Hei
Har nettopp kjøpt meg min første sykkel, mer eller mindre uten å vite hva jeg har kjøpt. ('99 mod SV 650S)
Tenkte derfor jeg skulle få den inn på et verksted for å sjekke tilstanden og gjøre nødvendige utbedringer. Nå viser det seg at de verkstedene jeg har sjekket i Bergen ikke har ledige timer før et stykke ut i juni..
Sykkelen har gått 18.000 og det er usikkert om service på 12.000 er tatt - noen gode måter å sjekke dette?
Jeg er ikke helt borte når det gjelder skruing (bil), men har ikke verktøy eller garasjeplass i Bergen
Derfor: Er det noen som har tid og kunnskaper til å se over sykkelen min? Jeg kommer til deg når det passer for deg, og du får selvsagt en kompensasjon for arbeidet. Det som jeg ser for meg må gjøres er olje/filter, bremsevæske, luftfilter? Helst vil jeg se på og lære slik at jeg ordner dette selv fra nå av.
Evt: Noen som vet om verksteder som fikser dette på kort varsel? Kan godt kjøre et stykke utenfor Bergen sentrum
/Helge
Noen med kunnskaper i Bergen?
Re: Noen med kunnskaper i Bergen?
I de fleste tilfeller er den gjennomsnittlige motorsykkeleier veldig opptatt av å behandle sykkelen sin fint! Følger servicer til punkt å prikke. Men kan være vannskelig å finne ut om tidligere servicer er tatt hvis det ikke følger med service historikk med sykkelen.
Hvem kjøpte du sykkelen av? yngre/eldre mann/kvinne? mc butikk?
Har desverre liten kunnskap på slikt selv, og vet det er lange køer her i bergen. Men slik er det i begynnelsen av sesongen. Alltid alle som skal ha noe gjort!
Gratulere med kjøp av sykkel
Hvem kjøpte du sykkelen av? yngre/eldre mann/kvinne? mc butikk?
Har desverre liten kunnskap på slikt selv, og vet det er lange køer her i bergen. Men slik er det i begynnelsen av sesongen. Alltid alle som skal ha noe gjort!
Gratulere med kjøp av sykkel
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
YouTube
MyRoute-app
Hei
Jeg er 3 eier på denne sykkelen, og forrige eier kjøpte den på 13.000.. Hun kunne da ikke svare på om servicer var fulgt.. Hun hadde ikke gjort stort bortsett fra å kjøre den i to sesonger, og så har den stått mer eller mindre i ro de siste årene..
Mulig jeg skal ta en telefon til statens vegvesen i morgen og få tak i første eier (dersom de har historikk på slikt)
Jeg er 3 eier på denne sykkelen, og forrige eier kjøpte den på 13.000.. Hun kunne da ikke svare på om servicer var fulgt.. Hun hadde ikke gjort stort bortsett fra å kjøre den i to sesonger, og så har den stått mer eller mindre i ro de siste årene..
Mulig jeg skal ta en telefon til statens vegvesen i morgen og få tak i første eier (dersom de har historikk på slikt)
- Atle ZX9R
- MC: 97-mod Kawasaki ZX9R
86-mod Honda CBX 750 FII
(defekt motor, ny står klar ) - Location: Hornindal, S&Fj
Da bør du hvertfall skifte olje og filter, bytte bremsevæske og rense/skifte luftfilter.
Det er ting som er vedlig lett å gjere sjølv.
Det er ting som er vedlig lett å gjere sjølv.
Min ZX9R Ferdig oppussa! Ny lakk, hugger, kåpeglas m.m.
Har også lagt den inn i Worklog kom gjerne med innspill og kommentarer.
Medlem i Storpurlelaje MC - Hornindal
Har også lagt den inn i Worklog kom gjerne med innspill og kommentarer.
Medlem i Storpurlelaje MC - Hornindal
Skaff deg original suz. verkstedshåndbok. Suveren! Du kan plukke hvem som helst fra gata, alle forstår hvordan det skal gjøres..
Ok.. Hvor plukker jeg opp en verkstedshåndbok? Har funnet de på nett, men vil gjerne ha en printet versjon.. Noen som er å anbefale?
Ring Ole på kvikk mc-service,og be han sjekke reg.nr. på dataen...HelgeF wrote:Hei
Har nettopp kjøpt meg min første sykkel, mer eller mindre uten å vite hva jeg har kjøpt. ('99 mod SV 650S)
Tenkte derfor jeg skulle få den inn på et verksted for å sjekke tilstanden og gjøre nødvendige utbedringer. Nå viser det seg at de verkstedene jeg har sjekket i Bergen ikke har ledige timer før et stykke ut i juni..
Sykkelen har gått 18.000 og det er usikkert om service på 12.000 er tatt - noen gode måter å sjekke dette?
Jeg er ikke helt borte når det gjelder skruing (bil), men har ikke verktøy eller garasjeplass i Bergen
Derfor: Er det noen som har tid og kunnskaper til å se over sykkelen min? Jeg kommer til deg når det passer for deg, og du får selvsagt en kompensasjon for arbeidet. Det som jeg ser for meg må gjøres er olje/filter, bremsevæske, luftfilter? Helst vil jeg se på og lære slik at jeg ordner dette selv fra nå av.
Evt: Noen som vet om verksteder som fikser dette på kort varsel? Kan godt kjøre et stykke utenfor Bergen sentrum
/Helge
----------------------------------------------------
B-King 08(He-He!)
Drz 470 psyko (he-he)
Gixxer 1000 k9
B-King 08(He-He!)
Drz 470 psyko (he-he)
Gixxer 1000 k9
- Alas
- MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Ser disse manualene sånn ut?adoniz wrote:Skaff deg original suz. verkstedshåndbok. Suveren! Du kan plukke hvem som helst fra gata, alle forstår hvordan det skal gjøres..
Link til e-bay
Bare lurte på om det er rett type?
Og f2dog, gode erfaringer med Kvikk? Var innom dem igår og det var ikke noe problem å få time til service på sykkelen min. Kunne velge og vrake nesten.