Har fjernt plombene, hvordan stille inn forgassern?

Prat om lett MC.
Post Reply
User avatar
Trulso
Posts: 500
Joined: 27 Apr 2005 16:04
Location: Trondheim

Har fjernt plombene, hvordan stille inn forgassern?

Post by Trulso »

Har fjernt plombene, hvordan stille inn forgassern? For den gårgreit opp til ca 6000-7000 omdregninger. men så vil den ikke høyere, så jeg tror at det muligens er fordi den ikke for nokk luft/bensiv.. ???
ps, har 135 dyse
mil0
Posts: 410
Joined: 26 Apr 2005 14:10
Location: Rogaland - Karmøy
Contact:

Post by mil0 »

Tok du luftfilter plomba? skifta da dyse, eller står orginalen i?
Hørest ut som du ikke får nok bensin..?
Yamaha Neos -

X
Rieju RS2 Matrix 2003
Rieju RS2 Matrix 2005
S-LaRs1
Posts: 48
Joined: 15 Jun 2005 22:08
Location: tromsø

Post by S-LaRs1 »

feil milo ! det høres ut som den får for mye bensin !
det betyr att du enten må gå ned på dyse størelse eller sette på ett power filter for og få nokk luftmengde i forhold til bensin mengde.
Kjører rs125 02mod.
arrow eksosannlegg, rave2 null plomberinger.
Boyesen Power reeds er på vei samt en vakum boks.
User avatar
Trulso
Posts: 500
Joined: 27 Apr 2005 16:04
Location: Trondheim

Post by Trulso »

ja var dette jeg fant ut jeg å... (etter 3 timer skring og mekking) :( prøvde med 135 dyse, skall prøve igjen med 128 dyse senere nå..
User avatar
Doffen
Posts: 404
Joined: 28 Apr 2005 17:58
Location: Trondheim

Post by Doffen »

Det var da merkelig, er 132 orginalt på nyere nsr'er...
G of the week
User avatar
ca(2)
Posts: 138
Joined: 29 Apr 2005 12:38

Post by ca(2) »

Doffen wrote:Det var da merkelig, er 132 orginalt på nyere nsr'er...
Nsr er dysa for "fet" originalt, ifølge det lokale mc-huset på Hamar
Current: Aprilia Rs 125, 2005 modell
X-bike: Aprilia Rs 125, 2004 modell **kondemnert edition**

-Fjernet plombe i CDI og innsug-MPO1 FP anlegg-elektronisk eksosventil og 34 mm Dell'orto A.K.A Fulleffekt

-Dekktusj-Sotet vindskjerm -Røde ventilhetter-Røde neonlys over bakhjul
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

ca(2) wrote:
Doffen wrote:Det var da merkelig, er 132 orginalt på nyere nsr'er...
Nsr er dysa for "fet" originalt, ifølge det lokale mc-huset på Hamar
jepp, det stemmer det. Slik at du skal kunne kjøre uplombert uten å skifte dyse (vet ikke jeg om det funker i praksis da). Men med riktig innstillinger så skal ikke dette være noe problem orginalt :wink:
Image
User avatar
MuV
Posts: 124
Joined: 08 May 2005 14:49
Location: Ørsta / Bergen

Post by MuV »

Hvorfor begynner folk å snakke om nsr? [-X

Hvis du har fjernet alle plomberingene, ink. eksosventilplomba burde jo 135 dyse passe rimelig bra. Jeg prøvde jo med 135 dyse med eksosventilplomba i, den fikk for mye, men den gikk jo over 7000rpm uansett. Har du sjekket blandingen? Still på lufteskruen.
(-) Aprilia RS 250 '99 Rossi Replica
(x) Aprilia RS 125 '00 Tetsuya Harada Replica
(x) Yamaha TZR 50 '04

Image
User avatar
Doffen
Posts: 404
Joined: 28 Apr 2005 17:58
Location: Trondheim

Post by Doffen »

MuV wrote:Hvorfor begynner folk å snakke om nsr?
var så dum og trodde at 125 er 125 :P
G of the week
User avatar
Trulso
Posts: 500
Joined: 27 Apr 2005 16:04
Location: Trondheim

Post by Trulso »

japp, en tabbe mange hær på forumet begår 8)
Post Reply