Word! Dette er en flott brannfakkel jeg kunne tenkt meg å spinne videre på, siden godt humør er noe et forum trenger, samtidig som forumet trenger saklig innhold. Selv prøver jeg ikke nødvendigvis å være den morsomste og mest skøyeraktige, men prøver å svare skikkelig på alle tråder (Min "last" er vel at jeg til tider er noe gravalvorlig, men min humor er ofte tørr(noe som ikke er så lett å få til uttrykk på et mc-forum), og ikke humor hvor man klasker på låret og sier ha-ha. Derfor overlater jeg den humoren til andre

). Det som har irritert meg på dette forumet til tider er det varierende saklighetsnivået, der store logoer, mange smileys og lite tekst preger mye av det. Det er ikke slik bestandig selvsagt, og det er flere her på forumet som FV, Baron von Waffel og Lølle m.fl som holer kvaliteten oppe, mens flere andre har en tendens til å poste uansett hva temaet det er på denne måten uten noe saklig/fornuftig tekst til:
Selv katten min kan greie å skrive slike poster, men jeg slipper ikke min katt til her

Dette er et forum for homo sapiens og ikke felis silvestris catus. Det som skiller disse to fenomenene er blant annet evnen til å abstrahere, reflektere og få dette ut gjennom gommene eller fingrene på en noenlunde meningsfull måte.
På den andre siden er det morsomt at noen evner å holde humoren levende, men jeg foreslår mer intelligent humor i det minste. Skal man skrive et svar på en tråd, bør pri 1 være å svare på det trådstarter spør om. Videre liker jeg tråder som er litt runde, i form av at man kan snakke om ting som på en måte er relevant, men at man holder det noenlunde langs topic, slik at det som tilføyes uansett er nyttig for trådstarter og andre i lignende situasjon. Ellers er det lite vits å være moraliserende på forum, siden forum lever sitt eget liv uten at det er noe "redaktørplakat" å støtte seg til når det kommer til BS-faktor og saklighetsnivå (som har fordeler og ulemper. Les: Anarki)). Gixxerman har riktig nok skrevet fornuftige ting her om saklighet:
http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=1&t=1801
Det har alltid vært noe som heter liv og lære, og forholdet mellom det. Læren er god, men livet er varierende.
Jeg henger på langt værre forum

Det er bare å ta en kikk på forumspaltene på de største nettavisene som f.eks Hegnar.no, der flere av postene preges av mye søppel. Slikt har jeg hittil ikke sett noenting av på mc-forumet, og det er bra. En av mine forelesere, professor Bernt Hagtvedt, har i tillegg anmeldt Hegnar for rasisme siden de ikke har noen redaktør som luker ut de useriøse postene. I det lys er vi heldige, siden det ikke er noen medlemmer her som har rasistiske utsagn o.l, eller på andre måter er her for å lage kvalme(i nevneverdig grad i allefall). Skal man summere opp forumet, vil jeg gi det en 7-8'er

Det er her forumadministrator Gixxerman kommer inn ved å være "vakthund", men dog med varierende hell.
En brannfakkel har forumet godt av i ny og ne, og det er viktig at folk reflekterer over hva forumet er og bør være for noe. Måtte folk reflektere mer over hva de poster også i fremtiden, og sørge for at alle hjernecellene har gjort sitt beste innen man trykker på post