overføring fra digitalt videokamera til pc
overføring fra digitalt videokamera til pc
har kjøpt meg mitt første digitale videokamera, med kasett. finner ikke ut av hvordan jeg får overført filmen fra kameraet til pc, noen som kan hjelpe meg?? trenger jeg minnekort for å gjøre det. eller er det noe annet som må til??
kamera er et panasonic nv-gs21
kamera er et panasonic nv-gs21
Tja, les bruksanvisningen
Kjenner ikke dette kameraet, men som regel må du først legge inn drivere, og antagelig så følger det med et redigeringsprogram, det bør jo også legges inn. Så kobler du til kameraet, stiller det inn på overføring til pc (her kommer bruksanvisningen inn), nå skal pc-en detektere kameraet og du kan overføre filmen via redigeringsprogrammet du la inn. Filmen tar mye plass, så pass på at du har god plass på harddisken...

Kjenner ikke dette kameraet, men som regel må du først legge inn drivere, og antagelig så følger det med et redigeringsprogram, det bør jo også legges inn. Så kobler du til kameraet, stiller det inn på overføring til pc (her kommer bruksanvisningen inn), nå skal pc-en detektere kameraet og du kan overføre filmen via redigeringsprogrammet du la inn. Filmen tar mye plass, så pass på at du har god plass på harddisken...
- Desmo
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Har du xp på pc'en? Og en kabel med USB-plugg som følger med kameraet? Da er jeg nesten sikker på at det bare er å koble sammen,og la windows gjøre resten. Det var sånn med det digitale speilreflekskameraet mitt. Et Nikon D70. Det skal ikke være skrudd på under overføring av bilder.
Men det behøver ikke fungere sånn,for alt jeg vet. Men gjør det,så kommer det en veiviser opp.
Men det behøver ikke fungere sånn,for alt jeg vet. Men gjør det,så kommer det en veiviser opp.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo

-Pogo

- Magus Perdé
Det mesta är sagt. Använd Firewire mellan kameran och PCn. Koppla ihop och slå på kameran (player mode), så ska PCn hitta kameran och kommer förmodligen fråga dig vad du vill göra. Har du t.ex. Pinnacle installerat kommer det troligtvis upp som ett alternativ. Annars kan du starta Pinnacle först, gå till Capture Mode och Setup för att hitta DV-enheten (kameran). Sen är det bara välja kvalitet osv och Start Capture. Filmen läses in direkt fran kameran (tapen) till den plats på hårddisken som du har valt. När det är klart går du till Edit Mode i Pinnacle och börjar leka. Lycka till!