Forsikring Yamaha R1 1998 mod

Prat om tung MC.
xadox
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)

Re: Forsikring Yamaha R1 1998 mod

Post by xadox »

jeg tror at kun egenandelen øker til neste trinn hvis du bruker en sykkel som kun forsikringsinnehaveren i utgangspunktet kan bruke... men dessverre med disse forsikringsprisene vi har på r-sykler er mange nødt til å jukse til seg billig forsikring... :(
1.3.1.2
Magnalf
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)

Post by Magnalf »

xadox wrote:jeg tror at kun egenandelen øker til neste trinn hvis du bruker en sykkel som kun forsikringsinnehaveren i utgangspunktet kan bruke... men dessverre med disse forsikringsprisene vi har på r-sykler er mange nødt til å jukse til seg billig forsikring... :(
Terra hadde det slikt senest i fjor, nå har de gått bort fra det. Terra var de eneste jeg visste om som hadde denne muligheten, er redd for at det ikke er fler som har dette nå. Ingen av de kjente hvertfall.
Road Rider c" ,)
xadox
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)

Post by xadox »

men jeg tror ikke at loven tillater dem å ikke utbetale forsikringen siden sjåføren har gyldig førerkors og ikke er full/rusa... De sier det bare for å skremme! Dette sa en kompis av meg som jobbet i If frem til ifjor..
Tror ikke de har endret regelen...
1.3.1.2
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Magnalf wrote: Word! Har skjedd ting de siste årene. Gjør du som thawulf sier her, kan du like gjerne kjøre uten forsikring, for den gjelder ikke uansett.

Har du bil i tillegg får du overført bonusen fra den over på sykkelen, hvertfall i Gjensidige.
Jeg er ganske sikker på at akkurat han mente å forsikre på mor, men med seg selv som bruker :)
Magnalf
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)

Post by Magnalf »

Gixxerman wrote:
Magnalf wrote: Word! Har skjedd ting de siste årene. Gjør du som thawulf sier her, kan du like gjerne kjøre uten forsikring, for den gjelder ikke uansett.

Har du bil i tillegg får du overført bonusen fra den over på sykkelen, hvertfall i Gjensidige.
Jeg er ganske sikker på at akkurat han mente å forsikre på mor, men med seg selv som bruker :)
Mulig jeg blingsa litt her? :) Hehe. Ja hvis man setter seg selv som bruker er det jo lov. Jeg prøvde meg på det, men da ble prisen like høy som om jeg skulle stått som både eier og forsikringstaker, så så ikke vitsen da jeg heller ikke tjente opp noe bonus på den måten :)
Road Rider c" ,)
Post Reply