Men uansett skal jeg bruke sommeren til å få prøvekjørt de forskjellige syklene jeg tenker på, siden jeg ikke har prøvd alle de aktuelle.
Jeg har jo per idag en Yamaha FJ 1100, med motor og gearkasse fra en FJ 1200. Jeg liker veldig godt motorkarakteristikken i FJ motoren, og rekkefirere generelt (jeg har hatt endunker, v-twin og rekkefirere før). Liker at den har ett jevnt drag gjennom hele registeret uten noen effekttopper, osv.
Jeg skal ha en allround-MC, men med gode touringegenskaper. Men ikke noe altfor stort a'la Goldwing. Noe jeg kan kjøre litt aktivt med alene, eller dra på langtur med passasjer, sidevesker, toppkoffert og tankveske.
Har noen sykler som jeg har lyst på, men egentlig ganske vidt forskjellige sådann. Har ikke prøvd alle heller, noe jeg som sagt skal få gjort noe med i løpet av sommeren forhåpentligvis. Jeg kan liste opp de jeg vurderer for øyeblikket, så håper jeg at noen har tanker om de passer til mine krav eller ei.
-Honda CBF 1000. Liker godt det litt klassiske utseendet på denne samtidig som den har en litt frekk front/kåpe, og gjør seg godt både med den originale halvkåpa eller med underkåpe i tillegg. Mye bra originalt ekstrautstyr, liker bl.a. de originale veskene. Med full kåpe og ett høyere kåpeglass, og vesker, tror jeg denne kan være ett bra touringjern samtidig som den er bra til annet også. Har ikke fått prøvekjørt en slik enda.
-Suzuki DL 1000 V-Strom. Dette er jo en helt annen sykkel enn f.eks. CBF'en, men jeg har falt for denne uansett. Her er det V-twin og offroad utseende (vel, nesten - Suzuki kaller den jo både offroad og endurotouring), men den går for å ha gode touringegenskaper. Har såvidt prøvd en sånn og det er en morsom sykkel - og jeg liker jo lyden i den også da

-Yamaha FJR 1300. Igjen en ganske annen sykkel enn de foregående. Dette er jo etterfølgeren til min kjære FJ, og en høyst kapabel touringsykkel. Har også såvidt prøvd en sånn, og den er stor men god å kjøre.
-Suzuki GSF 1200S Bandit. Denne har jeg ikke prøvd, men hører og leser at folk liker denne. Med evt. nedre kåpe og touringglass og vesker regnes den som en god tursykkel. Her er det igjen rekkefirer.
Disse 4 er de jeg per nå har aller mest lyst på... men hvem av de, klarer jeg ikke helt og bestemme meg for enda.
Andre sykler som har vært (og er) under vurdering er Kawasaki ZZR 1100/1200, Honda VFR 800, ST1100 Pan European (synes den blir drøy i størrelsen), TDM 850/900, Ducati ST modellene, Ducati Multistrada, Triumph Sprint ST, osv.
Som dere ser, er det både japser, italienere og engelskmenn med i kampen.

Vel, hvis noen har de aktuelle syklene så fortell meg gjerne hvorfor jeg skal velge akkurat DEN. Synspunkter ellers mottas med takk.
Ikke noe hastverk enda, så jeg vil bruke tiden på og gjøre det beste valget for meg.
Glemte og nevne pris... regner med at pristaket mitt er rundt 140 000.