Silver Tail eksosanlegg
Silver Tail eksosanlegg
Er det noen som har montert Silver Tail eksosanlegg på Honda Shadow VT 125 og merket at lyden blir høyere jo lenger en kjører ? Skal jo være "street legal", men tviler på om lyden blir godkjent nå. Har hatt de ca 500 km bare og lurer på hva det kan være. Sjekket tennpluggene og fant at de var kritthvite. Dette anlegget med doble rør er vel "bolt-on" uten å måtte dyse opp. Noen forslag/erfaringer?
Re: Silver Tail eksosanlegg
nå kan jeg ikke hjelpe deg så mye, men kritthvite plugger tyder på feil blandingsforhold. (tror du kan fikse på det ved å skru på den "skruen" på venstre side, hvit med svart tupp eller noe sånt)
men det jeg lurte på var hvordan er lyden? følt noe effektforbedring? hvor og hva betalte du?
Mvh
.R.T.
men det jeg lurte på var hvordan er lyden? følt noe effektforbedring? hvor og hva betalte du?
Mvh
.R.T.
Aprilia rs 125 2005
x Honda Shadow 125 1999
x Honda Shadow 125 1999
-
- MC: Cagiva Mito 2006
gått km 12000
Orginal
150 bakdekk gått 2000km
er det ikke sånn at du kan ødlegge motoren ved å kjøre med hvit plugge? den skal være sjokolade brun?
Hvite plugger vil vel si for mager blanding, som igjen vil bety at den ikke får den kjølingen den skal ha. Jeg ville ha dysa litt opp. Når det kommer til bråket så kan det være at en pakning har gått lekk eller at boltene ikke er skikkelig strammet til?
Sendte en mail til generalagenten i England(tydeligvis Leo Vince som lager dem)og fikk til svar at omdysing ikke er nødvendig, men å løfte nålene i forgasserne et hakk kan være lønnsomt. Pluggene er altså hvite, men ble skiftet for kort tid siden. Kan være at de må kjøres lengre før de forandrer farge. Løfter nålene i alle fall, så får vi se. Kan jo senke dem igjen hvis det behøvs. Lyden vil bli høyere etter at de var kjørt noen mil da et eller annet belegg vil bli brent bort fra demperinnsatsene(baffles). De er altså godkjent slik. Følger forøvrig med godkj. papirer. Lyden er litt i overkant synes jeg, men en venner seg vel til den. Fin lyd når man slipper gassen i nedoverbakker. Det føles som det har skjedd en viss effektøkning, men sykkelen har bare gått 8000 km så det kan være at motoren begynner å "slippe". Vanskelig å avgjøre. Har fått de i gave, men de selges ihvertfall på Delta Motor for ca 4500,-. Dyrt, så hadde nok ikke kjøpt dem selv, men må si at sykkelen ble utrolig mye finere.