ninja væske
ninja væske
Har bytta oljefilter på min ninja,så står det at du egentlig skal stramme til med moment nøkkel på filteret og tappe-skruen til olja.
Er ikke noe problem å stramme til dette selv så lenge det ikke sitter for hardt?
Skal fylle på med kjølevæske, så ser jeg at det er to tanker her, den ene er like under bensin tanken på venstre side, svart plastikk tank og med en nivå måler like ved siden.
Den andre er på høyre side under styret, dette er "stål lokk".
Hva er forskjellen og hvilke av disse skal jeg fylle på?
Er ikke noe problem å stramme til dette selv så lenge det ikke sitter for hardt?
Skal fylle på med kjølevæske, så ser jeg at det er to tanker her, den ene er like under bensin tanken på venstre side, svart plastikk tank og med en nivå måler like ved siden.
Den andre er på høyre side under styret, dette er "stål lokk".
Hva er forskjellen og hvilke av disse skal jeg fylle på?
Re: ninja væske
Det vanlige er at akkurat i dét du får kontakt mellom filter og gods, skal det dreies rundt 2 hele omganger til. MEN, gjør du det slik som beskrevet i din manual, så gjør du ikke feil hvertfall 

oljefilter dras til for håndkraft... syns to omdreininger hørs mye ut.. men dra til for hånd.. så suger det seg resten til selv.
Kjølevæsken fylles i radiatoren på disse sykklene. tanken på siden er en overskudds tank. fyller du der vil du ikke få noe inn i motoren føre sykkelen er 80 grader og termostat åpnet. et trix på disse ninjane er å fylle radiatoren full.. legg leppene ned på åpningen og blås.. men pass deg når du tar bor munnen, da vil du få et mottrykk og det vil komme litt væske i retur.. start så sykkelen og la gå til den varmer seg litt... fyll så etter i den tanken på V side.
Kjølevæsken fylles i radiatoren på disse sykklene. tanken på siden er en overskudds tank. fyller du der vil du ikke få noe inn i motoren føre sykkelen er 80 grader og termostat åpnet. et trix på disse ninjane er å fylle radiatoren full.. legg leppene ned på åpningen og blås.. men pass deg når du tar bor munnen, da vil du få et mottrykk og det vil komme litt væske i retur.. start så sykkelen og la gå til den varmer seg litt... fyll så etter i den tanken på V side.
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
takk for svar..
men jeg skal fylle radiatoren full til like før det renner over, er vel ikke noe nivåmåler her?
så skal jeg blåse oppi der ? =/
men jeg skal fylle radiatoren full til like før det renner over, er vel ikke noe nivåmåler her?
Det står to omdreininger i manualen på den jeg har nå og den forrigeRH racing wrote:oljefilter dras til for håndkraft... syns to omdreininger hørs mye ut.. men dra til for hånd.. så suger det seg resten til selv.

ikke no nivå måler der nei... nivå måleren er kun på ekspasjonstanken på V side.kawa6 wrote:takk for svar..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Om du skulle fylle for mye så renner det vel ut av overløpsslangen, så ingen krise.
jada..men altfor mye væske kan og føre til at den ikke lufter seg skikkelig og så gå varm ved kjøring senere..
fyller bare til jeg ser det nærmer seg toppen da..
men hva er det md å blåse oppi?
men hva er det md å blåse oppi?
trixet med å blåse er å trykke væsken på plass og luftlommer ut.. med å blåse så trykker du også termostaten opp og får væske inn der..
Ehh... ? Overløpsslangen ligger rett under påfyllingen. Min og maks merking er som regel en del nedenfor dette. Det er en grunn til at det er en min og maks merking der.inunf wrote:Om du skulle fylle for mye så renner det vel ut av overløpsslangen, så ingen krise.

- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
max merket (ved kald motor) er for at det IKKE skal renne ut overløpsslangen ved varm motor....
mente om det gikk an å fylle for mye på radiatoren, er vel verken indiaktor eller overløpsslange her..inunf wrote:Om du skulle fylle for mye så renner det vel ut av overløpsslangen, så ingen krise.
er vel kun dette på ekspansjonstanken.
- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
radiatoren skal fylles helt full... 

men fyller da til jeg ser det nærmer seg toppen, eller?