Mine planer for FJ'en denne sesongen - mye er unnagjort

Prat om tung MC.
Dentist
MC: Yamaha FJ 1100 m/1200 motor og gearkasse

Re: Mine planer for FJ'en denne sesongen - trenger innspill

Post by Dentist »

Da har jeg handla litt på ebay ;-)

Ble nye speil og miniblinklys foran. Skal bli greit og få byttet de delene, siden de som er på sykkelen bare irriterer meg :evil:

Ellers har jeg vel bestemt meg for VarioTouring kåpeglasset fra MRA, får bare se hvor jeg skal kjøpe det fra...prisene varierer veldig.
Image
Bobo
MC: Yamaha Fj 1100. 1986mod

Post by Bobo »

hei

Sjekk ut denne adr: http://www.twistedthrottle.com/
MRA VarioTouring extension spoiler VTA4 $79.99

Robert...........
Dentist

Post by Dentist »

Har sett hos Twisted Throttle før. Det er kun spoileren de selger, så da må jeg feste den selv og ha den i vanlig klar farge.
Hadde tenkt og kjøpe kåpeglasset med spoileren ferdig montert, og i smoke på begge to. Kåpeglasset mitt er ikke 100%, så det er greit og bytte hele sulamitten når jeg først skal gjøre dette. Det er SPS som er importør i Norge, men jeg har ett par andre steder jeg kan få tak i kåpeglasset litt billigere...håper jeg.

Uansett, takk for tipset :D
Image
Siggy T
MC: Yamaha FJ1100 1986
Suzuki GSX R750 1987
(X) Suzuki GSX 750ES 1985
(X) Suzuki GSX 750 1982
(X) Suzuki GT 500 1976
(X) Suzuki 380 1974?

Post by Siggy T »

Bare en liten avsporing fra temaet: ser du kjører FJ og kaller deg selv "dentist". Kunne nesten vært meg selv det :) Er tannlegestudent og kjører FJ1100 til universitetet hver dag (nesten) året rundt. Planlegger som deg vårens stell; kjedeskift, zimmerringer til forgaffel, olje/filterskift osv. Hvis du har byttet kjede/drev på din og/eller zimmerringer i forgaffelen tar jeg gjerne imot tips. Har skrudd bil i mange år, men er relativt uerfaren med sykkelmekking...

mvh
Siggy T
Siggy T
Starter MC-sesongen 1. januar og avslutter den 31. desember
Dentist

Post by Dentist »

Da begynner ting og gå seg til :D

Skal hente ut sykkelen neste fredag. Nye speil og blinklys har jeg som sagt kjøpt. Kåpeglass ble til slutt ett Ermax flip-up, som jeg venter på nå.
GPS har jeg bestilt (ble en Garmin Zumo 550). Skal skifte bakdekk når turen nærmer seg, blir vel ett Avon Azaro ST.
Tankveske(r) har jeg skaffet. Har fått byttet lyspære i hovedlyset til en Philips Motovision pære...prøver det først før jeg evt. gjør noe mer der. Vurderer fortsatt og legge opp nye ledninger/releer til hovedlyset, og kanskje ekstralys...tiden får vise.

Så, nå er det snart bare og hive seg i salen og kjøre \:D/
Image
Dentist

Post by Dentist »

Her er en liten sammenligning med de gamle og de nye blinklysene;

Image

Image

Er litt forskjell ;-)

Som jeg ellers nevnte i lystråden min, så ble lyset veldig mye bedre med Philips Motovision pæra. Tvilsomt om jeg gjør noe mer med det, siden jeg er fornøyd.
GPS er montert, og det er en utrolig kjekk dings og ha på sykkelen.

Venter fortsatt på mitt nye kåpeglass, men iflg. Pitstop når jeg bestilte ville leveringstiden være 4-5 uker. Så da bør det være her i løpet av en til halvannen uke.

Det jeg vurderer nå, er å kjøpe innervesker til Givi sideveskene. Merker at det lukter litt eksos av klær som er i de, og det er ikke så kjekt på en 2 ukers tur. Så jeg håper det kan hjelpe.
Image
Post Reply