Trykk på Bremsehendel
Trykk på Bremsehendel
Hei. Har byttet til Goodridge bremseslanger i dag. Har luftet og luftet, ser ikke at det kommer flere luftbobler ut slangen. Bremsen funker som bare det, både fremme og bak. Men, er det noen som kan fortelle meg hvor langt man skal kunne klemme bremsehendelen fremme inn ??? Jeg klarer, med litt makt, å presse den til bunns, er det OK ???
Re: Bremsehendel
hvor begynner den å ta da? den burde begynne å gripe ca 1/3 inn... og ved normal kjøring skal du ikke kunne presse den i bunnen. klarer og å presse min helt inn når jeg står ved siden av sykkelen å klemmer.. men ikke under kjøring...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Re: Trykk på Bremsehendel
Den begynner å ta, når jeg klemme bare " litt " og den tar veldig godt. Reagerte bare på at jeg klarer å klemme den til bunns, når jeg står ved siden av sykkelen.
vel...når du klemmer den i bunn vil det si at en del væske siver tilbake ved siden av stempelet ditt.. er normalt.
når du bremser rask så kommer den ikke i bunn. ikke sant?
når du bremser rask så kommer den ikke i bunn. ikke sant?
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Jepp det stemmer, måtte ut å prøve 

Du vet at du har et justeringshjul på hendelen. Hvilket hakk står den på ?
Det står på 3. Prøvde å justere på den, men det skjedde ikke noe .......
Det hørtes veldig merkelig ut, for man skal merke stor forskjell fra slappeste til hardeste setting. Selv liker jeg at hendelen tar godt veldig tidlig, så min står på hardeste setting.
Dumt spørsmål............ men hvilken setting gir hardest trykk på hendelen :oops: Over eller under 3 ?
For å være ærlig så husker jeg ikke, men det skal man som sagt merke veldig tydelig.
Ok.......... Skal ut å prøve å justere igjen NÅ.
om det er over eller under 3 kommer ann på sykkel til sykkel.. men oftest er det høyeste tallet hardest.. liker dette best selv...
Ok..... Merket forskjell nå ja. Den blir hardere når man setter den i ett lavere tall. Satt den i 2, da ble den mye bedre
Om du ikke har slike stålomspunnede slanger, er det å anbefale.... Det ble fett som f*** på sykkelen 

Altså, du merker ikke forskjell når sykkelen står stille. Heller ikke på gata. Om du hadde prøvd biken på bane, før og etter, så vil du kunne merke det.