Honda CBR 600F Startproblemer
Honda CBR 600F Startproblemer
Noen som har peiling på hvorfor CBR`n min ikke vil starte?
Det er gnist på alle plugger og den får bensin nok.
Det er gnist på alle plugger og den får bensin nok.
- maelling
- MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer) - Location: Asker
Re: Honda CBR 600F Startproblemer
Det er pussig. Motorer er ganske enkle saker. Når stempelet går nedover, suges bensin og luft inn. På turen opp blir bensin og luft komprimert med lukkede ventiler, og det hele antennes ved en gnist på tennpluggen. Hvis den både får bensin og gnist, er det rart det ikke skjer noe. Det skjer absolutt ingenting ? Ikke et host en gang ? Dobbeltsjekk og trippelsjekk både tenning og forgassere. Den burde i det minste hoste om tenningen virker og den får bensin. Hvis den får bensin og den ikke nyser en gang, ville jeg nok sett på tenningen en ekstra gang. Puss\bytt ut pluggene eventuelt.
Last edited by maelling on 17 Mar 2008 21:58, edited 1 time in total.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Bytt pluggene så skal jeg love deg at den starter som en kule 

2007 Yamaha R6R "Lige Nu"
"Der ser du hva som kan skje når man ikke har Distronic Plus!"
"Der ser du hva som kan skje når man ikke har Distronic Plus!"
tHaWuLf wrote:Det er pussig. Motorer er ganske enkle saker. Når stempelet går nedover, suges bensin og luft inn. På turen opp blir bensin og luft komprimert med lukkede ventiler, og det hele antennes ved en gnist på tennpluggen. Hvis den både får bensin og gnist, er det rart det ikke skjer noe. Det skjer absolutt ingenting ? Ikke et host en gang ? Dobbeltsjekk og trippelsjekk både tenning og forgassere. Den burde i det minste hoste om tenningen virker og den får bensin. Hvis den får bensin og den ikke nyser en gang, ville jeg nok sett på tenningen en ekstra gang. Puss\bytt ut pluggene eventuelt.
Har gjort rent pluggene 2 ganger, men ikkenoe skjer.. Slår ikke et slag en gang! Plugger skal jeg bytte uansett, men den startet jo her om dagen og da gikk den som ei klokke og starta med en gang.
R6R wrote:Bytt pluggene så skal jeg love deg at den starter som en kule
Time will show!
nye plugger og ny bensin.
er ikke alltid like lett å starte med bensin som har stått og dampet av i flere måneder.
Jeg tømte noe slikt gammelt søl over på bilen idag, etter å ha hørt tenningsbank på sykkelen igår.
er ikke alltid like lett å starte med bensin som har stått og dampet av i flere måneder.
Jeg tømte noe slikt gammelt søl over på bilen idag, etter å ha hørt tenningsbank på sykkelen igår.
pelsen wrote:nye plugger og ny bensin.
Takk for tipset!
Kan være en sensor som ikke er koblet til, en vakuumslange som ligger i klem (hvis du har hatt oppe tanken).. Eller kanskje papir igjen i insugstraktene, de går så dårlig på papir 
Sjekk alt under tanken og luftfilteret!

Sjekk alt under tanken og luftfilteret!
#Suzuki GSXR 750, K6
nødstoppet kan da ikke være inne så lenge motoren drar rundt? og har han gnist og nok bensin mangler han kun kompresjon og luft for at den skal starte.....Flydude wrote:Nødstoppen er inne!
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Pluggene var i hvert fall problemet med min 600.
Har ikke greie på teknikk i det hele tatt, men fikk byttet plugger og fikk klar beskjed om ikke å bruke gass når jeg startet - og den startet så lett som bare det etterpå - både det året og året etter og året etter.
Så lenge jeg hadde strøm...
og bensin... 
Har ikke greie på teknikk i det hele tatt, men fikk byttet plugger og fikk klar beskjed om ikke å bruke gass når jeg startet - og den startet så lett som bare det etterpå - både det året og året etter og året etter.
Så lenge jeg hadde strøm...

mhmm... har man først drar på gassen etter motoren har begynnt å suge (Startet) vil du ødelegge flowen inn over choke spjeldet.. derfor vil ofte sykkler stoppe om du suger inn for mye bensin...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Hvis dette er første start for sesongen, så sjekk bensinkrana. Hvis den har en innstilling PRI (primer), sett den til dette, vent 20-30 sekunder og prøv igjen. Det hjalp for Bandit'en, den var tørr etter lagring.

-
- MC: Ingen
Tidligere: Gsxr 750, Gsx 600 f - Location: Oslo/Fredrikstad
Sikkert dårlig batteri, prøv å dytte den i gang, få litt fart og slipp clutchen med 2. gir inne 

Han kødden i bilen foran deg som tømmer ut hele spylervæsketanken
Skal vedde på at det ikke er bensinkran på denne sykkelen, selv om den er noen år eldre enn min.. Min har automatchocke, automatisk bensinkran og speedometersensor som man må være kirurg for å nå..
#Suzuki GSXR 750, K6