Magnalf wrote:Jeg er 20 somre og betaler 9000,- i året for delkasko (ansvar, brann, tyveri) på min CBR1000RR. Med kasko ville det kostet i overkant av 20.000 i året.
Startprisen fra samme selskap var på 65.000,- i året!
Det gjelder å kunne snakke litt for seg og ikke gå for det første tilbudet man får. De fleste vil jo bare skremme oss vekk. Var flere forsikringsselskaper som ikke ville forsikre sykkelen om den sto på faren min engang enda han er godt voksen og har 70% på mc-forsikring før, det synes jeg var drøyt. Men det er jo ikke lov uansett da det er eier og bruker som må ha forsikringen, har blitt strenge på dette nå.
Nå har jeg riktignok 50% bonus, er totalkunde og er yrkessjåfør, jeg brukte de to siste som argumenter. Bruker Gjensidige.
Synes det er dumt at forsikringsselskapene bannlyser oss yngre samme om det gjelder bil, motorsykkel eller hus eller hva det måtte være, vi er tross alt deres fremtidige kunder! Husker det var et helvete å forsikre bilen den gang jeg ble 18 også alle andre steder enn Gjensidige, enda dette ikke er noe monstermaskin. Jeg kommer ihvertfall ikke til å konvertere til noe annet selskap senere, med mindre det er helt syke forskjeller i pris da. Tror Gjensidige har en god strategi sånn som de har kjørt det de siste åra, ved å kapre unge kunder tidlig. Hva tror dere?
Jeg har sjekket pris hos gjensidige og 2 andre selskap, både i år og for 2 år siden da jeg forsikret den forige sykkelen min. Gjensidige kommer som regel dårlig ut. Sjekket nettopp pris på en aprilia rs 250, kom på 5800kr (ansvar), ett annet selskap skulle ha 3900 (får tilbake 1200 hvis jeg kjører skadefritt), altså jeg havner på 2700 kr forhåpentligvis.
Gjensidige har tapt meg som kunde når jeg blir 25 år. Grunn: Dårlige priser, rotete system, ungdomstillegg helt til man er 25 år.
EDIT: Hun jeg snakket med hos gjensidige var forresten ikke sikker på om jeg fikk lov til å forsikre rs250 hos dem, hun måtte ringe opp igjen senere for å finne det ut. Sa bare at det ikke hadde noe å si da jeg fikk høre prisen.