måtte kløyve rmxen pga veivlageret va gåent. dette var ikke særlig enkelt for han som hadde den før har limt fast alle skruene i motoren:S den ene skruen i blokka satt helt bom! så jeg måtte borre av den hodet, så klarte jeg å kløyve den. da jeg skulle prøve å få skruen løst, knakk den helt nede så er umulig å få ut:S trur jeg skal prøve å borre den ut å lage nye jenger. men en skrue er jævlig hard så det er vel ikke så lett å borre?:S noen som har gjort noe lignende før? Tips?
håper på svar
Skrue knukket i blokka:s
Re: Skrue knukket i blokka:s
Alternativet ville jo vært å brukt en grisepikk, ja du leste riktig, en grisepikk. Men siden forrige eier har bruk loctite e.l på bolten ville jeg borret den ut. Se til å få tak i skikkelig utstyr, feks en søyleborremaskin.
-
- MC: Suzuki RMX 2001
Trim: Athena 47mm sylinder, Kundo effekt anlegg, jalla-powerfilter
Sherco 125 trial 2007
takk for tipset
får prøve på det

-
- MC: Motorhispania Furia 2003 mod.
Motorhispania RX50 2003 mod.
Borr et hull i skruen som er knekt av.. Prøv å ikke treff gjengene i blokka, og deretter prøv å skru den ut med en "grisepikk"..xStianx wrote:måtte kløyve rmxen pga veivlageret va gåent. dette var ikke særlig enkelt for han som hadde den før har limt fast alle skruene i motoren:S den ene skruen i blokka satt helt bom! så jeg måtte borre av den hodet, så klarte jeg å kløyve den. da jeg skulle prøve å få skruen løst, knakk den helt nede så er umulig å få ut:S trur jeg skal prøve å borre den ut å lage nye jenger. men en skrue er jævlig hard så det er vel ikke så lett å borre?:S noen som har gjort noe lignende før? Tips?
håper på svar