innkjøring

Prat om tung MC.
pelsen
MC: litt

Re: innkjøring

Post by pelsen »

sitat fra crossbanen når tilsvarende spørsmål ble stilt der: "Du driver innkjøring selv når du kjører for fullt".
Kommentaren gikk på sykkelens kapasitet i forhold til førerens, og kan vel lett overføres til R-sykkel på norsk landevei.
Jeg ville vært mer redd for førerkortet enn at sykkern blir innkjørt for hardt.
Bimma
MC: 2008 BMW F800ST

Post by Bimma »

Jeg er i innkjøringsfasen på sykkelen min nå, og velger å følge anbefalingene fra produsenten.
På min sykkel anbefales det å kjøre med ofte vekslende turtall og belastning de første 100 milene. Og i tillegg velge lett kuperte veier og om mulig unngå motorveier.
De anbefaler videre å unngå lave turtall og rask aks. med fullastet sykkel, samt å unngå turtall over 5000 omdr. de første 500 milene. [-X

Hos forhandler opplyste de at det ikke er så farlig om jeg drar den ut på turtallet, for dette skal motoren fint tåle. Og det tviler jeg heller ikke på at den gjør.
Men som den pliktoppfyllende jenta jeg er, :roll: har jeg tenkt å følge anbefalingene fra produsenten så godt det lar seg gjøre =D> ..!
BLOGGEN MIN ligger her: http://blogg.mc-tourer.com/#home

Kjørt 2008: 24.539 km
Kjørt 2009: 17.300 km
Kjørt 2010: 17.889 km

Livet består av øyeblikk - nyt dem !
raastad
MC: 07 Silver Raven R6 =P
Blue tire valve lights, Smoked headlight protectors, Integrated smoked tail light W/ blinker, EURO Smoke LED Turn Signals, VFX Pivot Kit(Blue leds), Blue air intake halo, Frame plugs, Puig DB DS windscreen, Shogun frame sliders.
And ofc. Full Spidi racing gear.

Post by raastad »

Bimma wrote:Jeg er i innkjøringsfasen på sykkelen min nå, og velger å følge anbefalingene fra produsenten.
På min sykkel anbefales det å kjøre med ofte vekslende turtall og belastning de første 100 milene. Og i tillegg velge lett kuperte veier og om mulig unngå motorveier.
De anbefaler videre å unngå lave turtall og rask aks. med fullastet sykkel, samt å unngå turtall over 5000 omdr. de første 500 milene. [-X

Hos forhandler opplyste de at det ikke er så farlig om jeg drar den ut på turtallet, for dette skal motoren fint tåle. Og det tviler jeg heller ikke på at den gjør.
Men som den pliktoppfyllende jenta jeg er, :roll: har jeg tenkt å følge anbefalingene fra produsenten så godt det lar seg gjøre =D> ..!
Fikk beskjed om å gjøre ca det samme her..
gikk greit den første stunden...
men når man sitter på en "R bombe" tar det som regel ikke lang tid før man blir litt for ivrig på gassen(klarte meg til ca 90% av innkjøringa:P)..
var hvertfall slik jeg innkjørte min.. å den går jo som en kule den...
GL med sykkern hvertfall \:D/
2007 Silver Raven R6
Kjitta8648
MC: Kawazaki ZRX 1200 R, grønn som seg hør og bør.

Post by Kjitta8648 »

Uansett om man følger bruksanvisningen eller velger en annen metode f.eks. flushing er det viktig at oljen skiftes. :)
Lykke til !

:mrgreen:
http://www.zrxocboard.com/board/index.php

"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
Babelfisken

Post by Babelfisken »

mekkern wrote:de fleste motorer er benk-kjørt fra fabrikk...dvs flatt jærn for å sjekke at alt er i orden.men dette er kun korte drag på varm motor...både bil og mc...men alle deler i en motor og drivverk skal gå seg til og er litt trangt derfor skal en ta det litt pent den første tiden...normal kjøring uten konstant flatt jærn den første tiden.... :D
Og det er vel omtrent det innkjøringsinstuksjonene til Honda sier for tiden.

Når noen sverger til håndboken må jeg nesten le. Ikke glem å lese resten også da, ja og ikke minst de fine instruktive klistremerkene.

Slå sammen et par slike instuksjonsbøker, følg det som står der og du bruker et par-tre timer på å sjekke sykkelen før du får rullet en meter. Du vil heller aldri kjøre over fartsgrensene eller gi fingern til en burist som nettopp forsøkte å drepe deg. Joda, instuksjonsbøker er til for å følges.
Last edited by Babelfisken on 15 Mar 2008 00:14, edited 1 time in total.
FV

Post by FV »

I min bok står det vel max 4000 rpm første 60 mil og max 6000 neste 60 :lol: Var vanskelig det gitt!
gt-r

Post by gt-r »

65 mil igjen.
så kverker jeg noen i det hærlige været idag:)
Yamaha R1
Yamaha Grizzly efi 700
Yamaha R6 (solgt)
Yamaha Raptor 700 (solgt)
f2dog
MC: B-king.... 08
Drz400 SM 08
Gixxer 1000 09

Post by f2dog »

Jeg har vanligvis (Har hatt mange nye sykler) kjørt rolig de første 20-30milene,for så å øke på.
Har aldri hatt problemer med innkjøring i ettertid, og har opplevd at tilsvarende sykler som har vært kjørt inn etter boka har vært daffere enn min :lol:
----------------------------------------------------

B-King 08(He-He!)
Drz 470 psyko (he-he)
Gixxer 1000 k9
gt-r

Post by gt-r »

f2dog wrote:Jeg har vanligvis (Har hatt mange nye sykler) kjørt rolig de første 20-30milene,for så å øke på.
Har aldri hatt problemer med innkjøring i ettertid, og har opplevd at tilsvarende sykler som har vært kjørt inn etter boka har vært daffere enn min :lol:
nja har ikke helt klart og følge boka selv for der boka sier stopp begynner det virkelig og skje noe :twisted:
Yamaha R1
Yamaha Grizzly efi 700
Yamaha R6 (solgt)
Yamaha Raptor 700 (solgt)
Post Reply