Sykkel til 190 000kr?
- Petterjacobsen
- Posts: 939
- Joined: 01 May 2007 09:09
- MC: 2003 GSXR 750 med div mods.
- Location: Gullskogen Vest, Drammen
Sykkel til 190 000kr?
106 hk GSXR 1000?
150 HK GSXR 750?
Hvit eller svart GSXR 1000?
Svart eller svart/orange 750?
Hva ville du valg? Og hvorfor?
150 HK GSXR 750?
Hvit eller svart GSXR 1000?
Svart eller svart/orange 750?
Hva ville du valg? Og hvorfor?
Jeg har brukt mye penger på piker, vin og sang. Resten har jeg sløst bort...
Re: Sykkel til 190 000kr?
Hadde valgt 750 om jeg ikke kunne gjort om 1000 til fulleffekt.
Re: Sykkel til 190 000kr?
Jeg ville valg denne, og brukt pengene som ble til overs på trick bits. Hvorfor? Fordi dette er en Ducati og ikke en Suzuki.
Re: Sykkel til 190 000kr?
Jeg vet.
Plomberte sykler er ikke særlig kult, jeg ville gått for en 750. Svart og orange er vel et stykke unna "gixxer-fargene" så det høres ut osm den beste kombinasjonen.
Plomberte sykler er ikke særlig kult, jeg ville gått for en 750. Svart og orange er vel et stykke unna "gixxer-fargene" så det høres ut osm den beste kombinasjonen.
Re: Sykkel til 190 000kr?
Enig med Gixxer, og delvis enig med inunf 

Re: Sykkel til 190 000kr?
svart/orange 750. Fordi 106hk i en 1000 er dødfødt..
-1997 Honda CBR 900 RR
-1989 BMW 325i M-Tech 2
x1997 GSX-R 750 sort/grå
x2001 GSX-R 1000 sort/grå med LeoVince hel-anlegg og powercommander, 159,8hk på bakhjul (Hestmann motor) *Savner...*
x2001 GSX-R 1000 hvit/blå
-1989 BMW 325i M-Tech 2
x1997 GSX-R 750 sort/grå
x2001 GSX-R 1000 sort/grå med LeoVince hel-anlegg og powercommander, 159,8hk på bakhjul (Hestmann motor) *Savner...*
x2001 GSX-R 1000 hvit/blå
Re: Sykkel til 190 000kr?
Fulleffekt 750 Svart og oransje hadde jeg gjort, uten tvil forsåvidt.
Men om jeg skal gjøre som Inunf: http://finn.no/finn/mc/object?finnkode= ... =11&tot=17
Spar resten til forsikring i noen år fremover
Men om jeg skal gjøre som Inunf: http://finn.no/finn/mc/object?finnkode= ... =11&tot=17
Spar resten til forsikring i noen år fremover

x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
- Petterjacobsen
- Posts: 939
- Joined: 01 May 2007 09:09
- MC: 2003 GSXR 750 med div mods.
- Location: Gullskogen Vest, Drammen
Re: Sykkel til 190 000kr?
Hvis 750 blir valgt så er man jo "låst" på 150hk, 1000 kan man jo etterhvert regge som fulleffekt...
Tenker også 1000 er lettere å selge som laveffekt, treffer 2 kundegrupper da.
Hvit 1000 laveffekt frister litt
Får man alt (mer eller mindre...) dreiemomentet fra en fulleffekt i en laveffekt pga ccm? Er dreiemomentet begrenset også eller er det bare hk?
Ingen andre enn 848 og 1098 fra Ducati frister
Tenker også 1000 er lettere å selge som laveffekt, treffer 2 kundegrupper da.
Hvit 1000 laveffekt frister litt

Ingen andre enn 848 og 1098 fra Ducati frister

Jeg har brukt mye penger på piker, vin og sang. Resten har jeg sløst bort...
Re: Sykkel til 190 000kr?
Nåja, alle 1000 R er jo registrert som 106 for tiden, pga. de er billigere i innkjøp, så jeg tror nok at en fulleffekts 750 er mer lettsolgt enn en 106 hk 1000..
Derimot er bruktprisen på laveffektere ikke langt unna fulleffektere, så det er kanskje bedre økonomi å kjøpe en 106 hk. Men når ble det god økonomi å kjøpe ny sykkel?
Derimot er bruktprisen på laveffektere ikke langt unna fulleffektere, så det er kanskje bedre økonomi å kjøpe en 106 hk. Men når ble det god økonomi å kjøpe ny sykkel?
#Suzuki GSXR 750, K6
Re: Sykkel til 190 000kr?
Er det bare prisen som gjør at du ikke vil velge en fulleffekt 1000? For så stor forskjell er det jo ikke..
Team PINK

Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3

Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3
- Petterjacobsen
- Posts: 939
- Joined: 01 May 2007 09:09
- MC: 2003 GSXR 750 med div mods.
- Location: Gullskogen Vest, Drammen
Re: Sykkel til 190 000kr?
Nja, kanskje litt enklere å vinne frem hos Linn hvis prisen ikke bikker over 200 000
Skiller vel bare 20-30 000 på lav og høy... Men 200 000 er liksom en magisk "nå er det dyrt" grense
Blir jo solgt mange fulleffektere der ute, og mange laveffektere. Alle er jo ikke solgt som laveffektere. Har man laveffekt kan jo kjøper selv bestemme om de vil ha lav eller fulleffekt. Da får man plutselig 2 potensielle kjøpergrupper.
Hvorfor en fulleffekt 750 er lettere å selge enn en lav 1000 skjønner jeg ikke helt
Ny sykkel, bil osv er jo aldri "god økonomi".


Blir jo solgt mange fulleffektere der ute, og mange laveffektere. Alle er jo ikke solgt som laveffektere. Har man laveffekt kan jo kjøper selv bestemme om de vil ha lav eller fulleffekt. Da får man plutselig 2 potensielle kjøpergrupper.
Hvorfor en fulleffekt 750 er lettere å selge enn en lav 1000 skjønner jeg ikke helt

Ny sykkel, bil osv er jo aldri "god økonomi".
Jeg har brukt mye penger på piker, vin og sang. Resten har jeg sløst bort...
Re: Sykkel til 190 000kr?
Fordi folk VIL ha fulleffekt. Man kjøper jo R-sykkel av en viss grunnPetterjacobsen wrote: Hvorfor en fulleffekt 750 er lettere å selge enn en lav 1000 skjønner jeg ikke helt

- Petterjacobsen
- Posts: 939
- Joined: 01 May 2007 09:09
- MC: 2003 GSXR 750 med div mods.
- Location: Gullskogen Vest, Drammen
Re: Sykkel til 190 000kr?
Er det jeg mener, da kan man jo enkelt og greit betale de tusenlappene det koster å regge om til fulleffekt. Blir jo også billigere etter noen år...
GSXR 600 er jo 125 hk, ikke akkurat noe råskinn i forhold til feks GSXR 1000 og B-king, men like fullt en R
GSXR 600 er jo 125 hk, ikke akkurat noe råskinn i forhold til feks GSXR 1000 og B-king, men like fullt en R

Jeg har brukt mye penger på piker, vin og sang. Resten har jeg sløst bort...
- 748R
- Posts: 411
- Joined: 21 May 2005 18:29
- MC: 78 Harley Davidson Sportster
05 Honda TRX450R
07 Aprilia sr 50 R Factory - Location: Finnskogen
Re: Sykkel til 190 000kr?
Nå får du jo faktisk en 848 for 199 000 da. Helt orginal såklart, men stasj kan du jo kjøpe seinerePetterjacobsen wrote:
Ingen andre enn 848 og 1098 fra Ducati frister

xxx