Power commander III usb

Prat om tung MC.
f2dog
MC: B-king.... 08
Drz400 SM 08
Gixxer 1000 09

Re: Power commander III usb

Post by f2dog »

Hvis du har en snill mann på benken,og en skikkelig fuktig dag,skikkelig seige bane-dekk osv.. ,så mulig.
Men i den virkelige verden er selv 10% vanskelig på de nyeste syklene.
Jeg vil tippe på at jeg vil klare ca. 15 hester(Bakhjul) på B-kingen med helanlegg,mod av luftboks,Glpro,Pc3,Pipecrossfilter,benkkjøring hos ekspert.
Dette er tross alt en sykkel med skikkelig potensiale,og jeg regner med at den store gevinsten blir i mellomregisteret,ikke på topp.
Det finnes sikkert eksempler på noen som har fått ut mer,men for de fleste er det ikke snakk om dette.
Typisk kjøper man pc3,filter og slip-on,og laster ned det mappet som ligner mest fra powercommander.
Mange opplever "Råere" sykkel fordi det er litt mer pulver på topp, men ved benking ser man at det er mindre hester enn orginalt(Ref. Hestmann).
Jeg har kjørt tung sykkel L E N G E ,og vært med på alt fra dysing til jet-kit.
Trimming er dyrt,og det er dessverre ingen snarveier (Som jeg vet om) :(
----------------------------------------------------

B-King 08(He-He!)
Drz 470 psyko (he-he)
Gixxer 1000 k9
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Snurrbo \:D/ :-#
RockeRolf

Post by RockeRolf »

Gixxerman wrote:
RockeRolf wrote:Dem som har nevnt +20-30 hester vha. luftfilter, åpent anlegg, og PCIII har overhodet ikke begrep om hva de snakker om.
Uansett om det er snakk om på topp eller i mellomregister.

På en av dagens 1000R et til og med +10 resultatet av en meeeget godt utført jobb som fordrer mer enn en tur innom nærmeste dynobenk på vanlig timesbetaling.

Sjekk dynokurver som ligger på nettet eller i engelske blader, så vil dere skjønne hva det dreier seg om. Det er "glatting" av kurver det er snakk om. Et litt bredere og mer anvendelig register og eliminering av den dipen som finnes rundt 3500-5500 rpm. pga. EURO 3 og testmønstret syklene må igjennom for å godkjenne kravene.
Jeg fikk 14 bakhjulshester ekstra på gsxr750'n jeg hadde.

Akrapovic full race
DNA Filter
Powercommander
Justering i benk

Hadde 120 bakhjulshester og endte opp med 134. Det skulle vel tilsi de 10-12% som jeg skrev før. Dette temaet har vært oppe ørten ganger før på bike.no-forumet, og ekspertisen der hevder det samme.

På en 1000R så er det ikke en meeeget godt utført jobb om man får 10 hester til på hjulet.
La oss si at den har 160 på hjulet originalt, for å ta et ca. tall. Da bør det være sannsynlig og forvente 175-180 bakhjulshester, rundt der en plass. Ja, det er da en bra jobb, men ikke noe helt sykt eksepsjonelt.

Det skal jo sies at det bør gjøres på samme benken, og under samme forhold.
Kommer jo an på utgangspunktet på den sykkelen du hadde, og hvor mye "galt" som blir retta opp samtidig som tuningen pågår. Ut fra hva man har sett så lå en 2000 modell Gixxer 750 på rundt 123-125 hester på hjulet.
Som du sier: Kommer an på benken.

Kan også komme med en fjuskete Fireblade med ei dårlig passende slip-on potte og inngrodd filter, gjøre et run, hive på flekk nytt åpnere filter og åpent anlegg, gjøre en kjempetuning på PC'en å hente inn 30 hk, men om utgangspunktet var lavere enn det skulle være så gjelds det liksom ikke hvor mye økninga ble.
f2dog
Drz400 SM 08
Gixxer 1000 09

Post by f2dog »

Gixxerman wrote:Snurrbo \:D/ :-#
3500£ hos BigCCRacing til B-king(Stage 1). Tipper på 65.000 hos Marklund ... \:D/

B-King 08(He-He!)
Drz 470 psyko (he-he)
Gixxer 1000 k9
RockeRolf

Post by RockeRolf »

Virker som om det Marklundtoget har gått for flere år siden om man ikke kommer å skal ha snurr på snøscooter eller et sånt Hayabusadrog.

.....no hard feelings du med BurgerKingen :lol:
f2dog
Drz400 SM 08
Gixxer 1000 09

Post by f2dog »

Jeg er ikke lei meg :D

B-King 08(He-He!)
Drz 470 psyko (he-he)
Gixxer 1000 k9