Yamaha FZ1-S til salgs...

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
FZ1Fazer
MC: Yamaha FZ1-S

Re: Stian og Fazer'n

Post by FZ1Fazer »

Det ble noen mil idag og, nesten 30 mil totalt :D Frank og jeg begynte turen innover Skjoldastraumen, Åmsosen og til Knapphus. Her ble det vi pusha på det unike tilbudet fra Shell :D "2 kroner mer så får du valgfri bolle på kjøpet" Selvsagt ble det bolle til kaffen:D Kjørte så samme ruta som vi kjørte hver for oss igår, Ølensvåg, Bjoa, Utbjoa og Vikebygd. Frank hadde avtalt at vi skulle møte en kompis på Haukås, så da gikk turen videre over Sundfør til Haukås. Her ble det ny kaffe og litt ventetid på kompisen til Frank. Det endte med at det kom 3 mann til, så da ble vi en god gjeng :D

Turen bar så videre gjennom Bømlafjordtunnelen til Leirvik på Stord for litt mat (Mørkt visisr gjennom den lange tunnelen er ikke akkurat det beste, men det gikk jo bra da). Etter en burger i Leirvik tok vi like godt turen rundt hele Stord, innom Fitjar og tilbake igjen. Vi svingte innom kaia i Haugesund for en ny kopp kaffe. Og så deilig det er å se alle syklene som kommer frem igjen etter vinteren :D Det ble ikke tatt noen bilder, kun masse deilig kjøring 8)
Frank har muligens mer detaljer fra turen i sin blogg...eller :-k

Og med det fine været som er meldt, så blir det nok en god tur til helga også :D
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
FV

Post by FV »

Jeg håper på skikkelig vær til helga, da smeller vi til med nok en langtur. Skal vi kanskje prøve å komme oss rundt ryfylket om det lar seg gjøre, så får vi forberedt oss litt til forumtreffet? Vi må jo finne steder Jeanette kan knipse bilder osv ;)
FZ1Fazer

Post by FZ1Fazer »

FV wrote:Jeg håper på skikkelig vær til helga, da smeller vi til med nok en langtur. Skal vi kanskje prøve å komme oss rundt ryfylket om det lar seg gjøre, så får vi forberedt oss litt til forumtreffet? Vi må jo finne steder Jeanette kan knipse bilder osv ;)
Akkurat det jeg ville til å foreslå :D Den turen er jeg med på, kanskje Vegard og blir med ?
Jeanette
Administrator
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S

Post by Jeanette »

Hehehe, bilder må man ta på flotte turer ja ;) Bare fint om dere undersøker terrenget for mulige veier for forumgjengen =)
FV

Post by FV »

Jeg tror til og med Vegar blir med på denne turen :shock: :lol:
FZ1Fazer

Post by FZ1Fazer »

Gleder meg. Satser vi på lørdag eller søndag mon tro ? Eller ja takk, begge deler... :D
FV

Post by FV »

Hehe, ja takk begge deler ja :D
Men jeg skal sikkert gå nattskift de to neste dagene, så jeg vet ikke hvor mye søvn jeg får før lørdagen isåfall. Må nesten se det litt an angående fotballen også ;)
FZ1Fazer

Post by FZ1Fazer »

Det er forståelig. Kan jo bli jobbing på meg og. Vi snakkes nærmere uansett :D
FZ1Fazer

Post by FZ1Fazer »

Det er så utrolig at været her på Haugalandet har holdt seg de siste dager \:D/ Resultatet blir jo selvsagt kjøring.
Jeg loffa litt rundt på egenhånd idag. Ruta var vel ikke av det mest kreative valget, det blir liksom samme veien hver gang jeg kjører alene. Men disse veiene blir jeg liksom ikke lei av :D.

Etter at middagen var unnagjort så var det på med kjøreutstyret og sette kursen "innover". Kaffen ble som vanlig på Knapphus. Med bolle selvsagt. Det som overraska meg var at det kun kom 1 sykkel innom mens jeg satt der og nøyt det. Kjørte så videre innover mot Ølen, og over til Sandeid. Her tok jeg veien videre til Nedre Vats og Åmsosen. Idag kjørte jeg motsatt vei til Skjoldastraumen i forhold til den ruta Frank og jeg tok i går. Da begynner denne delen av turen med noen kraftige stigninger, og ikke minst veldig tette svinger på smal vei. Herlig :D Stoppa et kort øyeblikk i veikanten for å ta et par bilder av gliset...
Image
Image
Etter Skjoldastraumen tok jeg av etter noen kilometer ved glattkjøringsbanen, og innover mot Hervik. Veiene her er også smale og svingete, med en flott natur. Eneste minuset i dag, var at jeg kjørte mot sola. Stoppet såvidt i Hervik for å ta et par mobil-bilder til. Vanskelig å se kanskje, men på det ene bildet kan man se over til Rennesøy, som er på vei til Stavanger.
Image
Image
Vieien gikk så mot Slåttevik og Mjåsund, før jeg tok veien hjem. Det ble vel rundt 17 mil idag, så nå er telleren kommet til 152 av 160 innkjørte mil. Så om jeg ikke var ferdig med innkjøringa igår, så er jeg det ihvertfall idag :lol:
FV

Post by FV »

Hehe, endelig ferdig med innkjøringa ;) Det været dere ser på bildene til Stian har vi idag også. Så om det er halvparten så fint i morgen, så legger jeg kursen innover til Sauda. Den som vil får henge seg på! Sa til Vegar at jeg satser på avgårde-kåre i hall 12 tiden imorgen. Sender deg en mld iallefall.
FZ1Fazer

Post by FZ1Fazer »

Våknet litt stiv og støl idag. Det kan jo ha en sammenheng med den nydelige turen rundt Ryfylke igår :-k
Lørdagen starta med et nydelig vår vær, og tanken om å kjøre sykkel. Møtte Frank, Vegar og en kompis (r6-jonny) i rett over klokka 12. Vi satte kursen inn mot Knapphus, via Skjoldastraumen og Åmsosen. Dette har liksom blitt en fast omvei når man skal til Knapphus :D Planen var i utgangspunktet å kjøre inn til Sauda, noe halve følget var litt skeptiske til....Litt stive armer osv. Men det var ikke vanskelig å få med seg folket. Vi satte så kursen "innover" via Vats til Sandeid, Vikedal, Ølmedal. Fra Vikedal og videre innover har jeg bare kjørt en gang på sykkel, så veiene satt ikke helt i kroppen. Men det ble et fint tempo innover :D Da vi kom til Ropeid stoppet jeg i veikanten for å lufte tanken om å ta en "liten omvei" rundt Ryfylket istedenfor... Det ble diskutert litt frem og tilbake, jeg ville jo ikke pushe for mye på heller [-(
Image
Image

Det ble flertall for Ryfylke, så jeg gliste godt under hjelmen idet vi svingte ned mot kaien i Ropeid for å ta ferja over til Sand. Og det kunne ikke passet bedre, for ferja la inntil nesten med engang vi kom ned på kaien. Denne veien hadde jeg lenge drømt å kjøre. Humøret var på topp :D
Image

Fra Sand kjørte vi i retning neste ferje(!) Nydelig natur på svingete veier, med fjellveggen på den ene siden og fjorden langt ned på den andre siden. Stoppet et øyeblikk i Hålandsosen og tok noen bilder utover fjorden.
Image

Veien gikk videre på svingete veier, med endel små tuneller. Det er fortsatt ikke noe gøy med mørkt visir, selv ikke om tunellene er korte... I Nesvik ble litt tid til påfyll av mat og drikke for de det gjaldt. De som bestilte burger fikk ikke maten for ferja kom, så det ble noen kreative løsninger for å få med sykkel og burger ombord på ferja :D
Image
Image
Image

Videre gikk veien fra Hjelmeland til Tau. Og med fare for å gjenta meg selv....på nydelige svingete veier, omgitt av en nydelig natur :D Det ble et kort stopp i Tau for å vurdere veien videre. Valget var enten å ta ferja over til Stavanger, eller å ta en liten omvei, igjen, over til Sandnes. Jeg visste hele tiden hva jeg ville, men var igjen den som ikke ville pushe de som begynte å bli litt trøtte....Valget ble ganske enkelt når Frank sa at han kom ihvertfall til å kjøre via Sandnes :D La det skje \:D/ Veien gikk så videre gjennom Jørpeland mot Oanes. Dette var i mine øyne høydepunktet med turen. For makan til svingete fjellveier mot Oanes =D> Jeg følte nesten at jeg var i et annet land, der vi fikk enden av Lysefjorden langt der nede på venstre side. Helt rått :D Og for skam skyld tok vi brua over Lysefjorden til Forsand. Jeg hadde et håp om å kunne få fyllt litt fuel, men den lokale pumpa på kaien i Forsand var selvsagt stengt. Vi snudde og kjørte til kaiene i Oanes hvor vi ventet et lite øyeblikk på neste ferje. Det ble da tid til både pisspreik og litt bilder av den flotte naturen rundt oss.
Image
Image

Når ferja la til kai i Lauvik ble det litt rolig kjøring inn mot Hana og Sandnes. Hadde lite suppe igjen på tanken, og jeg visste ikke helt hvor langt jeg kunne komme på reserven. Men alt ordner seg jo. I Sandnes ble det en liten matpause og bensin. Det kom forresten en aldri så liten skjønnhet innom....
Image
Klokka ble nå 7 på kvelden, så det ble bestemt å ta motorveien inn mot Stavanger for å spare tid videre til ferjeleiet i Mortavika. Det endte med en times ventetid, på neste ferje.... :roll: Men tida går fort når man er i godt lag, og ikke minst med alle dagens inntrykk som gikk gjennom hodet :D

Så bar det rett hjem siden sola hadde begynt å gå ned, det var jo tross alt begynt å bli både seint og kjølig. Parkerte sykkelen halv ti, og var nå klar for godstolen og et par kalde. Denne turen hadde gjort store inntrykk :D Det ble 36 mil idag

Tusen takk til følget som gjorde denne turen usedvanlig bra. Den beste turen jeg har hatt sålangt i min korte sykkel-karriere. Uten tvil =D>
FV

Post by FV »

=D> =D> =D>
Jeg er på hjul igjen om 10-15 minutter. Skal jeg kjøre innom eller? ;) Jeg looooover at turen blir kortere enn i går!
FZ1Fazer

Post by FZ1Fazer »

FV wrote:=D> =D> =D>
Jeg er på hjul igjen om 10-15 minutter. Skal jeg kjøre innom eller? ;) Jeg looooover at turen blir kortere enn i går!
Sving innom du, så ser vi åssen frua oppfører seg !!!
FV

Post by FV »

Haha, konge! Kler meg nå ;)
FZ1Fazer

Post by FZ1Fazer »

Så ble det en liten tur innover idag og. Frank ville knipse noen bilder med bedre kamera, så turen gikk til Erfjord. Jeg hadde litt tidpress idag, fordi det var planlagt familieselskap hos søstera til frua. Og da må mann jo liksom delta. Pakket en sekk med klær som frua tok med seg til selskapet, sånn at jeg slapp å kjøre hjemom for å skifte :)

Den vanlige kaffen ble tatt på Stamplassen før vi dro avgårde mot Ropeid. Ferja la til kai idet vi kom, så bedre kunne det ikke bli. Vi traff på en strøken VFR på ferja, en herremann fra Stavanger som hadde vært på Bjoa. Jeg må si jeg misunnet han de flotte veiene han hadde foran seg, for det var jo den veien vi kjørte igår :) . Vi kjørte ikke så langt fra Sand idag, stoppet noen ganger underveis slik at Frank fikk tatt noen bilder. Her er de få jeg fikk tatt med mobilen. På det første bildet er det en liten øy, med en enda mindre hytte på. Litt vondt å se med dårlig oppløsning, men det var litt tøft. Flagget var til og med oppe =D>

Image

Image

Image

Image

Vi snudde og tok ferja tilbake til Ropeid. Så bar det hjemover for selskap med kaffe og kaker.
Takk for turen Frank, det er alltid like hyggelig :D
Post Reply