Angående tankkrana på Suzuki GSX-R750
Angående tankkrana på Suzuki GSX-R750
Hva betyr egentlig PRI? Har bare funnet RES og PRI..Trodde man skulle kunne se "ON", men det gjør jeg altså ikke.. Sykkelen min har blitt tungstartet å lurer på om det har noe med at jeg har tank-kranen i feil posisjon... Noen som kan dette?
-
- MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600
Re: Angående tankkrana på Suzuki GSX-R750
Sånn generelt, så er PRI-funksjonen på bensinkranene for å fylle opp forgassere viss den har stått øenge og bensinen har fordampet, eller at du har kjørt tom.
RES-funksjonen er reservedelen av tanken.
jepp. Du burde ha en ON-stilling på kranen din ja.
På de syklene jeg har sett, så er ON-stillinga rett ned mot bakken.
Viss du har innsprøyting på sykkelen din, så er det ikke sikkert at min forklaring ovenfor er korrekt. Den tar utgangspunkt i gassermotor. Eneste jeg har erfaring med
Håper du blei litt klokere.
RES-funksjonen er reservedelen av tanken.
jepp. Du burde ha en ON-stilling på kranen din ja.

Viss du har innsprøyting på sykkelen din, så er det ikke sikkert at min forklaring ovenfor er korrekt. Den tar utgangspunkt i gassermotor. Eneste jeg har erfaring med

Håper du blei litt klokere.

IKKE, og jeg sier IKKE, sett den i stillingen PRI over lengre tid. Det er et vakumsystem, og setter du den på PRI som står for Prime, så renner det fritt.
Om du mot formodning har hatt den i denne stillingen over lengre tid, så vil jeg be deg sjekke peileglasset til olja. Er væsken her klar, ikke kjør en meter. Da har du masser av bensin i olja = ikke så bra.
Jeg sier dette fordi jeg har hatt samme sykkel, bare to år nyere, og gjorde akkurat den blemmen. Skulle bytte uansett så det var ikke så farlig for min del men men.
Om du mot formodning har hatt den i denne stillingen over lengre tid, så vil jeg be deg sjekke peileglasset til olja. Er væsken her klar, ikke kjør en meter. Da har du masser av bensin i olja = ikke så bra.
Jeg sier dette fordi jeg har hatt samme sykkel, bare to år nyere, og gjorde akkurat den blemmen. Skulle bytte uansett så det var ikke så farlig for min del men men.
Sykkel eller oljen?Gixxerman wrote: Skulle bytte uansett så det var ikke så farlig for min del men men.

Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
Ok den er grei! Ettersom jeg ikke har noe stoppefunskjon på krana, hva er da beste måte mht å ta av tanken..??? Er vel ca 12 ltr på den nå..blir det ikke noe alvorlig søl? Må jo det for å komme til pluggene.. Er vel slike tabber en aldri kommer til å gjøre to ganger 

Ta av slangen før bensinfilteret så bare struper du den...
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
-
Med mindre den står på pri skal det ikke renne. Noen dråper kan det komme fra karana og fra slangen men det er alt. Dette fordi vakum åpener krana automatisk når du starter. Skulle det likevel renne er det pga feil på vakumstyring og deler må byttes.Gitarazz wrote:Ok den er grei! Ettersom jeg ikke har noe stoppefunskjon på krana, hva er da beste måte mht å ta av tanken..??? Er vel ca 12 ltr på den nå..blir det ikke noe alvorlig søl? Må jo det for å komme til pluggene.. Er vel slike tabber en aldri kommer til å gjøre to ganger
- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
ON pleier å være mellom pri og res... sett den på res da vel og ta av slangen... er krana i orden skal det da komme bare ca en kork m bensin....husk og ta av vakumslangen og eventuelle ledninger til måler før du prøver å "røske" tanken av... 

Det er vel vakumkrane på den der, så når tanken skal av kan det stå på alle valg, UNTATT pri