Spørsmål ang frakt fra USA

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
Sondrev
MC: Suzuki GSX-R k5

Spørsmål ang frakt fra USA

Post by Sondrev »

Har bestillte en pakke fra USA fra før av, og venter på en pakke Atm..

Tingen er at den første pakken har hatt statusen "Managed by foreign customs" i 2 uker nå. Har prøvd å kontakte tollvesenet, men de sier bare at jeg må kontakte fraktselskapet, og begynner virkelig å bli bekymret da USPS ikke forstår hva jeg snakker om.....

MEN, er det slik at når pakken har kommet må jeg SELV innom tollen på Gardermoen for å hente pakken, evt få pakken sendt hjem for egen maskin?
Image
Kjører:
N/A Suzuki GSX-R750 k7
Vespa Piaggo trømoped for late dager:P
X Suzuki GSX-R600 2005mod
X Aprilia Rs125 97mod
X Yamaha Aerox 2001
X Cagiva Mito 125, 2001 Mod
inunf
MC: Ymse

Re: Spørsmål ang frakt fra USA

Post by inunf »

Nei, pakken kommer hjem til deg. Har ihvertfall gjort det de gangene jeg har bestilt fra statene. Er ikke uvanlig at ting tar tid i tollen.
s1lVa
MC: CBR 600 FS

Post by s1lVa »

3xT :P Når jeg har bestilt fra USA har det tatt lang tid og kort tid... og en gang kom den aldri
Sondrev
MC: Suzuki GSX-R k5

Post by Sondrev »

inunf wrote:Nei, pakken kommer hjem til deg. Har ihvertfall gjort det de gangene jeg har bestilt fra statene. Er ikke uvanlig at ting tar tid i tollen.
Var det ved bruk av USPS? Har av erfaring med bruk av utenladske postvesen opplevd at jeg selv måtte hente pakken ut ved ankomststed... UPS derimot leverte på døra...
s1lVa wrote:3xT :P Når jeg har bestilt fra USA har det tatt lang tid og kort tid... og en gang kom den aldri
Pakken som ligger i tollen brukte bare 4 dager over, men har ligget der i 18 dager nå, og ingenting har skjedd.... Kan da ikke ta så forferdelig lang tid å fortolle. Iaf så har tollerne lang vei å gå under papirflytting :twisted:
Image
Kjører:
N/A Suzuki GSX-R750 k7
Vespa Piaggo trømoped for late dager:P
X Suzuki GSX-R600 2005mod
X Aprilia Rs125 97mod
X Yamaha Aerox 2001
X Cagiva Mito 125, 2001 Mod
Banditbiker
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Jeg har bestilt flere ganger fra ett og samme firma i USA. Noen ganger har varene faktisk blitt levert på døra hjemme hos meg i løpet av 1 uke =D> . Sist tok det over 2 uker. Tollerne er nok ekstra på alerten nå som dollarkursen er rekordlav. Mange som handler billig i USA for tiden.
Relax

Post by Relax »

Jeg har fått post fra utlandet mange ganger,,,,,,,noen ganger går et fort andre ganger SENT... 3 uker fra Holland er ikke uvanlig :roll: :roll:

Nesten hver gang er problemet Norsk Tollvesen. Pakken ligger der og venter på Tollbehandling og det er omtrent umulig å gjøre noe med det.
Er det noe jeg ikke gidder vente på, så betaler jeg heller noen hundring med UPS i steet for post ..
Banditbiker
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Relax wrote: Er det noe jeg ikke gidder vente på, så betaler jeg heller noen hundring med UPS i steet for post ..
Jeg har også benyttet slike 'hurtigselskaper', men de må faktisk også vente på Tollen da.
Det er jo ikke slik at om man bestiller frakt med Arnes hurtigfly og slips, så slipper man unna tollbehandling. :-)
Post Reply