Er jo det som er poenget - ikke kjør slik at det er noe å ta deg for. Kjører man over grensen, vet man hva man driver med, og får værsågod ta straffen sin, om man blir tatt...Fantomet wrote:Kjøre som man har råd til? Da hadde vi vel hatt scootere - hele gjengen!
Koster jo et Ghanesisk statsbudsjett å bli tatt...
Sivilpoliti!
Re: Sivilpoliti!
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
Banditbiker wrote:Nå har jeg pliktskyldigst skrevet ned alt det jeg har lest her. Og så melder det store spm. seg. Hva skal jeg bruke det til (all den informasjonen)?
Print det ut og legg det i samlingen din av opptenningspapir ?
Man bør jo være såpass ærlige med seg selv at man innrømme at man ikke under enhver omstendighet følger ethvert påbud/forbud vår kjære sosialiststat trer over oss, da spesielt i trafikksituasjonen med motorsykkel
Blodpumpa hopper gjerne over et slag hver gang jeg ser et blålys snikende, sjøl om jeg ikke nødvendigvis bryter noen lover der og da
Så, øynene følger ekstra godt med på slike småmistenkelige biler, både bevist og ubevist tenkjer eg...

Blodpumpa hopper gjerne over et slag hver gang jeg ser et blålys snikende, sjøl om jeg ikke nødvendigvis bryter noen lover der og da

Suzuki GSX-R 600 K6
(x) Suzuki GSX-R 600 '98
(x) Yamaha YZF-R6 '01
(x) Derbi GPR 50R '02
Tempo Corvette '69

(x) Suzuki GSX-R 600 '98
(x) Yamaha YZF-R6 '01
(x) Derbi GPR 50R '02
Tempo Corvette '69

-
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
Sporveisbuss

Tredemøllerollator... du vet aldri hvem som er fører...
Fåes også i sort eller hvit med firmadekor

Fåes også i sort eller hvit med firmadekor

- Fantomet
- MC: ZX12R Med BMCfilter, Powercommander og Full MUZZY exaust!!
Move aside folks - comin` through! - Location: Trondheim
Tji-hi! En verden full av komikere!

Kawasaki ZX12R 2000mod
Før:
Honda CBR 900RR
Kawa GPZ 1000RX,
Kawa Z650
Før:
Honda CBR 900RR
Kawa GPZ 1000RX,
Kawa Z650
Man kan beskytte seg ganske bra mot UP som gjemmer seg i buskene og skyter med laser. "LASERJAMMER" er the name of the game.. F.eks. danskproduserte "Blinder M25" i kombinasjon med SpeedCheetah sin motorsykkel-interface. Fungerer aldeles utmerket mot LTI 20-20 som norske UP bruker.
Sivil politi er det umulig å ha full kontroll over. Med laserjammeren installert og aktivert, kan man dermed tillate seg småfrisk kjøring på øde landeveier og fjelloverganger - men man må fortsatt holde seg i skinnet på trafikkerte veier (delvis på grunn av sivilt politi)..
Sivil politi er det umulig å ha full kontroll over. Med laserjammeren installert og aktivert, kan man dermed tillate seg småfrisk kjøring på øde landeveier og fjelloverganger - men man må fortsatt holde seg i skinnet på trafikkerte veier (delvis på grunn av sivilt politi)..

'05 Honda CBR 1000RR
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Når du bruker laserjammer, hvordan blir signalet på laseren da? Skjønner operatøren at noe er galt? For da blir du vel vinket inn for sjekk av teknisk?
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Hvem sa noe om at JEG har en laserjammer??
Men jeg vet tilfeldigvis at operatøren får feilmelding om for mye motlys, eller andre feilmeldinger som er helt normalt i større og mindre grad. Politiet stusser ikke om det tar dem 5 sekunder før de får måling på en mc på litt avstand. Det betyr at man har 5 sekunder på seg fra laserjammeren varsler mc føreren om at den er aktivert, til man har sjekket speedometeret (og evt. bremset), før man slår av jammeren og lar politiet få målingen sin..
Men jeg tror nok politiet ville stusset litt dersom du jammet laserpistolen helt til du har kjørt forbi dem

Men jeg vet tilfeldigvis at operatøren får feilmelding om for mye motlys, eller andre feilmeldinger som er helt normalt i større og mindre grad. Politiet stusser ikke om det tar dem 5 sekunder før de får måling på en mc på litt avstand. Det betyr at man har 5 sekunder på seg fra laserjammeren varsler mc føreren om at den er aktivert, til man har sjekket speedometeret (og evt. bremset), før man slår av jammeren og lar politiet få målingen sin..
Men jeg tror nok politiet ville stusset litt dersom du jammet laserpistolen helt til du har kjørt forbi dem

'05 Honda CBR 1000RR
Men synes ikke en slik jammer godt? Når man f.eks. kjører forbi i bil, er den ikke synlig?
Mogens
Mogens
Positiv hilsen Mogens
kjørte opp 25/6-09

Suzuki GR650 1984 mod.
Det har du selv sagt i en annen tråd.bandit wrote:Hvem sa noe om at JEG har en laserjammer??![]()

bandit wrote:Forøvrig er det vanskelig å få det mer ryddig når man først vil ha termometer, voltmeter, girindikator, shiftlight, Mp3-spiller, GPS, DAB radio, samt bryter for vippeskilt, laserjammer, ..
<snip>
Hysj nå da..24/7 wrote:Det har du selv sagt i en annen tråd.bandit wrote:Hvem sa noe om at JEG har en laserjammer??![]()
![]()

Mogens: Bruker samme type aktuator på jammeren som på vippeskiltet. En liten servomotor som drar jammeren inn bak kåpen når jeg ikke vil tiltrekke uønsket oppmerksomhet.. Nevnte jeg at jeg er en gadget freak forresten??

Jammeren er forsåvidt ikke montern ennå, men ledninger er lagt opp, og planene er klare.
'05 Honda CBR 1000RR
- Fantomet
- MC: ZX12R Med BMCfilter, Powercommander og Full MUZZY exaust!!
Move aside folks - comin` through! - Location: Trondheim
Men koster ikke dette over 100 kroner??
Kawasaki ZX12R 2000mod
Før:
Honda CBR 900RR
Kawa GPZ 1000RX,
Kawa Z650
Før:
Honda CBR 900RR
Kawa GPZ 1000RX,
Kawa Z650