Hva skjer med forumet?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
FV

Hva skjer med forumet?

Post by FV »

I disse mørke vintermånedene merker jeg at folk flest her inne er preget av mørket, glatte veier og lite sykkelkjøring. Humøret som vanligvis pleier å være så bra og som er et av forumenes "varemerker" er på en måte forsvunnet litt i skyggen, noe som selvsagt er helt forstålig etter mange måneders avbrekk fra salen.

Spesielt de siste ukene har det skjedd en del her inne, en slags negativ trend. Det er flere tråder som er preget av dårlig humør og som sklir heeelt ut med tanke på hva topic er. Diskusjoner blir lagt døde av dem det angår, men likevel tatt opp igjen av folk det ikke angår. Jeg vil forslå for folk å tenke seg litt om og vurdere litt før man trykker "post". Man vet ikke hvordan folk man aldri har møtt i virkeligheten vil reagere, så vis litt omtanke. Rett og slett enkel nettikette! Jeg skal ærlig innrømme at jeg er laaangt ifra klassens beste på dette, men vil tenke meg litt om fremover selv.

Det jeg vil ha fram med denne tråden er ganske enkelt: Tenk på den flotte gjengen vi har her inne! Vi har unge og voksne folk. Inkluderende og sosiale som på ingen andre forum, så la oss passe på det vi har og ikke ødelegg for oss selv, jeg tror dette forumet betyr mye for mange av dere, selv om det bare er et forum på internett.

Ha en god kveld og tenk på sesongstart :)

Mvh Frank
Onsløv
MC: None

Re: Hva skjer med forumet?

Post by Onsløv »

=D> Flott appell!
Støttes!
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Baron von Waffel
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom

Post by Baron von Waffel »

Dette var viktige ord. Vi har et flott forum. Det betyr at kanskje noen ganger må vi jobbe litt for å beholde det sånn. Men det vil vi ha mye igjen for på sikt.

Det er selvfølgelig ikke lett å være ydmyk når man er perfekt og alltid har rett. Men det øker mulighetene for å alltid bli tolket i beste mening om noe er uklart.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
maelling
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)

Post by maelling »

Word! Dette er en flott brannfakkel jeg kunne tenkt meg å spinne videre på, siden godt humør er noe et forum trenger, samtidig som forumet trenger saklig innhold. Selv prøver jeg ikke nødvendigvis å være den morsomste og mest skøyeraktige, men prøver å svare skikkelig på alle tråder (Min "last" er vel at jeg til tider er noe gravalvorlig, men min humor er ofte tørr(noe som ikke er så lett å få til uttrykk på et mc-forum), og ikke humor hvor man klasker på låret og sier ha-ha. Derfor overlater jeg den humoren til andre :P). Det som har irritert meg på dette forumet til tider er det varierende saklighetsnivået, der store logoer, mange smileys og lite tekst preger mye av det. Det er ikke slik bestandig selvsagt, og det er flere her på forumet som FV, Baron von Waffel og Lølle m.fl som holer kvaliteten oppe, mens flere andre har en tendens til å poste uansett hva temaet det er på denne måten uten noe saklig/fornuftig tekst til:

\:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Selv katten min kan greie å skrive slike poster, men jeg slipper ikke min katt til her :) Dette er et forum for homo sapiens og ikke felis silvestris catus. Det som skiller disse to fenomenene er blant annet evnen til å abstrahere, reflektere og få dette ut gjennom gommene eller fingrene på en noenlunde meningsfull måte.

På den andre siden er det morsomt at noen evner å holde humoren levende, men jeg foreslår mer intelligent humor i det minste. Skal man skrive et svar på en tråd, bør pri 1 være å svare på det trådstarter spør om. Videre liker jeg tråder som er litt runde, i form av at man kan snakke om ting som på en måte er relevant, men at man holder det noenlunde langs topic, slik at det som tilføyes uansett er nyttig for trådstarter og andre i lignende situasjon. Ellers er det lite vits å være moraliserende på forum, siden forum lever sitt eget liv uten at det er noe "redaktørplakat" å støtte seg til når det kommer til BS-faktor og saklighetsnivå (som har fordeler og ulemper. Les: Anarki)). Gixxerman har riktig nok skrevet fornuftige ting her om saklighet:

http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=1&t=1801

Det har alltid vært noe som heter liv og lære, og forholdet mellom det. Læren er god, men livet er varierende.

Jeg henger på langt værre forum :) Det er bare å ta en kikk på forumspaltene på de største nettavisene som f.eks Hegnar.no, der flere av postene preges av mye søppel. Slikt har jeg hittil ikke sett noenting av på mc-forumet, og det er bra. En av mine forelesere, professor Bernt Hagtvedt, har i tillegg anmeldt Hegnar for rasisme siden de ikke har noen redaktør som luker ut de useriøse postene. I det lys er vi heldige, siden det ikke er noen medlemmer her som har rasistiske utsagn o.l, eller på andre måter er her for å lage kvalme(i nevneverdig grad i allefall). Skal man summere opp forumet, vil jeg gi det en 7-8'er :) Det er her forumadministrator Gixxerman kommer inn ved å være "vakthund", men dog med varierende hell.

En brannfakkel har forumet godt av i ny og ne, og det er viktig at folk reflekterer over hva forumet er og bør være for noe. Måtte folk reflektere mer over hva de poster også i fremtiden, og sørge for at alle hjernecellene har gjort sitt beste innen man trykker på post :)
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
FV

Post by FV »

tHaWuLf wrote: På den andre siden er det morsomt at noen evner å holde humoren levende, men jeg foreslår mer intelligent humor i det minste. Skal man skrive et svar på en tråd, bør pri 1 være å svare på det trådstarter spør om. Videre liker jeg tråder som er litt runde, i form av at man kan snakke om ting som på en måte er relevant, men at man holder det noenlunde langs topic, slik at det som tilføyes uansett er nyttig for trådstarter og andre i lignende situasjon.
Du traff spikeren på hodet. Man er her pga to ting: lære og bli kjent med nye folk. Hadde forumet bare vært saklig om mc så tviler jeg på at jeg hadde vært her. Så er det veldig gøy å lese å se bilder fra turene folk fra forumet arrangerer i fellesskap. Håper virkelig å få treffe noen av dere til sommeren!
Post Reply