De har som passer til Ørkendyret også, men fant ikke bilde?stoppitide wrote:Plassering av fothvilere i forhold til salen er der det, bokstavlig talt, kniper mest for oss høye.
Jeg går selv for den rimelige løsningen med lavere fothvilere i stedet for dyre rearsets.
Sånne:
http://www.mfw-wolf.de/en/rasten_vario.php
Som jeg kjøper her:
http://www.bike-design.com/search.php?s ... tegory=177
Jeg er 200cm på sokkelesten, og har en 98hk fz6-n 07mod.Sitter faktisk veldig godt på sykkelen, lengste tur til nå har vært Oslo-Tr.Heim tur/retur med bare bensinstopp og 3 timer i Tr.Heim.Så hvis du liker sykkelen anbefaler jeg en prøvetur.Darth MToffy wrote:Hei,
jeg er selv ca 196cm høy og funderer på hvilke sykler som kan passe meg.
Når jeg studerte hadde jeg en Yamaha FJ1100(85-mod) og den passet meg egentlig helt perfekt størrelsesmessig og også med tanke på sittestilling på sykkelen.
Jeg vurderer og kjøpe meg en nyere sykkel nå(evt. til høsten) og da ser det ut til at jeg må ned i antall kubikk siden jeg ikke vil ut med mye mer enn hundre lapper. Derfor har jeg tittet litt på en Yamaha FZ-6 S2 som ofte har stått parkert utenfor der jeg jobber. Sykkelen ser riktig ut størrelsesmessig, men jeg har av åpenbare grunner ikke prøvd hvordan det føles og sitte på denne sykkelenEffektmessig tror jeg den er mer enn frisk nok med sine 98hester.
Noen der ute i denne høydeklubben som har selv eller har prøvd en nyere FZ6? Evtuellt noen som har andre forslag med basis i at jeg var veldig fornøyd med min gamle FJ1100...?
Dette høres bra ut. Sykkelen ser nemlig stor nok ut og passer til mitt tenkte bruk(til og fra jobb hovedsaklig). Egentlig er fasongen en tro kopi(bare 20år forskjell i "må-ha-faktor") av min gamle baby(FJ1100) og den stortrivdes jeg på både i byen og på landeveien.FZ6-N wrote: Jeg er 200cm på sokkelesten, og har en 98hk fz6-n 07mod.Sitter faktisk veldig godt på sykkelen, lengste tur til nå har vært Oslo-Tr.Heim tur/retur med bare bensinstopp og 3 timer i Tr.Heim.Så hvis du liker sykkelen anbefaler jeg en prøvetur.
Artig, hvordan var 08 fireblade`n å kjøre? Skulle visst være no visning her nede også snartKsh wrote:var ute å testet to hondaer her om dagen i butikk 08modeller. cbr 600rr og cbr 1000 fireblade. 600' føltes bra ut helt til jeg satt meg på 1000cc.
det føltes MYE mer riktig!å jeg er 196cm
Firebladen er en dritfin sykkel. Kanskje jeg skal begynne og tenke på og få meg en slik en til neste sessongKsh wrote:jeg prøvde først 600rr'n.. den kjentes helt grei ut på sittestilling. men når jeg hadde sitti på 1000cc'n så kjentes den veldig liten ut. var feil å skrive testet! jeg bare satt på de. pga han gutten som satt i kassa der hadde ikke peiling på hvor batteriene var til de syklene.så han tilbød meg å komme tilbake på en "kjøredag" å kjøre. 16 april eller 14. husker ikke. da var det også mange andre sykler.
Kanskje mulig å bytte til høyere sal også? Det burde også være en rimelig enkel måte å få litt mer plass til beina på. Fin bi-effekt kan være mindre tresmak. Det blir da noe lengre ned til styret, men på enkelte sykler kan man jo få bar-risers å kompensere med.McBartek wrote:Det var ikke dumt.Galilee wrote:På mange R sykler står fothvilerne veldig høyt opp. Mye høyere enn mange behøver.
Har man lange bein, kan man for en rimelig penge kjøpe sett for å flytte fothvilerne ned.
Verdt å tenke på når man er ute å prøvesitter.
Lang fot er jo noe annet enn langt bein. Lang fot er greit å ha på fottur i skog og mark når man skal gå over myra i stedet for rundt. Høy myrkoeffisient.(altså bæreevne over bløt myr.) Men på MC er store føtter alltid i veien. Uansett. Jeg har ennå ikke funnet noen grunn til at det er noen fordel for meg som MC-fører å ha 48 i sko.Kawasaki GPZ1100 wrote:Steike hvor høye folka i denne tråden er da:)
Like før dere lager mc-klubben "langfot" nå eller?
mvh Kawazakai GPZ1100, kun 180 cm..... (føler meg som en lillegutt her jo)