Når man ringer på bruktsykkel

Prat om tung MC.
Post Reply
Knerten
MC: Suzuki GSX-R 600 K8

Når man ringer på bruktsykkel

Post by Knerten »

Jeg har ei venninne som skal kjøpe seg sykkel denne våren og hun har tenkt til å legge ca 50k i den.

Nå har hun funnet en sv650s som hun tenkte hun skulle ringe på. I den forbindelse lurte jeg på hva det er viktig å spørre om på tlf. Vi drar jo selvsagt og ser på sykkelen, men iom. den står noen timer unna så må vi ha en del avklart på tlf først slik at vi unngår flest mulig bomturer :roll:

Noen tips?
Dette er forresten sykkelen: http://finn.no/finn/mc/object?finnkode= ... os=7&tot=8

Har dere hørt om V-twin AS i Horten? Noen som har erfaring med dem?

Må bare se å få sykkel til jenta, ho har venta like lenge som jeg gjorde før jeg kjøpte min så det er about time!
Gleder meg til vår første langtur \:D/
I`m not small, I`m funsize :)
Asfaltkongen

Re: Når man ringer på bruktsykkel

Post by Asfaltkongen »

Når man kjøper av etablerte forhandlere er det som regel 3 mnd. garanti på motor og drivverk (bruktjøp). Spør forhandler om dette. Spør om sykkelen har vært i bakken, VELDIG mange forhandlere som ikke skriver dette i annonsen og som velger å ikke si noe med mindre kunden spør. Spør hvilken tilstand slitedeler som dekk, bremseklosser, kjede og drev er i. Er det noe som er slitt kan man prute på prisen. Spør om antall eiere, ville aldri kjøpt en hoj som er eid av seks stykker før meg. Spør om servicehistorikk og om servicer kan dokumenteres (servicehefte etc.).

Sykkelen ser fin ut den. V-motor er mye morro og fin lyd. Lykke til:)
FZR 1000 - 1993 - 130BHP - 107NM

Kjære Gud, la veien være tørr og la svingene komme.
Knerten

Post by Knerten »

Tusen takk for godt svar Asfaltkongen :)
Galilee
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo

Post by Galilee »

Knerten wrote: Har dere hørt om V-twin AS i Horten? Noen som har erfaring med dem?
Jeg bor i Horten og har hatt sykkel på service der. Ryddig og greit, ringte når det var ekstra kostnader.

Butikken er bare et par år gammel, men eieren har drevet en god stund, det ser ut til at det er scootere og mopeder de lever av.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Knerten

Post by Knerten »

Takk Galilee.

Noen som vet hvor jeg kan sjekke bruktpriser?
Denne sykkelen har vi fått et tilbud på 49000 eks. omreg og veiavg. Synes dere dette vil være en god pris? Det er nye dekk på sykkelen.
Knerten

Post by Knerten »

Her er litt av det de sier om sykkelen i forretningen.. Er litt skeptisk til dette med serviceheftet? Noen som har noen formening her?

3mnd garanti - ja

Vært i bakken – nei, men har hatt tyveriforsøk – byttet tenningslås og tanklås på merkeverksted.

Tilstand på slitedeler (nye dekk, bremseklosser, kjede, drev) – ingen store slitasjer

Antall eiere – usikkert, min 2.

Servicehefte – nei… surret bort, men utsalgssted har fullstendig sjekk og overhaling før utlevering

Heftelser – Nei

Alt i alt en god sykkel sier de, få slitasjer..
Magnalf
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)

Post by Magnalf »

Jeg handlet en moped på V-Twin i Horten når jeg var liten bajsunge, ikke noe negativt å si om dem. Var en galning jeg gikk grunnkurs mek med som var mekanikeren der på den tida :lol: Men han kunne skru da he he.

Det med serviceheftet er vel ikke så viktig med mindre det er garanti på den fra produsent fortsatt. Men er jo greit å ha forde. Tyder på at forrige eier var et surrehue.

Men sånn for sykkelen sin skyld er det jo ikke noe fare hvis de går over den.
Road Rider c" ,)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Har ingen av dere snøring så ha med en bekjent som kan litt.
Asfaltkongen

Post by Asfaltkongen »

Knerten, den sykkelen høres ut som en grei deal. At den har vært utsatt for tyveriforsøk gjør ingenting om det kun var låsene det gikk ut over. Heng deg heller ikke for mye opp i servicehefte. Sykkelen har ikke gått spesielt langt, og tar de sjekk på verksted og med 3 mnd. garanti bør det være greit.
FZR 1000 - 1993 - 130BHP - 107NM

Kjære Gud, la veien være tørr og la svingene komme.
Knerten

Post by Knerten »

Asfaltkongen wrote:Knerten, den sykkelen høres ut som en grei deal. At den har vært utsatt for tyveriforsøk gjør ingenting om det kun var låsene det gikk ut over. Heng deg heller ikke for mye opp i servicehefte. Sykkelen har ikke gått spesielt langt, og tar de sjekk på verksted og med 3 mnd. garanti bør det være greit.
Takk for svar!!
Gixxerman wrote:Har ingen av dere snøring så ha med en bekjent som kan litt.
Vi skal ha med oss en med peiling når vi bestemmer oss for å dra inn og se på den. Ser ut som dette skal skje nå :)

Kjempe flott at dere tar dere tid til å svare forresten =D>
Småkjeltringen
MC: Zuzuki Bandit 600...

Drømmen er en R1 eller Fireblade....

Post by SmÃ¥kjeltringen »

Fy flate så flott sykkel!!!! Helt klart jeg må ut og prøvekjøre andre typer sykler når vær og temp tillater :-D
Snille jenter får det de ønsker seg til bursdagen sin......

Slemme jenter får det hele tiden..
Post Reply