Hvilken funksjon har den gummi proppen som sitter i clutch væske beholderen? Den tar jo opp utrolig mye plass og gjør det vanskelig å beregne hvor mye man skal fylle på, samt at det blir vanskelig å se nivå.
Er dette nødvendig å ha der, eller er det vanlig å fjerne?
Mulig dumt spørsmål, men er ikke særlig mekanisk anlagt
No pain, no gain... Mind over body!!
Harley Davidson Street Glide Special
Harley Davidson Night Rod S
KTM Duke 690 (Solgt)
Honda VTR 1000F (Solgt)
Kawasaki Z750 2004 (Solgt)
Honda CBR 900RR (Solgt)
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Belgen er der for at det ikke skal komme luft i systemet selv om beholderen kommer skikkelig på skrå noen ganger ved brems/sving eller...om du legger den ned...
Som mekkern sier, men også ved risting og kjøring i større dumper vil den hindre at all væske går "i taket" og pumpa bare suger luft hvis du klemmer akkurat da.
Viktig å nevne at når du har fylt beholderen til max, så skal denne belgen "nullstilles". Den er konstruert for å ekspandere etterhvert som væskenivået går ned, og tar da opp mer plass i beholderen. Kan høres ut som din er dratt ut?
Husk også at hvis du fyller til max med slitte klosser må du kvitte deg med noe når du skal bytte klosser.
Er da samme guffa som er på bremsene som clutchen, så vidt jeg vet, så dermed hadde det nå iallefall NOE med bremsene å gjøre, men tror klossene slipper unna i denne omgangen
Kilamor wrote:Er da samme guffa som er på bremsene som clutchen, så vidt jeg vet, så dermed hadde det nå iallefall NOE med bremsene å gjøre, men tror klossene slipper unna i denne omgangen
Ja, kun min siste setning som kan strykes i denne sammenhengen. Alt over er likt for begge systemer.