Disse kommer til å bli tatt...
- Ulvinnen
- MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell
2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km - Location: Akershus
Re: Disse kommer til å bli tatt...
Det er bra at politiet på Jevnaker etterforsker kjøringen. Om de klarer å få tak i vedkommende er ikke så veldig farlig. Det viktigste er at de forebygger at andre tar etter slik villkjøring fordi det virker tøft å legge ut slike snutter.
Jeg likte ikke helt holdningen til guttens far, at han ikke bryr seg om hvordan personer i klubben hans kjører på veiene.
Jeg likte ikke helt holdningen til guttens far, at han ikke bryr seg om hvordan personer i klubben hans kjører på veiene.
Du ulvinne, altså, helt ærlig, sku han ha stått me pekefingern og leksa opp syns du? Forresten, kor sannsynlig trur du det e at Dagbladet har tatt direkte sitat og ikke "vinkla" uttalesan te han pappaen i den her saken? Stole du 100% på det avisan skriv?
Det håp eg at du ikke gjør, førr dem kjem me MYE crap og dem e kun ute etter lesera og ikke etter fakta (bestandi)!
Og, nei, eg har faktisk ikke vært sør førr Oppdal me hondaen min
Så bære at speedoen og turtellern va veldi lik, og at det sto HISS rundt tenninga (Honda Ignition Security System), så jepp det e en honda! *go sykkel*

Det håp eg at du ikke gjør, førr dem kjem me MYE crap og dem e kun ute etter lesera og ikke etter fakta (bestandi)!
Og, nei, eg har faktisk ikke vært sør førr Oppdal me hondaen min

#Suzuki GSXR 750, K6
- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Det er selvfølgelig bra at sykkelen er god og ikke gir noen overraskelser når man kjører sånn. Så slipper man å skade noen uskyldige tilskuere. Når det gjelder førerne håper jeg de ikke ender som grønnsaker så vi andre må betale for pleie av dem.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Eg forsvare dem ikke, men vil ikke døm dem heller.. Håp som du si at dem ikke kjem ut førr nå, og kanskje får seg adrenalinkick på andre måta, f.eks ved å ta råkjøringa si på bane 
Eg va no bære fornøyd me at eg førr en gangs skyld klart å kjenn igjen cockpiten på sykkeln

Eg va no bære fornøyd me at eg førr en gangs skyld klart å kjenn igjen cockpiten på sykkeln

#Suzuki GSXR 750, K6
- Petterjacobsen
- MC: 2003 GSXR 750 med div mods.
Står på begynnelsen av filmen: Prøvetur med Honda 929rr
Jeg har brukt mye penger på piker, vin og sang. Resten har jeg sløst bort...
Ahm, gikk glipp av begynnelsen eg :oops:
Sånn kan det gå når man ikke vil se reklamen og prøv å skipp over den...
Sånn kan det gå når man ikke vil se reklamen og prøv å skipp over den...
#Suzuki GSXR 750, K6
- Ulvinnen
Nå måtte jeg lese det du skrev 3-4 ganger før jeg skjønte innholdet. Beklager, men stort sett hopper jeg over det du skriver fordi det er så vanskelig å få med seg innholdet når du hverken skriver bokmål eller nynorsk. Men nå gjorde jeg en iherdig insats siden det var meg du svarte.Kilamor wrote:Du ulvinne, altså, helt ærlig, sku han ha stått me pekefingern og leksa opp syns du? Forresten, kor sannsynlig trur du det e at Dagbladet har tatt direkte sitat og ikke "vinkla" uttalesan te han pappaen i den her saken? Stole du 100% på det avisan skriv?
Helt ærlig, så syns jeg at en som er en av lederne i det norske motorsportsmiljøet burde tenke såpass på deres omdømme at han klart tok avstand fra slik kjøring på offentlig vei.
Og jeg skjønner ikke hvorfor du kommer med dette voldsomme angrepet mot aviser generelt, og spesielt i denne saken. Leste du artikkelen i Dagbladet?
Jeg syns de var snille mot denne faren jeg, siden de siterte ham på at han tok avstand fra fartsgalskap, og også tok med at de aktive i hans klubb holder seg til banekjøring. Hadde de ønsket å sverte ham, så kunne de nøyd seg med å sitere at han ikke bryr seg om hva andre gjør på veien.Han sier til Dagbladet.no at han tar avstand fra fartsgalskapen, og at de aktive i hans klubb holder seg til banekjøring.
- Vi ønsker at de skal holde seg på banen. Jeg har ikke sett denne filmen, så jeg vet ikke hva som foregår der. De er alle hjertelig velkommen til å kjøre på bane. Men hva andre gjør på veien... vi driver ikke noe politi i vår klubb, sier faren.
Om du ikke bryr deg om at folk kjører villmenn på norske veier til livsfare for seg selv og andre, så gjør jeg det.
Eg prøv bære å hold på dialekta mi, men sia du syns det va så vanskeli å forstå så ska eg forklar på bokmål te deg..
Jeg synes det er generellt dårlig gjort av dagbladet å NEVNE at faren ikke vil leke politi med å bry seg om hva folk gjør på veiene, og med det siste sistatet der så virker det som om journalisten prøver å sverte faren litt. Men når det er sagt så forstår jeg også at faren ikke vil svare mer enn hva han gjør, er jo tross alt hans sønn som er mistenkt for å distribuere filmen. Hadde det vært meg så hadde jeg nok kommet til å sagt "ingen kommentar", men i enkelte medier er jo det det samme som å erklære seg skyldig.
Jeg har mistet respekten for vg og dagbladet etter denne Madeleine- saken. Det var skikkelig synd på familien, skjønner det, men når andre og noen ganger svært viktige saker blir neglisjert fordi Madeleine skal ha dagens forsideoverskrift så synes jeg det blir å strekke ting for langt. Samme er de nevnte aviser (og andre, men disse blir brukt som eksempel), glade i å skrive regelrett sladder om kjendiser ect. Det har jeg heller ikke så mye til overs for, for skal jeg lese om kjendiser så kjøper jeg SE og HØR
Sånn, håper du skjønner det ikke var et angrep på deg, men jeg ble litt provosert da "alle" på denne tråden har fordømt kjøringen, 16 åringen som er mistenkt og til sist faren som uttalte seg om råkjøring. Prøver ikke å leke Tor E. Staff her, men det frister litt når jeg ser at en person som råkjører på en video får mer oppmerksomhet i nevnte media enn personer som voldtar, dreper og ødelegger livene til andre mennesker. Disse personene, på videoen, synes jeg handler noe uansvarlig, men jeg ønsker ikke å dømme dem så hardt som noen vil gjøre, da de "bare" kjører for fort..
Sånn, da skal jeg holde kjeft heretter

Jeg synes det er generellt dårlig gjort av dagbladet å NEVNE at faren ikke vil leke politi med å bry seg om hva folk gjør på veiene, og med det siste sistatet der så virker det som om journalisten prøver å sverte faren litt. Men når det er sagt så forstår jeg også at faren ikke vil svare mer enn hva han gjør, er jo tross alt hans sønn som er mistenkt for å distribuere filmen. Hadde det vært meg så hadde jeg nok kommet til å sagt "ingen kommentar", men i enkelte medier er jo det det samme som å erklære seg skyldig.
Jeg har mistet respekten for vg og dagbladet etter denne Madeleine- saken. Det var skikkelig synd på familien, skjønner det, men når andre og noen ganger svært viktige saker blir neglisjert fordi Madeleine skal ha dagens forsideoverskrift så synes jeg det blir å strekke ting for langt. Samme er de nevnte aviser (og andre, men disse blir brukt som eksempel), glade i å skrive regelrett sladder om kjendiser ect. Det har jeg heller ikke så mye til overs for, for skal jeg lese om kjendiser så kjøper jeg SE og HØR

Sånn, håper du skjønner det ikke var et angrep på deg, men jeg ble litt provosert da "alle" på denne tråden har fordømt kjøringen, 16 åringen som er mistenkt og til sist faren som uttalte seg om råkjøring. Prøver ikke å leke Tor E. Staff her, men det frister litt når jeg ser at en person som råkjører på en video får mer oppmerksomhet i nevnte media enn personer som voldtar, dreper og ødelegger livene til andre mennesker. Disse personene, på videoen, synes jeg handler noe uansvarlig, men jeg ønsker ikke å dømme dem så hardt som noen vil gjøre, da de "bare" kjører for fort..
Sånn, da skal jeg holde kjeft heretter

#Suzuki GSXR 750, K6
- Ulvinnen
Takk, det var en lettelse å få det på bokmål. Men du må gjerne skrive på nynorsk også om du foretrekker det. Jeg har nynorsk som hovedmål, så det går helt greit, bare jeg slipper å lese dialekt. Selv så velger jeg å bevare min dialekt ved å bruke den muntlig, ikke skriftlig. Men det er en annen diskusjon.
Jeg må si jeg er glad for at "alle" fordømmer kjøringen i denne tråden. Og det er da ikke rart at det er råkjøringen det skrives om her (ikke voldtekt eller drap), siden det er denne videosnutten som er utgangspunkt for tråden. Problemet med slik kjøring er nettopp at den kan ende opp med drap.
Jeg har ikke noe i mot at folk kjører fort, så lenge det foregår i forsvarlige omgivelser, og jeg selv slipper å delta.
Jeg må si jeg er glad for at "alle" fordømmer kjøringen i denne tråden. Og det er da ikke rart at det er råkjøringen det skrives om her (ikke voldtekt eller drap), siden det er denne videosnutten som er utgangspunkt for tråden. Problemet med slik kjøring er nettopp at den kan ende opp med drap.
Jeg har ikke noe i mot at folk kjører fort, så lenge det foregår i forsvarlige omgivelser, og jeg selv slipper å delta.
Ja du må bare unnskylde hvis du føler deg angrepet, det var slett ikke meningen altså
Skulle angripe tråden, og siden du egentlig bare listet opp alle hovedpoengene i den så ble det deg jeg svarte, beklager det. (Og nei dessverre, kan faktisk ikke skrive nynorsk, har ikke gjort det siden videregående som ble avsluttet for snart 7 år siden..)
Liker fart og spenning jeg, men farten må foregå på mest mulig folketomme veier og mer etter forholdene.. Har noen favorittveier, og det som kjennetegner de veiene er at de krøller seg i alle retningene, fartsgrensene er 80, men har standarden og oversikten til en 50- 60 sone, og da trenger man ikke mange kilometerene over fartsgrensa før man kjenner adrenalinet koke under hjelmen og frykten for å stivne i en sving øker i takt med fartsøkningen
*sukk* nå må det bli vår snart!!

Liker fart og spenning jeg, men farten må foregå på mest mulig folketomme veier og mer etter forholdene.. Har noen favorittveier, og det som kjennetegner de veiene er at de krøller seg i alle retningene, fartsgrensene er 80, men har standarden og oversikten til en 50- 60 sone, og da trenger man ikke mange kilometerene over fartsgrensa før man kjenner adrenalinet koke under hjelmen og frykten for å stivne i en sving øker i takt med fartsøkningen

#Suzuki GSXR 750, K6
- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Dette er vel i grunnen noe som gjelder for meg også. Selv om jeg ikke er ferdig med å lete opp favorittveier.Kilamor wrote:Liker fart og spenning jeg, men farten må foregå på mest mulig folketomme veier og mer etter forholdene.. Har noen favorittveier, og det som kjennetegner de veiene er at de krøller seg i alle retningene, fartsgrensene er 80, men har standarden og oversikten til en 50- 60 sone, og da trenger man ikke mange kilometerene over fartsgrensa før man kjenner adrenalinet koke under hjelmen og frykten for å stivne i en sving øker i takt med fartsøkningen
Kjenner at det rykker i gasshånden.
På hjul med
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
-
- MC: Husaberg FE600 00mod. digitalt speedo,sm-felger.
pissepåKTMedition! - Location: ærendal
en burde ha såpass vett at en vet når og hvor en kan kjøre såpass fort som det der. men jeg lurer på en ting, den sykkelen som kjører først der. syntes nå det ligna fryktelig på en supermotard. såvidt meg bekjent så er det vel ikke så mange sm.sykler som går i oppimot 200km/t??? 

Husaberg FE 600 00 mod med sm-felger og litt annet snackshttp://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =22&tot=26
2xBMW 535 IA E-34
X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
2xBMW 535 IA E-34
X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
http://www.oa.no/nyheter/hadeland/article3426667.ece
Tenker det er en som sitter hjemme og er varm når det ringer på...
Tenker det er en som sitter hjemme og er varm når det ringer på...
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002