Ny sykkel
Ny sykkel
Hei alle mcister, jeg lurer nå på å gå til anskaffelse av nytt befrakningsmiddel nemlig en Honda Cbr 900 rr type Fireblade.Finnes det noen der ute som har noen synspunkter på dette "valget"... Sterke, svake sider ved Cbr og er det en sykkel jeg kan trives på med mine 197 cm?
Mvh
Tigern
X sykler:Yamaha XT600
Honda VFR 750
Mvh
Tigern
X sykler:Yamaha XT600
Honda VFR 750
- maelling
- Posts: 1403
- Joined: 12 Jul 2007 17:21
- MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer) - Location: Asker
- Contact:
Re: Ny sykkel
Jeg har hatt en 98 modell 900 RR og har ellers kjørt en 2001 modell (og kjørt mye CBR 600 2001 modell), og det er en veldig fin sykkel, selv om jeg av en eller annen grunn likte den eldre fremfor den nyere. CBR er en sykkel som ikke har samme ekstreme sittestilling som f.eks R1, og motoren er veldig snill i forhold til sistnevnte. Jeg var på lengre turer og opplevde aldri at jeg ble sliten på noen av CBR'ene, kontra R1. Jeg har ingen åpenbare negative ting å utsette på CBR syklene, men jeg likte ikke EFI-motoren på den nyeste, da jeg synes den var noe "kjønnsløs" og litt steril i motorkarakteren i forhold til gamle forgassermotoren. Nå har ikke jeg hatt noen sykkel med fuel-injection enda, men det kan hende jeg har en forkjærlighet for forgassermotor. Den 2001 modell 900RR jeg kjørte var også en utleiesykkel som nesten ikke hadde bremser (skyldes nok vedlikehold og rævkjøring), men har ingen grunn til å tro at det er noe i veien med modellen som sådan. Videre hadde ikke 2001 modell 900RR motorbrems over hode, kontra min 98 modell som hadde flust av det. Det er pussige saker jeg ikke har noen god begrunnelse for, annet enn at 2001 er en injection-sykkel.
Har ingen grunn til å tro at du ikke blir fornøyd med 900 RR. Honda lager bra saker, og uten at jeg har kjørt 1000 RR og nye 600 RR, er min erfaring med Honda CBR'ene at det ofte er sykler som ser veldig "R" ut, men at de har alle de gode sidene fra en touring-sykkel, nemlig at du ikke blir særlig sliten på dem. Syklene ser ofte råere ut enn de egentlig er, noe som kan være en fordel og en ulempe ettersom hva du er på utkikk etter. CBR'ene er veldig snille, og er vel som lam i ulveklær, selv om jeg drar det litt langt.
Hvis det er noen "ulempe" å snakke om, har Honda ofte ventiljustering på 24000 km. Dette er nokså dyre saker. Yamaha R1 har i allefall ventiljustering først på 50000 km.
Har ingen grunn til å tro at du ikke blir fornøyd med 900 RR. Honda lager bra saker, og uten at jeg har kjørt 1000 RR og nye 600 RR, er min erfaring med Honda CBR'ene at det ofte er sykler som ser veldig "R" ut, men at de har alle de gode sidene fra en touring-sykkel, nemlig at du ikke blir særlig sliten på dem. Syklene ser ofte råere ut enn de egentlig er, noe som kan være en fordel og en ulempe ettersom hva du er på utkikk etter. CBR'ene er veldig snille, og er vel som lam i ulveklær, selv om jeg drar det litt langt.
Hvis det er noen "ulempe" å snakke om, har Honda ofte ventiljustering på 24000 km. Dette er nokså dyre saker. Yamaha R1 har i allefall ventiljustering først på 50000 km.
Last edited by maelling on 15 Mar 2008 15:32, edited 2 times in total.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Re: Ny sykkel
Takker for svar!! Vi snakker om en 00 model.
Tigern
Tigern
Re: Ny sykkel
Hei,
jeg kjører en 01 modell, som er helt lik 00.
Jeg trives bra selv om jeg er 1.93 høy. Mer enn nok kraft for min del.
Er du høy/tung burde du få justert demperne foran noe, de er litt slappe i standard.
Den er veldig lett(under 200kg våt vekt) og det merker du i svingene. Passer bra på bane og fin-fint på veien.
jeg kjører en 01 modell, som er helt lik 00.
Jeg trives bra selv om jeg er 1.93 høy. Mer enn nok kraft for min del.
Er du høy/tung burde du få justert demperne foran noe, de er litt slappe i standard.
Den er veldig lett(under 200kg våt vekt) og det merker du i svingene. Passer bra på bane og fin-fint på veien.
CBR 900 RR 2001 Silver
Re: Ny sykkel
Hjertelig takk for svar!! Var vel akkurat det jeg håpet på å høre.... Syk etter å legge mine klamme hender på en Fireblade nå etter at min trofaste Viffer nå nettopp har forlatt meg.
MVH
Tigern.
MVH
Tigern.
Re: Ny sykkel
Jeg hadde også en viffer som jeg bytta i en 929. Begynte å kjøre litt for hardt med den gode gamle viffern.
Stoooor overgang, men likevel skikkelig morro.
Stoooor overgang, men likevel skikkelig morro.
CBR 900 RR 2001 Silver
Re: Ny sykkel
WUHU eller noe sånnt!!! Ny sykkel i hus..Men hva skjer på den store dagen? DET SNØR som pokker, svarte f...
Tigern
Ny sykkel
Cbr 900 "Den gule fare"
Tigern
Ny sykkel
Cbr 900 "Den gule fare"
Re: Ny sykkel
Gul med litt svart,, så ikke noe lilla...
Tigern
Tigern
Re: Ny sykkel
Nei det var en 99 du hadde bilde av,jeg er lykkelig eier av en 01 mod.