Så kom endelig dagen da jeg fikk lappen og sykkelen kjente jeg nærmest inn og ut! Allikevel kjørte jeg LENGE før jeg fikk vite at jeg faktisk hadde en elektronisk eksosventil (wiren var koblet fra ventilbladet!) i tillegg til 34mm flatside gasseren og FP anlegget som jeg faktisk var klar over! CDI sperren tok jeg først utpå sommeren 2005 (fikk lappen 30. sept. 2004), det var som å komme til himmelen! Hadde en knall sesong, men som alle andre store begivenheter endte den med en grand finale! I oktober skulle jeg kjøre hjem en kamerat etter en kveld med mekking, det var kaldt (nærmere 0grader) og jeg var relativt uerfaren. Jeg overvurderte grepet i fordekket og pga. kulden slapp det også i en rundkjøring og jeg seilte inn i fortauskanten så felgene knuste og bensinen som lakk fra tanken tok fyr, men slukket heldigvis raskt! En ekte low-side får man si!
Over vinteren ble sykkelen plukket ned i deler og mye ble solgt, trimmen beholdt jeg selvfølgelig selv.

I februar 2006 kom jeg over en sykkel som sto til salgs hos Motorossi i Stavanger til en ganske god pris! Det var en del som måtte gjøres med denne sykkelen og jeg måtte omtrent plukke den ned i deler. Sykkelen var nylakkert i satin svart og det var en helt UTROLIG finish på den! Sykkelen ble kjørt hele denne sesongen som FP og gikk veldig godt om du spør meg! Allikevel, etter en liten forseelse da jeg stresset med å få sammen sykkelen (skulle til besteforeldrene til Kristine på middag) viste det seg at den fikk litt for lite olje og skjærte seg før jeg var kommet meg ut på motorveien. Da gikk jeg etter bare noen dager til innkjøp av en modifisert Polini 154ccm, sylinderen kjøpte jeg av Lars fra forumet og han hadde laget til en ny skylleport som visstnok skal gi motoren mye bedre arbeidsforhold og bedre effekt og et mye ryddigere mellomregister! Denne sykkelen er nå solgt!

2007 skulle bringe med seg MYE forandringer for min del, året begynte i grunn ganske vanskelig, for jeg fikk ingen til å kausjonere på lånet mitt, så det så lenge skummelt ut for sykkelplanene mine! Alt forandret seg veldig da jeg traff Joakim, som den svorne entusiasten og geniunt snille personen han er sa han seg villig til å hjelpe meg! Så TUSEN TAKK skal du faen meg ha! Dette har vært det beste året i mitt liv så langt og du kan ta en STOR del av æren for det!
Etter litt fram og tilbake endte jeg med å kjøpe en 2003 modell Aprilia RS 250 i Nero Diablo utførelse. Sykkelen hadde gått under 10 000km og var i mekanisk toppform! Det var et og annet å utsette på den kosmetisk, men det jobber vi oss ut av! Ingen er vel perfekte? Sykkelen har for meg blitt min beste turkamerat i løpet av bare en sesong i salen! Jeg ELSKER virkelig den 250'n!






Firkløveret som besto av Magnus, Morten, Marcus og meg hadde en utrolig flott tur planlagt for 2007! Dette var året hvor turen skulle overgå alt vi hadde opplevd tidligere! Selv om turen ble ganske mye kortere enn vi forventet så syns jeg allikevel at jeg kan si at det var en mildt sagt uforglemmelig tur som inneholdt alt jeg håper at en tur skal inneholde! Blant annet en kjempeoverraskelse! Dette er for meg veldig flotte minner som jeg aldri kommer til å glemme! Sorry at jeg er hovedfeature i bildene her, men jeg antar dere andre poster litt andre bilder i deres tråder når dere føler for det!
















"Tirsdag da Bike ringte var jeg i Stryn, på MC-tur med 3 venner. Turen planlagt et år i forveien. Det skulle "snø oppover" før vi avbrøt turen, dette havner forøvrig i samme kategori, men det ble altså en noe kortere tur en planlagt. Vi pakket sakene og dro først mot Bergen, vi overnattet hos en god venn av meg i Samnanger og derfra dro jeg hjemover på onsdag ..."
Nok en gang dette året skulle jeg få oppleve hvordan det var å være virkelig heldig! Jeg vant nemlig abonnementskonkurransen til Bike for 2007! Det betyr at jeg fikk en Kawasaki ZX-6R Ninja 2007! http://www.bike.no/content/881/




En morsom og pen sykkel, men vi har ikke kommet helt overens. Jeg klarer ikke senke skuldrene og kose meg skikkelig når jeg kjører den.
Det er helt sikkert en perfekt sykkel for noen andre, alt fungerer bra og har ingenting konkret å utsette på den annet enn at vi ikke er helt på lag ...
... derfor er den nå til salgs! http://www.autodb.no/cgi-bin/mc/detail. ... 550#bilder
Jeg var også så heldig at jeg ble invitert med til Baneviken 2007 av Joakim, som igjen har gjort sommeren min til noe jeg aldri vil glemme! Igjen, TAKK! Takk for at du orket å ha meg med i bilen hele den lange turen opp til Mo I Rana, takk for at jeg alltid får bo hos deg når jeg vil, takk for at du hjelper meg med sykkelen min, takk for at jeg får låne banesyklene dine!

Og unnskyld for at jeg kælva med den ene! :-" :-"

Skal legge ut flere bilder fra Baneviken så fort jeg kommer meg på den andre pc'n der de ligger

Nå som Kawasakien skal selges og RS'n skal beholdes så kan jeg vel røpe såpass at jeg har noen planer vedrørende dens framtid! Tanken er en 500 GP replica! Planleggingen er godt i gang og jeg kan røpe så mye at den blir sprekere og lettere enn en std. 250! Av deler som er kjøpt inn til nå kan jeg nevne: Øhlins forgafler (FG8903, RSV Factory spec), Øhlins bakdemper til RS 250, Øhlins styredemper til RS 250, Brembo kalippere fra 1098/Desmosedici (Monoblock), Marchesini freste aluminumsfelger, type Y eika. Speil fra 1098/Desmosedici. Har også fått tak i en RG 400 motorblokk som skal modifiseres til mitt bruk!
Skal kjøpes inn: GSX-R 600/750 baklykt (K4/K5), 4 x lyddemper (enten Jan Luyten eller M Factory West), Zero Gravity kåpeglass, Sebimoto racekåper i carbonfiber (muligens RSV 250 tail), RGV/RS cylinder X 2, Mikuni TMX 38/35 SS X 4, Dreieventil i carbon X 4, VHM O-Ringtopper x 4, Woessner/Wiseco stempler x 4, Cougar Red eksosventiler x 8, Eksosanlegg (DIY), Radiator, Yokes (tilpasset øhlins forgafler), Stålomspunnede bremseslanger (foran og bak), Brembo Radialmount bremsepumpe, Clip-ons, Bremseskiver (Braketech?), Quickshift, Gilles Rearsets, Domino/Robbi Moto Quick action throttle, Nova rettskjært girkasse, kort-ratio med tørrclutch ++++












Jeg kommer til å gjøre det slik at jeg lager en ny post for hver oppdatering, i tillegg til å oppdatere post nr. 1! På denne måten kan de som følger tråden hele tiden kun få se den nyeste oppdateringen, mens de som ikke har fulgt med får hele lista i post 1!
På torsdag kom Joakim fra Samnanger. Han hadde med noe snacks til meg som vi bestilte sammen fra USA! Han hadde også med seg rammen jeg skal bruke når jeg setter sammen 500'n slik at 250'n kan gå urørt en sesong til!
Bakdemper og styredemper fra Öhlins! Disse matchet et par andre ting jeg hadde liggende hjemme.

Da var det tid for prosjekt klargjøring:

Sykkelen skal kjøres en sesong til før den blir bygget om til 500.
Ting som skal gjøres:
- Grundig vask av de fleste komponenter
- Smøring av wire'e og andre bevegelige komponenter
- Antageligvis bytte clutchplater og fjører
- Montering av Xenonlys
- Montering av Öhlins bakdemper
- Bytte til nytt Gel batteri
- Honing av sylinderne og nye stempler
Legger til flere punkter etterhvert som jeg kommer på det.
Først, montering av bakdemper;

den originale Sachs-demperen har stått på sykkelen siden den var ny, dvs siden 2003 eller 18000km.




Når Sachsdemperen var nappet av var det bare å lirke inn herligheten i gull og blått.






Utover dette har vi plukket fra hverandre mye av sykkelen og gjort den klar for stempelskift. Sylinderne er tatt av og skal sendes til honing, når jeg får dem tilbake skal jeg måle de og bestille nye stempel. Dette blir nok en bra sesong!



Flere bilder kommer senere!
Watch this space... !
