Hjelp! Jeg trenger tekstilbukse i stor dame-str!

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
mcjenta
MC: Har en Kawa ER6f 650, 2006 mod. Dette blir min første sesong på egen-eid sykkel!!!:-D

Hjelp! Jeg trenger tekstilbukse i stor dame-str!

Post by mcjenta »

Jeg trenger hjelp! Og det haster!! Jeg har nemlig problemer med å finne tekstilbukse i passende størrelse. Det er jo en kjent sak at det foreløpig finnes ganske lite mc-dameklær. Og da det meste kommer i italienske str.sliter jeg litt; dvs STORT..hehe..;-)

Jeg er 160 cm høy og lubben og har derfor problemer med å finne bukse som er stor nok!
På mc-butikken i nærheten har de Halvarssons og Jofama. Da de ikke har alle str inne har de derfor måtte bestille inn til meg, uten at jeg fortsatt har funnet noe som passer.

Løsningen er foreløpig Jofama "Differ" bukse i stor herre-str.som blir lagt opp (+utvides).
Heller ingen god løsning da den ikke er tilpasset kvinnelige former (hofter, rompe og lår) så den vil på ingen måte sitte optimalt (den blir altfor lav i livet så jeg nesten får rørleggersprekk... :? ). Nå føler jeg imidlertid jeg er nødt til å kjøpe den da de har lagt den opp for min skyld.

ER DET NOEN SOM KAN GI MEG TIPS (bortsett fra å slanke meg inn i en str.=noe som ikke vil hjelpe meg denne sesongen uansett, hehe.. ;-) )!? - Noen som har hatt samme problem, vet om et egnet merke/modell (helst et merke som føres hos forhandlere i Oslo/Akershus-området), etc?!
Gixxerman

Re: Hjelp! Jeg trenger tekstilbukse i stor dame-str!

Post by Gixxerman »

Slanking er beste metoden. Truth hurts sometimes, men det hjelper deg senere.
Ulvinnen
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km

Post by Ulvinnen »

Ja ja, gixxermann. Du leste at mcjenta ikke ville ha råd om slanking, siden hun ikke rekker det til denne sesongen, men du måtte slenge med leppa likevel? Du som er i bransjen, burde heller anstrenge deg litt og komme med råd om store damestørrelser.
Dentist
MC: Yamaha FJ 1100 m/1200 motor og gearkasse

Post by Dentist »

Jofama Differ finnes også i D størrelse for damer (altså kortere/videre). Du har ikke prøvd eller vurdert de da?

http://www.jofama.se/motorcycle_wear/pr ... d=11&cid=8
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ulvinnen wrote:Ja ja, gixxermann. Du leste at mcjenta ikke ville ha råd om slanking, siden hun ikke rekker det til denne sesongen, men du måtte slenge med leppa likevel? Du som er i bransjen, burde heller anstrenge deg litt og komme med råd om store damestørrelser.
Slenger ikke med leppa. Jeg kommer med fakta, og det hjelper hvis man vil finne størrelser som passer videre i livet. For jeg antar at dette ikke er første og siste sesong. Ellers er det på'n igjen ved neste handletur.

Ja, jeg er rett på sak, men det er ikke negativt ment.
mcjenta
MC: Har en Kawa ER6f 650, 2006 mod. Dette blir min første sesong på egen-eid sykkel!!!:-D

Post by mcjenta »

Gixxerman wrote:
Ulvinnen wrote:Ja ja, gixxermann. Du leste at mcjenta ikke ville ha råd om slanking, siden hun ikke rekker det til denne sesongen, men du måtte slenge med leppa likevel? Du som er i bransjen, burde heller anstrenge deg litt og komme med råd om store damestørrelser.
Slenger ikke med leppa. Jeg kommer med fakta, og det hjelper hvis man vil finne størrelser som passer videre i livet. For jeg antar at dette ikke er første og siste sesong. Ellers er det på'n igjen ved neste handletur.

Ja, jeg er rett på sak, men det er ikke negativt ment.
Gixxerman: Jeg legger godvilja til og antar du tydeligvis ikke leste godt nok hva jeg etterspurte....: Jeg vet utmerket godt at det faktum at jeg er omfavnsrik, "litt over idealene", gjør handleturen vanskeligere.. - Var derfor jeg spurte om råd om valg av klesmerke for denne sesongen (som forøvrig er min første på egenkjøpt sykkel og med ønske om egen-eid utstyr; dvs jeg foreløpig ikke har hatt dette som et årlig problem! ;-) )
Du er muligens klar over at slanking ikke har effekt over natta? -Jeg "slenger ikke med leppa" om dine kunnskaper om emnet, altså. Jeg "kommer med fakta" :D

SÅ TAKK TIL DERE SOM KOMMER MED REALISTISKE TIPS: FOR DENNE SESONGEN :)
mcjenta

Post by mcjenta »

Dentist wrote:Jofama Differ finnes også i D størrelse for damer (altså kortere/videre). Du har ikke prøvd eller vurdert de da?

http://www.jofama.se/motorcycle_wear/pr ... d=11&cid=8
Takk for tips! Jeg er imidlertid redd jeg både har overveid og prøvd D størrelsene til Differ (var desverre bare 4 ulike str), og de passet ikke helt..
Dentist

Post by Dentist »

Det finnes mange MC klær som fås i store størrelser (type xxxxxxl). Men damespesifikke modeller kan jeg ikke huske og ha sett særlig mye av (kan vel være fordi jeg ikke ser etter det også).
Problemene med store størrelser ellers, er at knebeskytterene kan havne helt andre steder enn de burde. Hvordan blir det med den Differ buksa du får lagt opp?

Bullfighter har ett par bukser som er i enten dame eller herre, og lang eller normal beinlengde. Er vel Toni og Tornado variantene hvis jeg ikke husker feil. Bullfighter har vel en butikk i Oslo?

IXS har forøvrig en modell som heter Enak, men den er vel for de store gutta tror jeg. Tittet litt på siden til IXS nå, og de har en damemodell som heter "Anna". Den er i disse størrelsene:
Women’s DXS–D5XL
Women long DLS–DL3XL
Women short DKS–DK3XL
Flere tips har jeg ikke i farta.
Image
mcjenta

Post by mcjenta »

Dentist wrote:Det finnes mange MC klær som fås i store størrelser (type xxxxxxl). Men damespesifikke modeller kan jeg ikke huske og ha sett særlig mye av (kan vel være fordi jeg ikke ser etter det også).
Problemene med store størrelser ellers, er at knebeskytterene kan havne helt andre steder enn de burde. Hvordan blir det med den Differ buksa du får lagt opp?

Bullfighter har ett par bukser som er i enten dame eller herre, og lang eller normal beinlengde. Er vel Toni og Tornado variantene hvis jeg ikke husker feil. Bullfighter har vel en butikk i Oslo?

IXS har forøvrig en modell som heter Enak, men den er vel for de store gutta tror jeg. Tittet litt på siden til IXS nå, og de har en damemodell som heter "Anna". Den er i disse størrelsene:
Women’s DXS–D5XL
Women long DLS–DL3XL
Women short DKS–DK3XL
Flere tips har jeg ikke i farta.
Skal sjekke ut tipsene dine, så igjen mange takk :D

Buksa blir lagt opp av Jofama sin egen skredder, dvs profesjonelt og hvor også knebeskyttelsen flyttes til rett plass! Men at den er lav i livet får nok selv ikke han gjort så mye med.. Siden de alt har ødelagt den buksa for min skyld må jeg jo nesten kjøpe den, men må nok kjøpe en annen mer tilpasset så fort som mulig..! :?

Jeg har spurt etter damebukse inne på Bike.no også og derfikk jeg tips av en (på min str) om nettopp Bullfighter, så det skal jeg sjekke ut: De har en par butikker i Oslo + en i Lier (Liertoppen).

Når det gjelder IXS så er det på Yamaha sine sider, sant? (kommer hvertfall inn på Yamaha da jeg skrev "ixs.no") Lurer på om jeg er helt på bærtur, hehe, for jeg fant ingen modell som heter Anna (eller Enak) og det står ikke str inne på noen av modellene heller (er nok bare meg ;-) )! Kan sendt meg den som link?! :D
Dentist

Post by Dentist »

Image
mcjenta

Post by mcjenta »

Thanks ;-)
Lurven
MC: Goldwing 1500 1989

Post by Lurven »

Hei!
Sjekk denne linken:
http://www.josef-joy.de/BigJoy/index.html
Har selv bestilt herfra til forloveden min, meget fornøyd! Du trenger en smule tyskkunnskaper, (du kan jo ringe dit også, de snakker brukbart engelsk), men følger du anvisningene og bruker målemetodene er det egentlig en piece of cake. Det koster jo litt, men det gjør iallefall IXS-klær hos Yamaha også...Lykke til! :D
mcjenta

Post by mcjenta »

Lurven wrote:Hei!
Sjekk denne linken:
http://www.josef-joy.de/BigJoy/index.html
Har selv bestilt herfra til forloveden min, meget fornøyd! Du trenger en smule tyskkunnskaper, (du kan jo ringe dit også, de snakker brukbart engelsk), men følger du anvisningene og bruker målemetodene er det egentlig en piece of cake. Det koster jo litt, men det gjør iallefall IXS-klær hos Yamaha også...Lykke til! :D
Takk for hjelpen! Skal finne meg en tolk og sjekke det ut ;-) (ser at noen av jakkene på den siden faktisk ER fra IXS)
superbaben
MC: Gate: GSX-R 750 (K7) og RG250
Bane: GSX-R 600 (K6)
Cross: RMZ 450
http://plasticmc.com

Post by superbaben »

Hei på deg. Ta deg en tur innom Skinnmakeren (Bullfighter) på Liertoppen. Har damebukser som er laget for damer med former opp i 4 eller 5XL. De har fått inn noen veldug tøffe modeller i år. De kan fåes i vanlig og lang benlengd. Der får du god service:)

Lykke til :)
I "stallen" nå:
Suzuki GSX-R 750 K7 (gatesykkel)
Suzuki RG 250 (gatesykkel)
Suzuki GSX-R 600 K6 (banesykkel)
Suzuki RMZ 450
Pocketbike
Skidoo Formula MX 470 (Snøscooter)
VW Passat 2,5 TDI 4 motion
(+et par traktorer:)

http://www.plasticmc.com
mcjenta

Post by mcjenta »

superbaben wrote:Hei på deg. Ta deg en tur innom Skinnmakeren (Bullfighter) på Liertoppen. [..]De kan fåes i vanlig og lang benlengd.
Takk for tipset!
Har imidlertid mine tvil om jeg har bruk for deres lange buksemodeller da jeg rager hele 1,6m over bakken ;-) Snarere tvert imot, hehe! Så vet du om de har skredder (legge opp, flytte knebeskyttelsen)?
Post Reply