Hallois!!
Noen som har peiling på reglene rundt omregistrering og avgift? Jeg kjøpte en Ducati ST2 som ble registrert den 11.03.08 og betalt avgift for. Nå har jeg fått meg ny jobb og flytter utenlands, så jeg har solgt min kjære sykkel videre, den ble omregistrert på onsdag, men i dag dukket det opp en faktura i postkassen til han som kjøpte den av meg, merket omregistrering.... Er det bare meg, eller er det en smule grådig av staten og Norge as å kreve ny omregistreringsavgift to ganger på en måned for MC? De gjør da ikke det for bil, sist jeg sjekket kunne den omregistreres innen 6 måneder uten ekstra eller nye omkostninger..
Noen som kan hjelpe meg å få klarhet i dette?
betale omregistrering 2 ganger på 1 måned??
Re: betale omregistrering 2 ganger på 1 måned??
Her er et innlegg fra bloggen min 12 juli i for:
Vi er enige her om at vi tror det var 3 mnd som gjaldt, men jeg skrev ihvertfall 2 mnd den gangen. Kan ikke skjønne at han skal ha regning. Det er jo bare å ringe veistasjonen. De kan sjekke historikken på data.Lølle wrote:Da er Varadero'n tilbake fra 1.gangsservice med installasjon av varmeholker, Autocom- og TomTom-kabling og en liten jålesak på dæshen: et lite stykke "børstet aluminium"plast rundt klokkene. TDM-sjåføren fikk øye på en rødlig liten småkjeltring i hjørnet og den ble med hjem i dag. Var heldig og rakk omregistrering innen 2mnd etter siste registrering - med 5 minutters margin - og slapp omreg.avgift. I morgen må kjeltringen få litt kommunikasjon så vi kan bli enige om veien. Åhhh...godt å være på veien, blir nok en kveldstur nå, ja.

http://www.toll.no/upload/aarsrundskriv ... avgift.pdf
Se §2 side 4 i denne pdf-fila. Der står det så vidt jeg kan forstå 2 mnd.
Så kjøperen bør nok prate litt med trafikkstasjonen om den fakturaen.
Se §2 side 4 i denne pdf-fila. Der står det så vidt jeg kan forstå 2 mnd.
Så kjøperen bør nok prate litt med trafikkstasjonen om den fakturaen.
- boxer wolf
Er et kjøretøy førstegangs registrert eller omregistrert med betalt omregistreringsavgift, kan det fritt omregistreres innen to måneder uten at det skal betales ny avgift.

Si det du mener, og men det du sier.
2 mnd
Yamaha R1
Yamaha Grizzly efi 700
Yamaha R6 (solgt)
Yamaha Raptor 700 (solgt)
Yamaha Grizzly efi 700
Yamaha R6 (solgt)
Yamaha Raptor 700 (solgt)
Da aner jeg at jeg hadde mitt på det tørre den gangen 
Det var et lite adrenalinrush i hverdagen å finne ut at sykkelen kunne registreres avgiftsfritt hvis vi signerer nå.. løper..kjører.. 20 minutter til de stenger.. inn døra og rive til seg lapp.. joohoo.. 3000 eller noe sånnt spart.
Deilig å snyte Kristin for litt ufortjente penger.

Det var et lite adrenalinrush i hverdagen å finne ut at sykkelen kunne registreres avgiftsfritt hvis vi signerer nå.. løper..kjører.. 20 minutter til de stenger.. inn døra og rive til seg lapp.. joohoo.. 3000 eller noe sånnt spart.

Deilig å snyte Kristin for litt ufortjente penger.

- MowZ
- MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm - Location: Drammen
Hadde samme problemet på bil, sendte skriftelig brev med klage, da fiksa alt seg FORT!
BMW S1000RR, Simply the best!