke alle andre har
Yamaha FJR1000
CBR1100XX
alle med salhøyde over 80cm.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
- YamahaYZF600R
Jeg har YZF600 og blir 190 med støvlene på.
196 går helt fint på en YZF600

196 går helt fint på en YZF600

Da har ja kjøpt meg en YZF 600 !999 mod. Prøvde den og den virka helt grei i størelsen... Nå får jeg bare se hvordan langtura blir.
Har en GSXR 750Y (fra 2000) og er 196. det går helt fint... ga 60k for den i fjor.
- ThunderAce
- MC: -07 GSXR 1000
Jeg er 192, og Thunderace`n passer utmerket til meg, riktig prisklasse, rimelig forsikring og grom motor 

- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Jeg kikket litt rundt i høst. Og jeg måler 1,91. Tok en tur til Motomania og kikket på italienerne de hadde i butikken. Og følte at alle var for små. Fra MotoGuzzi "Norge" og nedover.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
- Galilee
På mange R sykler står fothvilerne veldig høyt opp. Mye høyere enn mange behøver.
Har man lange bein, kan man for en rimelig penge kjøpe sett for å flytte fothvilerne ned.
Verdt å tenke på når man er ute å prøvesitter.
Har man lange bein, kan man for en rimelig penge kjøpe sett for å flytte fothvilerne ned.
--
- Hunter S. Thompson
- Hunter S. Thompson
Galilee wrote:På mange R sykler står fothvilerne veldig høyt opp. Mye høyere enn mange behøver.
Det var ikke dumt.
Nå er ikke jeg mer enn 180 cm på strømpelesten, så jeg vet ikke om jeg skal uttale meg om noe her, men jeg prøver alikevel. Om det er justerbare "rearsets" du tenker på, så er ikke disse spesielt billige. Over 3 lapper må man regne med. Dessuten, flytter man fothvilerene lenger ned så tar man også lettere nedi i svingene, og da ser jeg ikke poenget med å kjøpe R-sykkel.
Etter det jeg har hørt så har det ikke så mye å si hvor langt ned det er til fothvilerene, men at om sykkelen passer eller ikke kommer ann på hele ergonometrien. Tror også at det er forskjell på hvor folk er lange, slik at folk som er like høye ikke "passer" til samme sykkel. Jeg tror det beste er bare å prøvesitte så mange forskjellige modeller som mulig, for å se hva som passer og hva som ikke passer.
Etter det jeg har hørt så har det ikke så mye å si hvor langt ned det er til fothvilerene, men at om sykkelen passer eller ikke kommer ann på hele ergonometrien. Tror også at det er forskjell på hvor folk er lange, slik at folk som er like høye ikke "passer" til samme sykkel. Jeg tror det beste er bare å prøvesitte så mange forskjellige modeller som mulig, for å se hva som passer og hva som ikke passer.
- Galilee
3 lapper hørtes veldig dyrt ut. Man får sånne løsninger for et par 100 lapper:inunf wrote:Nå er ikke jeg mer enn 180 cm på strømpelesten, så jeg vet ikke om jeg skal uttale meg om noe her, men jeg prøver alikevel. Om det er justerbare "rearsets" du tenker på, så er ikke disse spesielt billige. Over 3 lapper må man regne med. Dessuten, flytter man fothvilerene lenger ned så tar man også lettere nedi i svingene, og da ser jeg ikke poenget med å kjøpe R-sykkel.

Man FÅR mindre nedleggsvinkel og det er her 'for mange' tillegget mitt kommer inn. Hvordan er 'min' kjørestil i forhold til nedlegg jeg behøver/ønsker er spørsmålet man skal stille seg. Det er fullt mulig å ha en sportslig sykkel/kjørestil uten at man MÅ ha mer enn 45 grader nedlegg i svingene.
--
- Hunter S. Thompson
- Hunter S. Thompson
Jeg er 190 høy og har ikke noe problem med kjørestillingen på min zx6 2000 mod... trur at det går bra til deg og da..
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
-
- MC: Ducati Monster S2R 800
Garantert høy nok sykkel? De store KTM'ene! Jeg er 190 og rakk bare så vidt ned. Kanskje ikke det du har tenkt deg, men veldig mye moro for pengene.
Sjekk ut AMD.no
Plassering av fothvilere i forhold til salen er der det, bokstavlig talt, kniper mest for oss høye.
Jeg går selv for den rimelige løsningen med lavere fothvilere i stedet for dyre rearsets.
Sånne:
http://www.mfw-wolf.de/en/rasten_vario.php
Som jeg kjøper her:
http://www.bike-design.com/search.php?s ... tegory=177
Sjekk ut AMD.no
Plassering av fothvilere i forhold til salen er der det, bokstavlig talt, kniper mest for oss høye.
Jeg går selv for den rimelige løsningen med lavere fothvilere i stedet for dyre rearsets.
Sånne:
http://www.mfw-wolf.de/en/rasten_vario.php
Som jeg kjøper her:
http://www.bike-design.com/search.php?s ... tegory=177
- Ksh
- MC: -97 Yamaha XV 750 Virago
- Kawasaki ZX6R - Location: Nannestad
jeg er 1.96 selv, da kan jeg glemme 600cc skjønner jeg? veier 110kg også. har ikke mage da så jeg går for en r 

-
- MC: Yamaha FZ6S 2004mod
Hei,
jeg er selv ca 196cm høy og funderer på hvilke sykler som kan passe meg.
Når jeg studerte hadde jeg en Yamaha FJ1100(85-mod) og den passet meg egentlig helt perfekt størrelsesmessig og også med tanke på sittestilling på sykkelen.
Jeg vurderer og kjøpe meg en nyere sykkel nå(evt. til høsten) og da ser det ut til at jeg må ned i antall kubikk siden jeg ikke vil ut med mye mer enn hundre lapper. Derfor har jeg tittet litt på en Yamaha FZ-6 S2 som ofte har stått parkert utenfor der jeg jobber. Sykkelen ser riktig ut størrelsesmessig, men jeg har av åpenbare grunner ikke prøvd hvordan det føles og sitte på denne sykkelen
Effektmessig tror jeg den er mer enn frisk nok med sine 98hester.
Noen der ute i denne høydeklubben som har selv eller har prøvd en nyere FZ6? Evtuellt noen som har andre forslag med basis i at jeg var veldig fornøyd med min gamle FJ1100...?
jeg er selv ca 196cm høy og funderer på hvilke sykler som kan passe meg.
Når jeg studerte hadde jeg en Yamaha FJ1100(85-mod) og den passet meg egentlig helt perfekt størrelsesmessig og også med tanke på sittestilling på sykkelen.
Jeg vurderer og kjøpe meg en nyere sykkel nå(evt. til høsten) og da ser det ut til at jeg må ned i antall kubikk siden jeg ikke vil ut med mye mer enn hundre lapper. Derfor har jeg tittet litt på en Yamaha FZ-6 S2 som ofte har stått parkert utenfor der jeg jobber. Sykkelen ser riktig ut størrelsesmessig, men jeg har av åpenbare grunner ikke prøvd hvordan det føles og sitte på denne sykkelen

Noen der ute i denne høydeklubben som har selv eller har prøvd en nyere FZ6? Evtuellt noen som har andre forslag med basis i at jeg var veldig fornøyd med min gamle FJ1100...?
Fizzeren er her! Me happy, me very happy!
Jeg er 170cm så bare pass dere