starter ,bobbler,stopper

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
Katana

starter ,bobbler,stopper

Post by Katana »

min katana 1984 mod starter, begyner å boble litt, rener bensin ut ved luft innsuget, hadde uf forgasser, blåste reint, montert igjenn, det samme skjer, får den for mye vac eller hva skjer, trenger hjelp :cry:
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

en gasser eller flere hvor flotøren henger kanskje?
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Katana

Post by Katana »

RH racing wrote:en gasser eller flere hvor flotøren henger kanskje?
Hvordan sjekke om flotøren-e henger eller den enkelte gasser, da jeg demonterte så det ut som flotørene var ok, snukke gasser på hode og blåste luft i gasseren, virket tett

katana
adoniz

Post by adoniz »

feil flotørhøyde, slitte ventilnåler..
Katana

Post by Katana »

Har ikke forandet flotørhøyde ved demontering, men hvordan sjekke nålene om de er slitte, ser det drypper bensindråper (overskuddslangen)når krana åpnes , så noe er ikke som det skal være

Katana
Pollti

Post by Pollti »

Det samme hadde jeg på en Virago. Feilen lå av alle steder i bensinkrana og motoren rant full helt til det kom ut forgasseren. Fant ingen feil ved forgasser , men noe må jo ha vært på jordet der også. Etter bytte av motorolje og ny bensinkran var alt ok igjen.
Katana

Post by Katana »

takk skal prøve det først, billigere enn å bytte nåler til forgasser. Sjekka pris 500++ pr nålsett, mye dyrt

Katana :lol:
StenR

Post by StenR »

Hmmm, sånne sett bør du kjøpe via nett i utlandet. Da er prisen mye hyggeligere. Har ikke så mye andre tips enn Adoniz egentlig. Flottørhøyde og/eller ventilnåler. Har vært borti ved et tilfelle at o-ringen på "ventilsetet" ("røret" som flottørnåla tetter mot) til flottørnåla hadde satt seg så mye at det lakk. Gikk til Tess og kjøpte ny o-ring for en slikk og ingenting. Og det løste problemet for meg. Du kan hvertfall titte på de o-ringene før du kjøper masse deler....
jancato
MC: Eiger en yamaha xt 350 med 30 hester og er registrert som mellomtung mc. lettkjørt og fin perfekt sykkel for de som ikke har kjørt så mye sykkel før.

Re: starter ,bobbler,stopper

Post by jancato »

snu forgasseren oppned press flotøren helt opp å blås der bensin slangen går inn om du hører susing, og klarer å blåse igjennom er flotørtettningen slitt eller så er det drit der så du må de montere flotøren om problemet er der. ikke bruk trykkluft da kan det bli verre bruk munnen.
Post Reply