Ny her.. trenger noen råd
-
- Posts: 5
- Joined: 01 Apr 2008 17:31
- MC: Er på leting etter sykkel, og tråler forumet her etter tips!!
men det skal vere en R sykkel
Ny her.. trenger noen råd
Skal nå til å kjøpe meg sykkel, og det blir en R-Sykkel, men vet ikke helt hva, er open for forslag med en makspris på 100.000,- kr
slik det ser ut nå kan de se ut som R6 eller R1.
men enkelte av de har jo rullet noen km.
hvor mye har det å bety at fks. en 2002 mod R1 har gått 40.000km?
slik det ser ut nå kan de se ut som R6 eller R1.
men enkelte av de har jo rullet noen km.
hvor mye har det å bety at fks. en 2002 mod R1 har gått 40.000km?
Re: Ny her.. trenger noen råd
Beste tipset jeg kan gi deg er å se føreren an. Folk er forskjellige, noen er kjørt pent, andre hardt. Men en R-sykkel tåler en god del juling. Legg merke til at girkassen i noen av de eldre R6'ene kan være litt dårlig.
Re: Ny her.. trenger noen råd
ventiljustering må tas nå eller før 50000, denne servicen tok jeg på min tidligere r6 og kom på ca. 6000,- men er mer en bare ventilene, luftfilter, gassere, bremser,vesker,olje,kjede og lagre osv. hadde forlangt at denne servicen var gjort eller reduksjon i pris. yamaha er konge 

Yamaha R1
Yamaha Grizzly efi 700
Yamaha R6 (solgt)
Yamaha Raptor 700 (solgt)
Yamaha Grizzly efi 700
Yamaha R6 (solgt)
Yamaha Raptor 700 (solgt)
- Petterjacobsen
- Posts: 939
- Joined: 01 May 2007 09:09
- MC: 2003 GSXR 750 med div mods.
- Location: Gullskogen Vest, Drammen
Re: Ny her.. trenger noen råd
Jeg har brukt mye penger på piker, vin og sang. Resten har jeg sløst bort...
- MowZ
- Posts: 1275
- Joined: 21 Jan 2008 15:44
- MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm - Location: Drammen
Re: Ny her.. trenger noen råd
burde vel klare å få deg en fin sykkel som ikke har gått 40 000km til 100 000kr.... Lykke til i alle fall
BMW S1000RR, Simply the best!
-
- Posts: 5
- Joined: 01 Apr 2008 17:31
- MC: Er på leting etter sykkel, og tråler forumet her etter tips!!
men det skal vere en R sykkel
Re: Ny her.. trenger noen råd
ja jeg skulle tro det... er open for forslag om noen skulle komme over en annonse 

-
- Posts: 257
- Joined: 08 Mar 2008 11:59
- MC: Ingen
Tidligere: Gsxr 750, Gsx 600 f - Location: Oslo/Fredrikstad
Re: Ny her.. trenger noen råd
kremt, hørte jeg noen sa 750 

Han kødden i bilen foran deg som tømmer ut hele spylervæsketanken
-
- Posts: 5
- Joined: 01 Apr 2008 17:31
- MC: Er på leting etter sykkel, og tråler forumet her etter tips!!
men det skal vere en R sykkel
Re: Ny her.. trenger noen råd
min første som eier ja.. har kjørt en del Kawasaki VN800??? min far sin..
Re: Ny her.. trenger noen råd
Uhm, ok, completely different ballpark. Har du noen gang prøvd en 1000R ? Om ikke, start med en 600 eller liknende og jobb deg oppover. Bygg førerkompetanse først. Tror du kommer til å bli skremt om du hopper rett på 1000R etter å ha "prøvd en VN800 litt"...
Re: Ny her.. trenger noen råd
Hvis du vil ha noe som er "nesten R" så kan du ta en titt på Suzuki GSX 600/750 F (http://finn.no/finn/mc/object?finnkode=12694737). Du får mye sykkel for pengene hvis du går for en slik.
Andre alternativer er Honda VFR 750/800 (http://finn.no/finn/mc/object?finnkode=12794166). Den kan være dyr å forsikre hos enkelte selskap siden den bikker 100 hk.
Ducati 750 SS (http://finn.no/finn/mc/object?finnkode=12944013). Denne er kanskje mest aktuell?
Kawasaki ZZR 600 (http://finn.no/finn/mc/object?finnkode=11459521).
Jeg anbefaler på det sterkeste å kontakte flere forsikringsselskap og forhøre deg om priser på ulike modeller. Sørg for å få alle tilbud skriftlig og ikke gi deg før du har fått en pris du kan leve med.
Andre alternativer er Honda VFR 750/800 (http://finn.no/finn/mc/object?finnkode=12794166). Den kan være dyr å forsikre hos enkelte selskap siden den bikker 100 hk.
Ducati 750 SS (http://finn.no/finn/mc/object?finnkode=12944013). Denne er kanskje mest aktuell?
Kawasaki ZZR 600 (http://finn.no/finn/mc/object?finnkode=11459521).
Jeg anbefaler på det sterkeste å kontakte flere forsikringsselskap og forhøre deg om priser på ulike modeller. Sørg for å få alle tilbud skriftlig og ikke gi deg før du har fått en pris du kan leve med.
Re: Ny her.. trenger noen råd
Har en 2002 R1 som har rullet 40 000 nå, hadde den på 40' service nå i vinter, med ventiljustering osv. Merket før vinteren at det tikket litt i ventilene, så det var på tide med en justering.. Kjørte 12-13000km i fjor med sykkelen, og har hatt ca. 50 mil hittil i år.. Sykkelen er god som ny
Skal ikke være noe problem å ha en R1 som har passert 50-60 000 såfremt den er vedlikeholdt... Noe min er.. Pass på regelmessig bytte av olje og gasser/ventil justering så holder det en evighet..

Skal ikke være noe problem å ha en R1 som har passert 50-60 000 såfremt den er vedlikeholdt... Noe min er.. Pass på regelmessig bytte av olje og gasser/ventil justering så holder det en evighet..
97 Suzuki Bandit 600 streetfighter, 98 Honda CBR 600 F, 02 Yamaha YZF R1
- Bizcocho
- Posts: 503
- Joined: 11 Jul 2006 18:53
- MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
- Location: Oslo
Re: Ny her.. trenger noen råd
Kanskje litt OT, men forskjellen på GSX750 og 1000 (ikke teknisk data, men ...)? du som har hatt begge.Gixxerman wrote:Uhm, ok, completely different ballpark. Har du noen gang prøvd en 1000R ? Om ikke, start med en 600 eller liknende og jobb deg oppover. Bygg førerkompetanse først. Tror du kommer til å bli skremt om du hopper rett på 1000R etter å ha "prøvd en VN800 litt"...
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
Re: Ny her.. trenger noen råd
Prøvekjørte forøvrig nye GSX650F idag, og den overrasket stort. Den gikk faktisk bra, og var lettkjørt og morsom å kjøre. Satt på et LeoVince annlegg som ga en tøff bass, noe som dro opp helhetsinntrykket en del
Forskjell på R750 og R1000 går mye på moment. En 750 går bra, men har på langt nær det momentet en R1000 har. For mye moment til feil tid kan føre til slipp, og eventuelt også en kræsj. Slikt skjer lettere med en fersk sjåfør enn de mer erfarne.
Jeg ville dog startet med R600 om man absolutt må ha R-sykkel som første sykkel.
En R1000 krever mye respekt fra deg som sjåfør...

Forskjell på R750 og R1000 går mye på moment. En 750 går bra, men har på langt nær det momentet en R1000 har. For mye moment til feil tid kan føre til slipp, og eventuelt også en kræsj. Slikt skjer lettere med en fersk sjåfør enn de mer erfarne.
Jeg ville dog startet med R600 om man absolutt må ha R-sykkel som første sykkel.
En R1000 krever mye respekt fra deg som sjåfør...