Kjøreklær og utstyr fra Spidi - kvalitet, erfaringer?

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
Dentist
MC: Yamaha FJ 1100 m/1200 motor og gearkasse

Kjøreklær og utstyr fra Spidi - kvalitet, erfaringer?

Post by Dentist »

Jeg driver jo og roter etter en ny kjørebukse først og fremst, men har begynt og vurdere om jeg skal ha både ny jakke og bukse.

Har tittet litt på klær fra Spidi og Rukka nå i det siste.

Spidi har en del jakker og bukser jeg synes ser bra ut. Hvordan er kvaliteten på Spidi generelt? Noen som har Spidi klær?

Synes f.eks. at Gran Turismo Pro jakke og bukse virker meget bra. Ryggskinne og brystbeskyttelse i jakka. Tenax-Keramide stoff som visstnok er 5-6 ganger mer slitesterkt enn Cordura. Koster en del da, ca. 11 000 for komplett sett. Da er jeg prismessig i gata til Rukka og vel så det, og Rukka har jo gode skussmål.

Ellers har jeg tittet på Trooper, Nomad og Voyager jakker fra Spidi.

Skal jeg ha ny jakke og bukse nå, skal jeg ha kvalitet og noe jeg kan ha i mange år. Så, synspunkter på Spidi vs Rukka og meninger om dette mottas med takk. :)
Image
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Re: Kjøreklær og utstyr fra Spidi - kvalitet, erfaringer?

Post by RH racing »

Spidi har god kvalitet... Gorgeous har i allefal hel spidi dress.. hør med henne hva hun syns..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
rerell

Post by rerell »

Jag har både Spidi (skinn) och Rukka (textil) och är väl ganska nöjd med dem. Spidin har varit 2 turer i asfalten, som mest i runt 100 km/h. Blev små skrapmärken i skinnet men inga hål. Dragkedjorna på Spidi'n är dock inte helt topp. Rukka-grejerna är solida och bra, men jag är inte helt tillfreds med knapparna. På en av dem har det yttre gummihöljet försvunnit och då är det en vass metallknapp, något som inte är så kul om man är rädd om lacken på tanken. Tycker att hela raden med knappar kunde ha varit döljda bakom en "flik" av textil, som man ser på en del andra jackor.
Last edited by rerell on 24 Mar 2008 06:37, edited 1 time in total.
Bergen_biker
MC: GSXR 1000 k6
X. GSXR 600

Post by Bergen_biker »

Jeg hadde en spidi RS 2delt kjøre dress tidligere.. Den var veldig god.. Kvaliteten virker kannon bra og komforten var stor.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Har kun Spidi back + chest, som er ryggskinne og brystplate i én. Virker robust, og er godkjent i henhold til strengest krav.

ImageImage
rerell

Post by rerell »

Gixxerman wrote:Har kun Spidi back + chest, som er ryggskinne og brystplate i én. Virker robust, og er godkjent i henhold til strengest krav.
Har sett på den där en stund... tror kanske jag ska investera i en sån.
Men vad menar du med "strengest krav"? Något mer än vanlig CE-godkänning?
FZ1
MC: 2009 KTM 690 SMC/Enduro R
2010 KTM 530 EXC
2005 Suzuki RM-Z 250
1981 Huqvarna 520 AE

Post by FZ1 »

Spidi er veldig bra. De har en del Spidi på Hof MC til bra pris.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

rerell wrote:
Gixxerman wrote:Har kun Spidi back + chest, som er ryggskinne og brystplate i én. Virker robust, og er godkjent i henhold til strengest krav.
Men vad menar du med "strengest krav"? Något mer än vanlig CE-godkänning?
Man har EN1621-1 og så har man EN1621-2. Sistnevnte er strengeste godkjenning :)
rerell

Post by rerell »

Men alla ryggskydd (nyare än 03) godkänns väl enligt EN 1621-2, eller? Hursomhelst, ser att det finns 2 nivåer i EN 1621-2 också, och att Spidin uppfyller kraven till den högsta, det är ju bra.
Gorgeous
MC: Suzuki DR-Z 400 SM

Post by Gorgeous »

RH racing wrote:Spidi har god kvalitet... Gorgeous har i allefal hel spidi dress.. hør med henne hva hun syns..
Ja det har jeg, og jeg er veldig fornøyd! Har ingenting å utsette på Spidi! Nå er jeg inne i 3dje sesong og den er like fin :)
Team PINK
Image
Jeg liker bare ting hvis de er rooooosaaa <3
rerell

Post by rerell »

rerell wrote:
Och då var det gjort - handlade idag. 1700 kr, inte så illa. Blir spännande att se om jag lyckas knäppa jackan nu. :D
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Som beskrevet i den andre tråden er jeg glad jeg slipper nyrebeltet som jeg har på den andre ryggskinnen. Får igjen knappene på buksa mye lettere nå, og det går fint å få igjen glidelåsen over brystet. Bruker min til daglig nå :)
Post Reply