Ja som tittelen sier, så lurte jeg faktisk på om det er mulig å montere bakbrems slik at du bruker venstrehånda istede for høyre foten
er gla i å kjøre på 1 hjul (På scooteren trosallt) og der er bremsa på styret, og jeg er så vannt med det, så finnes det noen måte å trekke slange fra bak-kaliper til styret, og eller om det er mulig å kjøpe et kit som du bare monterer? Snakker da om en KTM 380 exc 2001 model.
Tusen takk for alle svar =)
Syns å ha lest en plass at TESS har hydraulikk-slanger som kan brukast.
Trur du berre må venne deg til å bruke foten til bakbremsa først som sist etter som det stort sett kun er scootere som har bakbremsa på styret.
Min ZX9R Ferdig oppussa! Ny lakk, hugger, kåpeglas m.m.
Har også lagt den inn i Worklog kom gjerne med innspill og kommentarer.
Medlem i Storpurlelaje MC - Hornindal
Var derfor eg slengte inn ein "stort sett", rekna med der kom nokon som hadde eksempel på bakbrems på styret viss eg var for bastant
Min ZX9R Ferdig oppussa! Ny lakk, hugger, kåpeglas m.m.
Har også lagt den inn i Worklog kom gjerne med innspill og kommentarer.
Medlem i Storpurlelaje MC - Hornindal
Mener å ha sett en video der det var montert en ekstra calipter på skiven bak, pluss ekstra hendel på venstre hånd.
Den ekstra hendelen var plassert "under" den vanlige, og montert slik at man kunne bruke to fingre på hver hendel.
Siden det ikke er møe trykk man skal bruke på bakbremsen, så var det vel de ytterste fingrene på bakbremsen.
cpeders wrote:Mener å ha sett en video der det var montert en ekstra calipter på skiven bak, pluss ekstra hendel på venstre hånd.
Den ekstra hendelen var plassert "under" den vanlige, og montert slik at man kunne bruke to fingre på hver hendel.
Siden det ikke er møe trykk man skal bruke på bakbremsen, så var det vel de ytterste fingrene på bakbremsen.
Heisan
Jeg kjører 525 EXC og har tenkt å montere "dual left hand rear brake" på'n for bedre kontroll. Vet ikke om det blir stress å montere og bruke clutch'en, men det må prøves. Sjekk ut http://www.rekluse.com for "z-start brake kits".
Mulig det går an å kjøpe en ordinær bremsehendel og kjøpe slange på TESS eller no...
Stram wire!
før 1999 Yamaha R6
nå 2004 KTM 525 EXC Supermotard
2Fazt wrote:Heisan
Jeg kjører 525 EXC og har tenkt å montere "dual left hand rear brake" på'n for bedre kontroll. Vet ikke om det blir stress å montere og bruke clutch'en, men det må prøves. Sjekk ut http://www.rekluse.com for "z-start brake kits".
Mulig det går an å kjøpe en ordinær bremsehendel og kjøpe slange på TESS eller no...
OBS! Rekluse z-start brake kits er noe man kan montere i tillegg til z-start, dvs automatclutchen til Rekluse.
Har man en slik clutch kan man pælme clutchhåndtaket og sette en bakbrems der istedet.
Jeg har z-start på min EXC400, men har beholdt clutchhåndtak og fotbrems. Min rekluse slurer litt når den er kald, derfor synes jeg det er greit å ha et håndtak til å fri ut med.