min katana 1984 mod starter, begyner å boble litt, rener bensin ut ved luft innsuget, hadde uf forgasser, blåste reint, montert igjenn, det samme skjer, får den for mye vac eller hva skjer, trenger hjelp
RH racing wrote:en gasser eller flere hvor flotøren henger kanskje?
Hvordan sjekke om flotøren-e henger eller den enkelte gasser, da jeg demonterte så det ut som flotørene var ok, snukke gasser på hode og blåste luft i gasseren, virket tett
Har ikke forandet flotørhøyde ved demontering, men hvordan sjekke nålene om de er slitte, ser det drypper bensindråper (overskuddslangen)når krana åpnes , så noe er ikke som det skal være
Det samme hadde jeg på en Virago. Feilen lå av alle steder i bensinkrana og motoren rant full helt til det kom ut forgasseren. Fant ingen feil ved forgasser , men noe må jo ha vært på jordet der også. Etter bytte av motorolje og ny bensinkran var alt ok igjen.
Hmmm, sånne sett bør du kjøpe via nett i utlandet. Da er prisen mye hyggeligere. Har ikke så mye andre tips enn Adoniz egentlig. Flottørhøyde og/eller ventilnåler. Har vært borti ved et tilfelle at o-ringen på "ventilsetet" ("røret" som flottørnåla tetter mot) til flottørnåla hadde satt seg så mye at det lakk. Gikk til Tess og kjøpte ny o-ring for en slikk og ingenting. Og det løste problemet for meg. Du kan hvertfall titte på de o-ringene før du kjøper masse deler....
MC: Eiger en yamaha xt 350 med 30 hester og er registrert som mellomtung mc. lettkjørt og fin perfekt sykkel for de som ikke har kjørt så mye sykkel før.
snu forgasseren oppned press flotøren helt opp å blås der bensin slangen går inn om du hører susing, og klarer å blåse igjennom er flotørtettningen slitt eller så er det drit der så du må de montere flotøren om problemet er der. ikke bruk trykkluft da kan det bli verre bruk munnen.