Sykkel til 190 000kr?

Prat om tung MC.
User avatar
Petterjacobsen
Posts: 939
Joined: 01 May 2007 09:09
MC: 2003 GSXR 750 med div mods.
Location: Gullskogen Vest, Drammen

Sykkel til 190 000kr?

Post by Petterjacobsen »

106 hk GSXR 1000?
150 HK GSXR 750?
Hvit eller svart GSXR 1000?
Svart eller svart/orange 750?

Hva ville du valg? Og hvorfor?
Jeg har brukt mye penger på piker, vin og sang. Resten har jeg sløst bort...
Gixxerman

Re: Sykkel til 190 000kr?

Post by Gixxerman »

Hadde valgt 750 om jeg ikke kunne gjort om 1000 til fulleffekt.
inunf
Posts: 4946
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Sykkel til 190 000kr?

Post by inunf »

Jeg ville valg denne, og brukt pengene som ble til overs på trick bits. Hvorfor? Fordi dette er en Ducati og ikke en Suzuki.
Gixxerman

Re: Sykkel til 190 000kr?

Post by Gixxerman »

Var ikke det han spurte om, smarten ;-)
inunf
Posts: 4946
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Sykkel til 190 000kr?

Post by inunf »

Jeg vet.

Plomberte sykler er ikke særlig kult, jeg ville gått for en 750. Svart og orange er vel et stykke unna "gixxer-fargene" så det høres ut osm den beste kombinasjonen.
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Sykkel til 190 000kr?

Post by FV »

Enig med Gixxer, og delvis enig med inunf ;)
User avatar
Phantom
Posts: 116
Joined: 17 Dec 2006 13:08
MC: Honda CBR 900 RR
Location: Jessheim

Re: Sykkel til 190 000kr?

Post by Phantom »

svart/orange 750. Fordi 106hk i en 1000 er dødfødt..
-1997 Honda CBR 900 RR
-1989 BMW 325i M-Tech 2

x1997 GSX-R 750 sort/grå
x2001 GSX-R 1000 sort/grå med LeoVince hel-anlegg og powercommander, 159,8hk på bakhjul (Hestmann motor) *Savner...*
x2001 GSX-R 1000 hvit/blå
User avatar
Chris
Posts: 1166
Joined: 25 May 2005 21:11
MC: BMW HP2 Sport
Location: Sandefjord

Re: Sykkel til 190 000kr?

Post by Chris »

Fulleffekt 750 Svart og oransje hadde jeg gjort, uten tvil forsåvidt.

Men om jeg skal gjøre som Inunf: http://finn.no/finn/mc/object?finnkode= ... =11&tot=17
Spar resten til forsikring i noen år fremover 8)
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
User avatar
Petterjacobsen
Posts: 939
Joined: 01 May 2007 09:09
MC: 2003 GSXR 750 med div mods.
Location: Gullskogen Vest, Drammen

Re: Sykkel til 190 000kr?

Post by Petterjacobsen »

Hvis 750 blir valgt så er man jo "låst" på 150hk, 1000 kan man jo etterhvert regge som fulleffekt...

Tenker også 1000 er lettere å selge som laveffekt, treffer 2 kundegrupper da.

Hvit 1000 laveffekt frister litt :-k Får man alt (mer eller mindre...) dreiemomentet fra en fulleffekt i en laveffekt pga ccm? Er dreiemomentet begrenset også eller er det bare hk?

Ingen andre enn 848 og 1098 fra Ducati frister ;-)
Jeg har brukt mye penger på piker, vin og sang. Resten har jeg sløst bort...
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Sykkel til 190 000kr?

Post by Kilamor »

Nåja, alle 1000 R er jo registrert som 106 for tiden, pga. de er billigere i innkjøp, så jeg tror nok at en fulleffekts 750 er mer lettsolgt enn en 106 hk 1000..

Derimot er bruktprisen på laveffektere ikke langt unna fulleffektere, så det er kanskje bedre økonomi å kjøpe en 106 hk. Men når ble det god økonomi å kjøpe ny sykkel?
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
Gorgeous
Posts: 1772
Joined: 06 Feb 2007 20:54
MC: Suzuki DR-Z 400 SM
Location: Her

Re: Sykkel til 190 000kr?

Post by Gorgeous »

Er det bare prisen som gjør at du ikke vil velge en fulleffekt 1000? For så stor forskjell er det jo ikke..
Team PINK
Image
Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3
User avatar
Petterjacobsen
Posts: 939
Joined: 01 May 2007 09:09
MC: 2003 GSXR 750 med div mods.
Location: Gullskogen Vest, Drammen

Re: Sykkel til 190 000kr?

Post by Petterjacobsen »

Nja, kanskje litt enklere å vinne frem hos Linn hvis prisen ikke bikker over 200 000 :-k Skiller vel bare 20-30 000 på lav og høy... Men 200 000 er liksom en magisk "nå er det dyrt" grense :-s

Blir jo solgt mange fulleffektere der ute, og mange laveffektere. Alle er jo ikke solgt som laveffektere. Har man laveffekt kan jo kjøper selv bestemme om de vil ha lav eller fulleffekt. Da får man plutselig 2 potensielle kjøpergrupper.

Hvorfor en fulleffekt 750 er lettere å selge enn en lav 1000 skjønner jeg ikke helt :-k

Ny sykkel, bil osv er jo aldri "god økonomi".
Jeg har brukt mye penger på piker, vin og sang. Resten har jeg sløst bort...
Gixxerman

Re: Sykkel til 190 000kr?

Post by Gixxerman »

Petterjacobsen wrote: Hvorfor en fulleffekt 750 er lettere å selge enn en lav 1000 skjønner jeg ikke helt :-k
Fordi folk VIL ha fulleffekt. Man kjøper jo R-sykkel av en viss grunn :)
User avatar
Petterjacobsen
Posts: 939
Joined: 01 May 2007 09:09
MC: 2003 GSXR 750 med div mods.
Location: Gullskogen Vest, Drammen

Re: Sykkel til 190 000kr?

Post by Petterjacobsen »

Er det jeg mener, da kan man jo enkelt og greit betale de tusenlappene det koster å regge om til fulleffekt. Blir jo også billigere etter noen år...

GSXR 600 er jo 125 hk, ikke akkurat noe råskinn i forhold til feks GSXR 1000 og B-king, men like fullt en R ;-)
Jeg har brukt mye penger på piker, vin og sang. Resten har jeg sløst bort...
User avatar
748R
Posts: 411
Joined: 21 May 2005 18:29
MC: 78 Harley Davidson Sportster
05 Honda TRX450R
07 Aprilia sr 50 R Factory
Location: Finnskogen

Re: Sykkel til 190 000kr?

Post by 748R »

Petterjacobsen wrote:
Ingen andre enn 848 og 1098 fra Ducati frister ;-)
Nå får du jo faktisk en 848 for 199 000 da. Helt orginal såklart, men stasj kan du jo kjøpe seinere ;-)
xxx
Post Reply