nybegynnerspørsmål: importere banesykkel

Prat om tung MC.
s1lVa
MC: CBR 600 FS

nybegynnerspørsmål: importere banesykkel

Post by s1lVa »

Hvis man skal kjøpe en MC man kun skal ha på bane (uskiltet) lønner det seg å kjøpe den i f.eks tyskland, og kjøre den til norge på tilhengeren? :P altså importere den selv...
Gixxerman

Re: nybegynnerspørsmål: importere banesykkel

Post by Gixxerman »

Er ikke mye å spare tror jeg. Banesykler får man til en slikk og ingenting nesten. Du får en grom en til 30 lapper. Finner mye under dette også. Jeg ville handlet hjemme hvertfall.
inunf
MC: Ymse

Post by inunf »

Mulig at utvalget er bedre i utlandet.
s1lVa
MC: CBR 600 FS

Post by s1lVa »

Hvilken pris snakker vi om? er det noen sykler som anbefales? ny kjøp?
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Det er vanlig å gå for 600 når det kommer til banesykkel ettersom vi ikke har så mange raske baner i landet. For 30 lapper får du en fet 600 banesykkel med mye utstyr med på kjøpet.
RockeRolf

Post by RockeRolf »

En sykkel koster norsk importør omlag det samme som den koster en tysk importør.
Siden det ikke er grunn til å tro at en norsk forhandler og importør tar særlig større avanse enn de tyske kollegene vil en uregistrert sykkel koste omlag det samme.

Så vil jeg tro at man skal vite litt bedre hva man gjør ved kjøp av brukt banesykkel i Tyskland enn i Norge da miljøet her til lands er mye mindre og mer oversiktlig. Er ikke bestandig at deler og komponenter på slike sykler er skaffet uten "sorg og smerte" for den opprinnelige eieren. Om sånt har betydning for deg da...
pelsen
MC: litt

Post by pelsen »

RockeRolf wrote:Så vil jeg tro at man skal vite litt bedre hva man gjør ved kjøp av brukt banesykkel i Tyskland enn i Norge da miljøet her til lands er mye mindre og mer oversiktlig. Er ikke bestandig at deler og komponenter på slike sykler er skaffet uten "sorg og smerte" for den opprinnelige eieren. Om sånt har betydning for deg da...
jøss, så utlendingene driver å stjæler fra hverandre? og det gjør ikke vi prektige nordmenn?

Det er nok dessverre en del stjålne gatesykler som har dukket opp som banesykler her i landet også.
For ikke å snakke om deler fra stjålne sykler.
RockeRolf

Post by RockeRolf »

Det du sier får stå for din egen regning. Har ikke uttrykt noen mening om norsk ærlighet i forhold til utlendinger.
Det jeg nevnte var at det norske miljøet er mye mindre og mer oversiktlig, eller gjennomsiktig om du vil.
superbaben
MC: Gate: GSX-R 750 (K7) og RG250
Bane: GSX-R 600 (K6)
Cross: RMZ 450
http://plasticmc.com

Post by superbaben »

Skal du he en feit banesykkel i norge så koster den vel litt mer enn 30.000. Hvis ikke du skal ha en gammel da.

Jeg har en fullrigga 600 superstock sykkel (GSX-R) K6/K7. Den koster vel egentlig en del over det dobbelte. Er jo med alt Øhlins, Empro, Acra helanlegg osv. Hørte rykter om at noen av superstock-gutta solgte syklene sine for nærmere 100.000 i år.

Men hvis du kjøper en som er noen år gamlere så skal jeg være enig. Faktisk så er ikke vi så ille i forhold til andre land. Slipper jo å betale engangsavgift for uregga sykler. Svenskene må betale avgifter for sine og er helt ville etter brukte norske banesykler.
I "stallen" nå:
Suzuki GSX-R 750 K7 (gatesykkel)
Suzuki RG 250 (gatesykkel)
Suzuki GSX-R 600 K6 (banesykkel)
Suzuki RMZ 450
Pocketbike
Skidoo Formula MX 470 (Snøscooter)
VW Passat 2,5 TDI 4 motion
(+et par traktorer:)

http://www.plasticmc.com
Kilamor
MC: Suzuki GSXR 750 K6

Post by Kilamor »

For en som er helt nybegynner kan en 30 000,- kroners sykkel være "helt værst", ei stund ;-)

Har selv vurdert å finne en nedi 20 000,- kroners klassen te å flåkjør på bane med, for da har jeg råd til å vrake den helt om det skulle skje :)

Learning by doing!
#Suzuki GSXR 750, K6
Babelfisken

Post by Babelfisken »

s1lVa wrote:Hvis man skal kjøpe en MC man kun skal ha på bane (uskiltet) lønner det seg å kjøpe den i f.eks tyskland, og kjøre den til norge på tilhengeren? :P altså importere den selv...
Skal du kjøpe ny sykkel kan det lønne seg. Har ikke sjekket i det siste men tror fortsatt Danmark har veldig hyggelige priser på Suzuki. Problemet er å få en forhandler til å selge deg en. Importørene der er litt vanskelige. Kjører du selv får du antagelig også en hyggelig trasnportpris også. Tollen la på en tusing på min når jeg kom over svinesund i 2k. Ikke ille i det hele tatt.
rerell

Post by rerell »

Från Tyskland är det 1500 för MC, men det är ju inte illa det. 375,- (extra) att betala.
superbaben

Post by superbaben »

NB! For dere som lurer på å importere brukte banesykler: DET SKAL BETALES MOMS FOR DESSE OGSÅ. Veit om en som kjøpte i sverige og trodde man ikke skal betale moms på brukte sykler som ikke skal regges. Han ble stoppa på grensa og ble fratatt sykkelen. Han får ikke betalt bota og avgifta og få tilbake sykkelen. Han har mista retten til å fortolle...og blitt politianmeldt... Så greit å ordne dette på fohånd... Dessuten må en ha papirene på den hvis den skal registreres i NMF.
I "stallen" nå:
Suzuki RMZ 450
Pocketbike

Gixxerman

Post by Gixxerman »

Unnskyld å måtte si det Beate, men da har din kjenning seg selv å skylde. Papirarbeidet MÅ sjekkes før man gjør noe sånt. Blir som å dra på europatur å handle sykkel på impuls uten å vite noe som helst om hva det vil koste i det fulle og det hele ;-)
superbaben

Post by superbaben »

Helt enig m deg, gixxer. Syns det er helt utrolig. Det værste av alt er at det er en gutt på 16 år som har brukt alle sparepengene sine på denne. Og faren snakka m mange forstå-seg-på-ere i miljøet som mente man ikke skulle betale moms på brukte sykler som ikke skulle regges. Jeg sa jo at jeg var rimelig sikker på at han måtte betale mva og at han i det minste måtte fylle ut tollpapirer uansett. Kan da litt om fortolling siden vi importerer og eksporterer en del i jobben. Men,men...
I "stallen" nå:
Suzuki RMZ 450
Pocketbike

Post Reply