Olav'en wrote:Det er ikkje uvanlig att dei ligger bak og skrur av alle lys og følger etter.
Dei var vell kanskje ikkje so "sleipe" før når enkelte andre her vaks opp, men velkommen til den nye verden. Dei DRITER i regler så lenge dei får tatt ein lapp, eit forelegg, inkallelse, bot you name it...
Hvis det du sier stemmer, så har en del ting forandret seg, ja. Den gang i fjern fortid da jeg vokste opp, så erfarte/hørte jeg aldri om noe lignende.
Og her jeg bor nå, så ser jeg ofte uniformerte politibiler. Men jeg har enda til gode å se noen av dem kjøre uten lys.
Hvorfor sammenligner dere politi under oppveksten?
Velkommen til den nye verden... det har vel vært politi hele tiden siden Ulvinnen var enda yngre? Hun har vel vært her hele tiden også?
Jeg kan røpe at det finnes politi rundt oss andre også, hele tiden. Jeg tror det du opplever er mer avhengig av personer enn tidsalder Olav'en.
Vi har hatt lokale sheriff'er som tar ting personlig og oppfører seg dumt bestandig, tror jeg. Særlig på mindre steder.
Som med de fleste yrker er det store, dominerende flertallet av politifolket fine folk som bruker fornuften i de fleste sammenhenger.
Hvis du har klart å være rimelig nøytral i fremstillingen din lenger opp her, synes jeg du skal rapportere inn dette, det er helt uholdbart.
Lølle wrote:Hvorfor sammenligner dere politi under oppveksten?
He he, jeg funderte også på det. Men jeg kom frem til at Olav'en sikkert tror at jeg hadde en vill og stormfull ungdomstid der jeg stadig var i nærkontakt med politi. Jeg hadde ikke hjerte til å skuffe ham
Lølle wrote:Hvorfor sammenligner dere politi under oppveksten?
He he, jeg funderte også på det. Men jeg kom frem til at Olav'en sikkert tror at jeg hadde en vill og stormfull ungdomstid der jeg stadig var i nærkontakt med politi. Jeg hadde ikke hjerte til å skuffe ham
Har i dag hvert på politistasjonen og lagt det fram frå mitt synspunkt.
Dei har trekt tilbake inkallelsen og beklager sin opptreden.
Dei inrømmer sjølv att dei ikkje har noke som helst bevis på att det var meg, og at dei og har stussa siden eg har vinge på bakluka med bremselys og den bilen som køyrde frå dei ikkje hadde høgtsittendes bremselys.
Olav'en wrote:Har i dag hvert på politistasjonen og lagt det fram frå mitt synspunkt.
Dei har trekt tilbake inkallelsen og beklager sin opptreden.
Dei inrømmer sjølv att dei ikkje har noke som helst bevis på att det var meg, og at dei og har stussa siden eg har vinge på bakluka med bremselys og den bilen som køyrde frå dei ikkje hadde høgtsittendes bremselys.
Dette er faktisk første gang jeg har hørt en god grunn til å ha spoiler. Mindre anonym når du har vært snill gutt.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Dritt oppførsel å være sånn da de ikke er 100% sikre og heller ikke har måling eller bevis. Jeg har hørt om to tilfeller der noen har mista lappen fordi politiet har ligget bak dem i skreifjella på natta uten lys i det hele tatt.. det er jo direkte farlig for all da de kjører i 120km/t på svingete dårlige veier uten lys rett bak en annen...
Jeg ble stoppa rett etter vinteren for is på ruta.. ca 80% igjen noe som er lovlig. og fikk kjeft fordi jeg hadde kjørt langt med det.. men jeg bodde jo rett rundt svingen, så da ble det stille. kjørte pent etter dem da og første rundkjøring så legger dem seg til venstra for midt rabbaten og tar en snarvei uten lys eller noe på. dette var ca kl 3 på natten en uke dag da jeg var på vei til jobb. kan jo ikke bryte alt av regler selv om det er tomt for trafikk mener nå jeg.