Noen andre enn meg som kjører i shorts og t-skjorte om dagen

Prat om tung MC.
medic1136
MC: yamaha MT09 SP 2023 model

Post by medic1136 »

Lupo wrote: Og selvsagt: gjør hva du vil! Om det er å kjøre uten dress som er det store kicket skal jeg ikke moralisere så lenge du ikke plager andre folk.
å kjøre uten kjøreutstyr plager faktisk folk, som meg.
Det er vi som må ta oss av resultatet ved en velt. mange av skadene på mc kunne vært unngått om folk hadde brukt utstyret som hører til mc.
R

Post by R »

medic1136 wrote:
Lupo wrote: Og selvsagt: gjør hva du vil! Om det er å kjøre uten dress som er det store kicket skal jeg ikke moralisere så lenge du ikke plager andre folk.
å kjøre uten kjøreutstyr plager faktisk folk, som meg.
Det er vi som må ta oss av resultatet ved en velt. mange av skadene på mc kunne vært unngått om folk hadde brukt utstyret som hører til mc.
Ja, huff og huff? Du og andre har ingenting dere skulle ha sagt, folk holder seg nemlig innenfor loven. Om noen kjører for fort eller med promille er en annen sak, men her holder folk seg faktisk bare til lovverket. Da får du heller angripe loven og de som styrer med dette. Etter mitt syn blir det veldig uproffesjonelt å ha slike holdninger som du snakker høyt om her. Hvis du har et problem med å "ta resultatet" etter andre personers velt, så får du heller slutte i jobben din.
Ragnhild
MC: BMW R1200GS Adventure

Post by Ragnhild »

Rolig i svingene nå.
Syns faktisk vi skal tenke litt over hvem som plukker opp folk etter en velt eller en påkjørsel. De er ikke mer enn folk de òg, selv om de selv har valgt å kjøre ambulanse og plukke opp folk etter trafikkulykker. Vi trenger ikke å kritisere dem fordi om de er ute og forteller at de har følelser i jobben sin. Uansett hvor selvvalgt den er.

:) Ellers hyggelig å ha deg tilbake Medic, Long time no see
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Kosh

Post by Kosh »

R wrote:Ja, huff og huff? Du og andre har ingenting dere skulle ha sagt, folk holder seg nemlig innenfor loven.
Du og andre har ingenting dere skulle sagt, det er nemlig ikke ulovlig å kritisere idioti (selv om det sier seg selv at de fleste som er dumme nok til å kjøre slik ikke vil skjønne alvoret før det er for seint).
V4 fun
medic1136

Post by medic1136 »

R wrote: Etter mitt syn blir det veldig uproffesjonelt å ha slike holdninger som du snakker høyt om her..
jobben min går faktisk ut på å forebygge skader og dødsfall. så vet ikke helt hvor uprofesjonelt det er.

En annen ting er at det er totalt IDIOTI å kjøre uten riktig utstyr.
R

Post by R »

medic1136 wrote:
R wrote: Etter mitt syn blir det veldig uproffesjonelt å ha slike holdninger som du snakker høyt om her..
jobben min går faktisk ut på å forebygge skader og dødsfall. så vet ikke helt hvor uprofesjonelt det er.

En annen ting er at det er totalt IDIOTI å kjøre uten riktig utstyr.
Jaha, om du kaller det forebygging å lire av seg meninger om andre på et forum. Hvorfor starter du ikke heller noe slags underskriftskampanje eller driver lobby virksomhet for å få lover/påbud om fullt kjøreutstyr hver eneste gang man skal kjøre sykkel. Da blir det gøy å "bare kjøre til butikken" tenker jeg, når man må styre og ordne med å ta på og av seg fullt utstyr.
Hva vet forresten dere om de som er ute og kjører? Hvor de skal. Om de bare skal 500 meter bort i veien. "Å fy faen as, han der er liiite idiot as. Han ha'kke kjøreutstyr". "Å sjekk han jæævla tufsen der a".. Hvorfor gidde å bry seg? Folk som røyker er kansje dumme, men det hjelper lite å mene piss om dem uansett. Who cares?
medic1136

Post by medic1136 »

forebygge er snakk om å få folk til å tenke litt før de gjør noe. og foresten så er de på de korte turene "til butikken" at det skjer flest ulykker.

men på den annen side så gidder ikke jeg å sitte her å snakke med folk som ikke har lært seg normal folkeskikk. Normal høflighet er å snakke til andre som de vil bli snakket til selv. Og frem til du klarer det .............

synes også at dere som er moderatorer her inne kanskje bør påpeke slikt.
R

Post by R »

medic1136 wrote:forebygge er snakk om å få folk til å tenke litt før de gjør noe. og foresten så er de på de korte turene "til butikken" at det skjer flest ulykker.

men på den annen side så gidder ikke jeg å sitte her å snakke med folk som ikke har lært seg normal folkeskikk. Normal høflighet er å snakke til andre som de vil bli snakket til selv. Og frem til du klarer det .............

synes også at dere som er moderatorer her inne kanskje bør påpeke slikt.
Ja huff a meg, jeg har virkelig vært uforskammet nå?? Du får syte videre om alle som er så idioter da, og fortsette å holde ørene lukket for kritikk. Vedder en tusing på at du kjører uten fullt kjøreutstyr både nå og da. Du og Ragnild61 har ganske like meninger, mistenker dere begge for å være dobbeltmoralister. God natt.
jornhan

Post by jornhan »

Vet ikke helt hvem jeg skal holde med her,men skal jeg "bare"en liten tur i butikken rett ned i gata her så tar jeg heller bilen enn sykkelen.Er jo lettere å få med seg ting man handler da hvis det blir mye :?.Er jo ikke artig å kjøre sykkel med fullt utstyr når det er 30+ ute :D.
medic1136

Post by medic1136 »

ening med deg jornhan, det kan fort bli varmt. Men selv så har jeg sett hvor fort det går galt litt for ofte til at jeg kjører uten utstyr. Selv bare den korte turen til butikken.

skal jeg kjøre 100m så er det på med fult utstyr uansett. ikke fordi at jeg tenker på de som skal hente meg om jeg velter. Men fordi jeg tenker på min egen helse.
jornhan

Post by jornhan »

medic1136 wrote:ening med deg jornhan, det kan fort bli varmt. Men selv så har jeg sett hvor fort det går galt litt for ofte til at jeg kjører uten utstyr. Selv bare den korte turen til butikken.

skal jeg kjøre 100m så er det på med fult utstyr uansett. ikke fordi at jeg tenker på de som skal hente meg om jeg velter. Men fordi jeg tenker på min egen helse.
Må nok si meg enig med deg medic,men hva sier du om folk som kjører stunt på bane uten dress.Kanskje dumt spørsmål da det går ut på det samme.
Banditbiker
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Man må vel anta at de som kjører stunt på bane har godt over gjennomsnittlig kjøreferdigheter, men om det er noe lurere av den grunn, neppe.
jornhan

Post by jornhan »

Banditbiker wrote:Man må vel anta at de som kjører stunt på bane har godt over gjennomsnittlig kjøreferdigheter, men om det er noe lurere av den grunn, neppe.
Jepp,var nok det svaret jeg ventet meg Banditbiker.Jeg og Bjørn var på gardermoen(stripa) i går og kjørte litt stunt,men med fullt utstyr selvfølgelig :D.Sporer litt av topic nå,men fy f.... å gøy det var :D.Bjørn spant 8 tall stående med bena på fothvilerene mens jeg kjørte bakhjulsdrag på 3`de gir stående med det ene benet på fothvileren bak :D.Det ble mye bremsing siden kun halve stripa var kjørbar og må si att orginalbremser på R1 sucks :evil:.Ble også noen stoppies på bjørn.
ATWindsor
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Banditbiker wrote:Man må vel anta at de som kjører stunt på bane har godt over gjennomsnittlig kjøreferdigheter, men om det er noe lurere av den grunn, neppe.
De kjører jo på en måte som gir godt over gjennomsnittet sjangse for å velte også da.

AtW
Banditbiker
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Det vill æ tru ja

:lol:
Post Reply