Kjøpt meg sykkel:)

Prat om tung MC.
User avatar
MowZ
Posts: 1275
Joined: 21 Jan 2008 15:44
MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm
Location: Drammen

Re: Kjøpt meg sykkel:)

Post by MowZ »

morro:) tror vi har mye like interesser, hjemmekino, bil (skyline, supra, selv om jeg er BMW entusisast) mc osv.... Mangler ps3'en da men... :D Går på master i informatikk så blir vel gående der i 4 år til...
Last edited by MowZ on 23 Mar 2008 19:00, edited 1 time in total.
BMW S1000RR, Simply the best!
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: Kjøpt meg sykkel:)

Post by maelling »

Det er en slik en jeg drømmer om :) Skulle hatt noe sånt når jeg skal dra på europaturer en vakker dag med orginalkoffertene på siden og tankveske :) Flott sykkel :)

MowZ: Jeg gikk også på informatikken i begynnelsen. Var gøy det. Drev med Java-programmering blant annet, og hadde noen systemutviklings-emner (5 år siden det nå). Data har jeg drevet med bestandig, så sitter stadig og koder litt på linux-boksen ;) Spiller PS3 hos kompisen min :D
Last edited by maelling on 23 Mar 2008 19:01, edited 1 time in total.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Re: Kjøpt meg sykkel:)

Post by rerell »

MowZ wrote:står maintanance schedule. Ordrett:

Every 500 Miles (800km):
Lubricate drive chain
Check drive chain tension and adjustment
Initial 600 miles (1000km):
Replace engine oil and filter
Check idle speed
Check carburator synchronization (99-00 models)
Check brake system
Check clutch release system
Check steering play
Check fasteners
............
Här står ju ingenting om bytesintervall för motorolja, annat än att det ska göras första gången efter 1000 km. Läs vidare du. Om det står att du ska byta olja oftare än var 4000 miles är det nog tryckfel i boken. :)
Byt så ofta du vill, men att byta oftare än var 5000 km med vanlig körning är att kasta bort pengar.
User avatar
MowZ
Posts: 1275
Joined: 21 Jan 2008 15:44
MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm
Location: Drammen

Re: Kjøpt meg sykkel:)

Post by MowZ »

ok, jeg gir meg..... :lol:, 24/7, den sykkelen så BLANK ut! hehe, grattis, var fin den
BMW S1000RR, Simply the best!
User avatar
Cueball
Posts: 23
Joined: 21 Mar 2007 19:43
MC: Honda VFR 800 VTEC

Re: Kjøpt meg sykkel:)

Post by Cueball »

24/7 wrote: Min VFR...
Image

Vakker...
Gjør meg svært utålmodig etter å få min på vegen for årets første tur.
(er litt sent ute med vinterens service, så jeg venter på noe verktøy for å få kontrollert VTEC-ventilene)
-02 Honda VFR 800
User avatar
MowZ
Posts: 1275
Joined: 21 Jan 2008 15:44
MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm
Location: Drammen

Re: Kjøpt meg sykkel:)

Post by MowZ »

ja må nok vente litt jeg i alle fall, her kom det 30-40cm snø her om dagen.... :(
BMW S1000RR, Simply the best!
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: Kjøpt meg sykkel:)

Post by maelling »

Cueball wrote:
24/7 wrote: Min VFR...
Image

Vakker...
Gjør meg svært utålmodig etter å få min på vegen for årets første tur.
(er litt sent ute med vinterens service, så jeg venter på noe verktøy for å få kontrollert VTEC-ventilene)
Normalt er det lurt i MC-verden å handle brukt sykkel, og de faller ganske voldsomt de første årene (ihvertfall R-sykler). VFR er kanskje den sykkelen jeg vet om som holder seg best i verdi. VFR er en av kandidatene jeg ser på neste gang, men vurderer rett å slett å handle nytt. Etter 2 år og 10k km har den falt toppen 10-15k i forhold til nypris, og da kan man like så godt handle nytt. En 10 år gammel VFR gått 50 km og deromkring går for 80-90, og det er egentlig sykt hvor godt de holder seg. VFR er vel en sykkel som alle vil ha, noe som kan være en forklaring. Det er rett og slett en nydelig sykkel ja. Hvordan er lastemulighetene (med orginalkoffert) og tur-egenskapene? Man blir vel ikke sliten på en VFR ? Den neste sykkelen jeg skaffer meg skal jeg dra på europaturer med, selv om jeg ikke tviler et sekund på at VFR er nydelig på langtur :)
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
User avatar
24/7
Posts: 63
Joined: 20 Mar 2008 13:51
MC: '08 Honda VFR800
Location: Asker

Re: Kjøpt meg sykkel:)

Post by 24/7 »

tHaWuLf wrote:Normalt er det lurt i MC-verden å handle brukt sykkel, og de faller ganske voldsomt de første årene (ihvertfall R-sykler). VFR er kanskje den sykkelen jeg vet om som holder seg best i verdi. VFR er en av kandidatene jeg ser på neste gang, men vurderer rett å slett å handle nytt. Etter 2 år og 10k km har den falt toppen 10-15k i forhold til nypris, og da kan man like så godt handle nytt. En 10 år gammel VFR gått 50 km og deromkring går for 80-90, og det er egentlig sykt hvor godt de holder seg. VFR er en sykkel som alle vil ha, noe som kan være en forklaring. Det er rett og slett en nydelig sykkel ja. Hvordan er lastemulighetene (med orginalkoffert) og tur-egenskapene? Man blir vel ikke sliten på en VFR ? Den neste sykkelen jeg skaffer meg skal jeg dra på europaturer med, selv om jeg ikke tviler et sekund på at VFR er nydelig på langtur :)
Nettopp derfor jeg handlet ny VFR.

Kun vært eier av VFR'en i fem dager, og som du vet har det vært snøføre de fire siste av dem. Så begrenset hva jeg har fått testet så langt. Men langturegenskapene virker absolutt lovende, og vil bli satt på prøve i sommer..
User avatar
MowZ
Posts: 1275
Joined: 21 Jan 2008 15:44
MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm
Location: Drammen

Re: Kjøpt meg sykkel:)

Post by MowZ »

bor i asker ja, da mekker vi tur til sommeren:)
BMW S1000RR, Simply the best!
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Kjøpt meg sykkel:)

Post by Kilamor »

Æi kjøre CBR F4i!
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
MowZ
Posts: 1275
Joined: 21 Jan 2008 15:44
MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm
Location: Drammen

Re: Kjøpt meg sykkel:)

Post by MowZ »

kult :D , er f4i noe sprekere enn f4? bruker kanskje litt mindre fuel. hvordan er injection på den modellen, hørt den er litt nykkete...
BMW S1000RR, Simply the best!
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: Kjøpt meg sykkel:)

Post by maelling »

MowZ wrote:kult :D , er f4i noe sprekere enn f4? bruker kanskje litt mindre fuel. hvordan er injection på den modellen, hørt den er litt nykkete...
Jeg har kjørt en 2001 modell CBR 600 til en kamerat da jeg byttelånte bort min 98 modell R1 og tidligere 98 mod 900 RR. Jeg har ikke kjørt forgasser-varianten av CBR 600. Sammenligner man 01 900 RR 929 mot min 98 modell CBR 900 RR, må si jeg ikke helt like fuel injection-motoren på 900RR. Jeg synes motoren manglet karakter, men det kan hende med at min 918 kubikker hadde stor grad av karakter. Jeg har ikke kjørt så mange fuel injection-sykler til at jeg kan vurdere dem generelt, men det er jo mer optimalt siden man skulle tro at forbrenningen blir mer optimal og at det er litt mer "hjerne" bak bensinmengde, mapping osv på slike. På den andre siden er forgasser enkelt, og det funker. CBR 600 med fuel injection synes jeg er veldig fin å kjøre, men når du hopper fra en R1 til en CBR 600 er det et så massivt nedrykk at man ikke kan sammenligne. Det er mer klasse-ulikheter, men CBR 600 er veldig sprek og fin om du kommer opp i 9-10 k og da flagrer forhjulet i lufta når du tømmer opp mot sperra.

Skal man sammenligne forgasser-varianten mot injection, bør man ha to sykler og teste dem side om side :)
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
User avatar
MowZ
Posts: 1275
Joined: 21 Jan 2008 15:44
MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm
Location: Drammen

Re: Kjøpt meg sykkel:)

Post by MowZ »

ja akkuratt det du snakker om der jeg har hørt noe om.... Men jeg har ikke prøvd noen som helst injection sykkel. Fikk bare råd av han jeg kjenner som har MYE erfaring at det var likesågodt at det var forgasser, nesten litt bedre. For jeg hadde egentlig lyst på en injection modell, men ble "rådet" fra det (dette gjaldt Honda) Men 600'n får holde for meg noen år selv om du prøver å skryte av R1'en din :lol: neida
BMW S1000RR, Simply the best!
Post Reply