Klassisk italiensk
Klassisk italiensk
Har nå begynt og tukle med skallen igjen, vurderer seriøst og gå til anskaffelse av en klassisk italiensk mc. Av modeller jeg nå har brukt en del dager til vurdering av er Ducati Darmah SD/SS 900 ( 78-80mod ), Pantah 500/600 ( ca 80 mod. , GTS900 ( 77-78 mod), GT860 ( ca 75mod ) og Moto Guzzi Le Mans mk 1 og 2. Italienske klassikere har tidligere vært noe jeg bare har beundret men desverre aldri har gått til anskaffelse av. Spørsmålet mitt er det noen her inne på forumet som har god kjennskap til noen av disse modellene og hva skal en være spesielt observant på. Til info så regner jeg med at sykkelen vil etter stor sannsynlighet bli kjøpt en eller annen plass i Europa ifbm. sommerens ferie.
Gjerne det, har vedkommede brukt brukt sykkelen selv eller er det et prosjekt som er kjøpt i deler. Hvis pappeske-racern er til salgs for en ok pris så kan det være en mulighet for at interressen kan være til stede. Har funnet en del skikkelig tøffe caferacer-bygg på nettet som har vært Darmah i utgangspunktet.
Da ble det en Guzzi Lemans 77mod ( identisk med denne http://www.autodb.no/cgi-bin/mc/request ... ate=kelkoo ). Ankom norge i går fra italia, fy faen nå gleder jeg meg til å ta løs på en ny noe forsinket sesong.
- SoloTwin
- Posts: 1627
- Joined: 29 Apr 2005 19:20
- MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)
Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km
Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen. - Location: Akershus
- Contact:
Re: Klassisk italiensk
Edit: Må ha blingset på innleggene så jeg fjerner noen spørsmål som opplagt er svart på allerede.
Har du fått prøvd den noe særlig ennå?
Hvordan har du det på sykkelen?
Er du fornøyd eller?
Gratulerer med Guzzi!!!!!

Har du fått prøvd den noe særlig ennå?
Hvordan har du det på sykkelen?
Er du fornøyd eller?
Gratulerer med Guzzi!!!!!



-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A



- SoloTwin
- Posts: 1627
- Joined: 29 Apr 2005 19:20
- MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)
Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km
Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen. - Location: Akershus
- Contact:
Re: Klassisk italiensk
Italiener treff!!!
http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=7&t=8405
http://www.motoguzzi.no/25/informasjon.htm
http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=7&t=8405
http://www.motoguzzi.no/25/informasjon.htm

-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A



Re: Klassisk italiensk
Er treffet kun åpent for Moto Guzzi eller er annet edelt italiensk kjøre redskap velkomment ? Uansett, siden tilholdsstedet ikke er langt unna så stikker jeg muligens bortom for å glane litt skulle jeg være hjemme.
- SoloTwin
- Posts: 1627
- Joined: 29 Apr 2005 19:20
- MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)
Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km
Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen. - Location: Akershus
- Contact:
Re: Klassisk italiensk
Det er et Italiener treff så det er åpent for alle Italiense sykler.
Men det er Norsk Moto Guzzi Klubb som arrangerer det.
Jo, det er mye Guzzier der, så vi skulle gjerne sett flere Italienere der.
Men det er Norsk Moto Guzzi Klubb som arrangerer det.
Jo, det er mye Guzzier der, så vi skulle gjerne sett flere Italienere der.


-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A



Re: Klassisk italiensk
kanskje jeg skulle sette sammen F1 og ta en tur, har hatt duc i 15 år uten å ha vært på italiener treff
- SoloTwin
- Posts: 1627
- Joined: 29 Apr 2005 19:20
- MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)
Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km
Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen. - Location: Akershus
- Contact:
Re: Klassisk italiensk
Ja, DET hadde vel vært gøy!?!
Du må jo stelle litt med Italiernene vet du. De trenger ekstra stell sammen med oss "kalde" norboere. Den hadde sikkert satt pris på litt Italiensk selskap, og det samme har vel føreren også?
Du må jo stelle litt med Italiernene vet du. De trenger ekstra stell sammen med oss "kalde" norboere. Den hadde sikkert satt pris på litt Italiensk selskap, og det samme har vel føreren også?


-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A



- indianeren
- Posts: 973
- Joined: 29 Apr 2005 14:54
Re: Klassisk italiensk
Ja.. skru sammen F1'en og kom nedover hit !
Skal prøve komme meg bort dit.. hvis jeg er tilbake fra california og fremdeles har ducatien da..(vurderer..)
Ellers tar jeg bare Indianen bort.. og indian lagde som alle vet en 90 graders tverstillt V-twin lenge før Guzzi..
Skal prøve komme meg bort dit.. hvis jeg er tilbake fra california og fremdeles har ducatien da..(vurderer..)
Ellers tar jeg bare Indianen bort.. og indian lagde som alle vet en 90 graders tverstillt V-twin lenge før Guzzi..
- SoloTwin
- Posts: 1627
- Joined: 29 Apr 2005 19:20
- MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)
Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km
Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen. - Location: Akershus
- Contact:
Re: Klassisk italiensk
Jo, men Guzzi fikk den til og virke. Ordentlig!
(Sikker på at Indians ikke bare var en prototype?
)

(Sikker på at Indians ikke bare var en prototype?


-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A



-
- Posts: 415
- Joined: 23 May 2005 22:56
- MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,
Re: Klassisk italiensk
Indians "Guzzi"-motor var bare en prototype, akkurat som Harleys, som drev og leflet med boksermotor bare fordi de tyske krigsekvipasjene var så sabla gode. Nei, amerikanerne får holde seg til tverrstilte V-twinner. Det er det de kan. Så får europeerne ordne med de langsgående.
-
- Posts: 415
- Joined: 23 May 2005 22:56
- MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,
Re: Klassisk italiensk
Og forresten, selv Winston visste hva som ville bli tidendes mest solide motorkonstruksjon - og hvilken vei den skulle stå:
